Dziwne dzwięki przy ruszaniu na maksym. skręconych kołach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wymiana oleju w torsenie i po problemie . Jeśli na liczniku jest już sporo kilometrów, to problem nie zniknie całkowicie, ale zostanie mocno stłumiony.
[ Dodano: 2018-08-29, 21:55 ]
Jeśli chodzi o Twoje auto (A6 C6 2.7 TDI quattro), to już kiedyś o tym pisałem na forum .
[ Dodano: 2018-08-29, 21:55 ]
Jeśli chodzi o Twoje auto (A6 C6 2.7 TDI quattro), to już kiedyś o tym pisałem na forum .
Torsen: G 055 145 A2 - potrzeba niecałe 0,5 litra oleju. Olej ma specjalny dodatek, który zapewnia ciągłość filmu olejowego w każdych warunkach. Zamienniki albo go nie mają, albo mają zastosowany inny. Jak wygląda jego skuteczność, tego nie wiem. Olej w ASO kosztuje sporo, ale dzięki niemu mam większą pewność, że torsen przejedzie jeszcze raz tyle kilometrów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Kup cztery litry tego oleju i wymień. Nie wiem po co Ci 9 litrów . Zlej wszystko, wlej 4 litry nowego, a jak będzie trochę brakowało to wlej troszeczkę starego (spuść do czystego pojemnika). Na ściankach i tak będzie stary olej, więc nic się nie stanie, a nie opłaca się kupować 5 litrów, aby została prawie cała butelka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Myślę że cena odegrała tu główną rolę...mat1324 pisze:A dlaczego nie wlałeś oryginału?
Tak czy inaczej ten olej wcale nie jest taki drogi. Po zniżkach można go kupić za niewiele powyżej 400zł za litr i na dwa auta spokojnie wystarczy i będzie spokój na wiele tysięcy kilometrów.
EDIT. Tak jest w Tiptronicu, nie zauważyłem że temat dotyczy S-tronic .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 259
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Ja kupiłem olej do Torsenu 4L w serwisie Skody po 122 zł/l Koszt wymiany 108 zł Po wymianie oleju różnica kolosalna przy jeździe na skręconych kołach.
[ Dodano: 2020-03-17, 20:02 ]
Olej który wlałeś Ravenol MTF-2 SAE 75W-80 Jest odpowiednikiem G 052 911 A2 a ten jest typowo do przekładni skrzyni manualnych. Ja osobiści czym prędzej bym się go pozbył z Torsenu i zalał orginał G055532A2
[ Dodano: 2020-03-17, 20:02 ]
Olej który wlałeś Ravenol MTF-2 SAE 75W-80 Jest odpowiednikiem G 052 911 A2 a ten jest typowo do przekładni skrzyni manualnych. Ja osobiści czym prędzej bym się go pozbył z Torsenu i zalał orginał G055532A2
G055532A2 też jest stosowany w skrzynkach manualnych z QMCGregor76 pisze:Ja kupiłem olej do Torsenu 4L w serwisie Skody po 122 zł/l Koszt wymiany 108 zł Po wymianie oleju różnica kolosalna przy jeździe na skręconych kołach.
[ Dodano: 2020-03-17, 20:02 ]
Olej który wlałeś Ravenol MTF-2 SAE 75W-80 Jest odpowiednikiem G 052 911 A2 a ten jest typowo do przekładni skrzyni manualnych. Ja osobiści czym prędzej bym się go pozbył z Torsenu i zalał orginał G055532A2
[ Dodano: 2020-03-20, 11:19 ]
Powinien być 75w90 gl4Pejek pisze:Po zakupie auta wymieniłem wszystkie oleje. Do części napędowej skrzyni S-tronic - tam gdzie jest Thorsen został wlany Ravenol MTF-2 SAE 75W-80. Czy to może być powodem drgań przy ruszaniu ze skręconymi kołami ? Wiem że w Tiptronicu wymiana oleju na oryginalny w thorsenie powinna pomóc, a tutaj ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga