DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Jaki olej polecacie do 8HP?
Zastanawiam się nad Valvoline ATF. Niby spełnia normy vw audi oraz zf.
Do haldexu i tylnego mostu raczej bez obawy można stosować markowe zamienniki ?
I czy ewentualnie moge poprosić o podanie wszystkich numerów materiałów potrzebnych do wymiany olejów w napędzie ?
Zastanawiam się nad Valvoline ATF. Niby spełnia normy vw audi oraz zf.
Do haldexu i tylnego mostu raczej bez obawy można stosować markowe zamienniki ?
I czy ewentualnie moge poprosić o podanie wszystkich numerów materiałów potrzebnych do wymiany olejów w napędzie ?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Witam,
Jeśli masz haldex (ale chyba torsen) to lej tylko olej i filtr oryginał.
Nie zmieniasz tego tak często jak w silniku, także nie ma co żałować.
Wymiana co 60-80tyś. i wszystko będzie długo jeździło.
Tak samo jak skrzynia biegów.
Pozdrawiam.
Jeśli masz haldex (ale chyba torsen) to lej tylko olej i filtr oryginał.
Nie zmieniasz tego tak często jak w silniku, także nie ma co żałować.
Wymiana co 60-80tyś. i wszystko będzie długo jeździło.
Tak samo jak skrzynia biegów.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Do skrzyni ZF Lifeguard Fluid 8 i nic innego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Przebieg mam ponad 300, do 280 serwisowany w aso więc zapewne olej nigdy nie był wymieniany dlatego miałem zamiar wymienić na jakiś tańszy olej a po 1-5kkm zmienić na zf w skrzyni. Czy to dobry pomysł ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Ewentualnie można, ale i tak mała oszczędność, bo ZF Lifeguard Fluid 8 kosztuje ok. 700 zł za 10 litrów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Valvoline jakieś 300zł...
- Seba3.0TDI
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:54
- Imię: Seba
- Rocznik: 2013
- Moje auto: RS6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: śląskie
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Witam Was, może się przyda się komuś to co napiszę , mam Rs6 C7 i też chciałem wymienić olej dynamicznie bo większość firm tak zaleca, jednak coś skłoniło mnie do napisania bezpośrednio do ZF, poniżej odpowiedź :
Witam,
Standardowa wymiana jaką polecamy to wymiana statyczna, zakładając że użytkownik robi ją regularnie to znaczy jak w załączniku zalecane
Nie polecamy wymiany dynamicznej z różnych względów, przy regularnych wymianach od nowości w nowej skrzyni nie odgrywa to dużej roli, ale że szczególnie przy dużych przebiegach ( a takie pojazdy występują bardzo często w warsztatach w Polsce) istnieje duże niebezpieczeństwo wypłukania złogów i ścieru dokładnie spod uszczelniaczy, dalej od ścian wewnętrznych konwertera co może doprowadzić nie tylko do uszkodzenia mechatroniki, ale ze względu na powstanie "przedmuchów" do nieprawidłowej pracy skrzyni i niemożliwości jej do adaptowania. ( znaczy uszkodzenie zostanie tylko przyspieszone, bo i tak znaczy to była „końcówka" żywotności skrzyni), dalej absolutnie jeżeli już decydujemy się na wymianę dynamiczną, nie zalecamy użycia jakiekolwiek chemii. Każda użyta chemia ( mniej lub więcej agresywna) powoduje przyspieszone zużycie okładzin lock-up oraz tarcz sprzęgieł i hamulców. Szczególnie lock-up w konwerterze jest na nią „czuły" i często po użyciu chemii dochodzi do szybkiego spęcznienia i rozkładu okładzin lock-up. Według zaleceń specyfikacji serwisowej naszych skrzyń biegów, po wymianie oleju powinno się przeprowadzić adaptację skrzyni ( po wykasowaniu i analizie wcześniej starych wartości adaptacyjnych).
Ale jeżeli po wymianie oleju i przeprowadzonej jeździe próbnej, nie występują negatywne objawy po wymianie oleju, to można tą procedurę pominąć, gdyż skrzynia i tak po pewnym przebiegu i zaistnieniu odpowiednich warunków pracy w czasie jazdy, sama się do adaptuje.
Mit freundlichen Grüssen/Kind regards
Grzegorz Fedorowicz
Key Account Manager
ZF Automotive Systems Poland Sp. z o.o.
Oddział Warszawa
Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, Polska/Poland
Tel.: +48 22 544 84 74,
Fax: +48 22 544 84 71
Mobile:+48 604 120 333
Witam,
Standardowa wymiana jaką polecamy to wymiana statyczna, zakładając że użytkownik robi ją regularnie to znaczy jak w załączniku zalecane
Nie polecamy wymiany dynamicznej z różnych względów, przy regularnych wymianach od nowości w nowej skrzyni nie odgrywa to dużej roli, ale że szczególnie przy dużych przebiegach ( a takie pojazdy występują bardzo często w warsztatach w Polsce) istnieje duże niebezpieczeństwo wypłukania złogów i ścieru dokładnie spod uszczelniaczy, dalej od ścian wewnętrznych konwertera co może doprowadzić nie tylko do uszkodzenia mechatroniki, ale ze względu na powstanie "przedmuchów" do nieprawidłowej pracy skrzyni i niemożliwości jej do adaptowania. ( znaczy uszkodzenie zostanie tylko przyspieszone, bo i tak znaczy to była „końcówka" żywotności skrzyni), dalej absolutnie jeżeli już decydujemy się na wymianę dynamiczną, nie zalecamy użycia jakiekolwiek chemii. Każda użyta chemia ( mniej lub więcej agresywna) powoduje przyspieszone zużycie okładzin lock-up oraz tarcz sprzęgieł i hamulców. Szczególnie lock-up w konwerterze jest na nią „czuły" i często po użyciu chemii dochodzi do szybkiego spęcznienia i rozkładu okładzin lock-up. Według zaleceń specyfikacji serwisowej naszych skrzyń biegów, po wymianie oleju powinno się przeprowadzić adaptację skrzyni ( po wykasowaniu i analizie wcześniej starych wartości adaptacyjnych).
Ale jeżeli po wymianie oleju i przeprowadzonej jeździe próbnej, nie występują negatywne objawy po wymianie oleju, to można tą procedurę pominąć, gdyż skrzynia i tak po pewnym przebiegu i zaistnieniu odpowiednich warunków pracy w czasie jazdy, sama się do adaptuje.
Mit freundlichen Grüssen/Kind regards
Grzegorz Fedorowicz
Key Account Manager
ZF Automotive Systems Poland Sp. z o.o.
Oddział Warszawa
Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, Polska/Poland
Tel.: +48 22 544 84 74,
Fax: +48 22 544 84 71
Mobile:+48 604 120 333
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Zawsze o tym pisałem, a teraz mamy dowód, że to prawda
. Dynamiczna wymiana to tylko naciąganie klienta na większe koszty oraz możliwe przyspieszenie naprawy
.
Dodano po 59 sekundach:
Od pewnego czasu wymieniam samodzielnie olej w skrzyni i po 60 tysiącach km nie wygląda tragicznie, więc zwykła statyczna wymiana jest wystarczająca.


Dodano po 59 sekundach:
Od pewnego czasu wymieniam samodzielnie olej w skrzyni i po 60 tysiącach km nie wygląda tragicznie, więc zwykła statyczna wymiana jest wystarczająca.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Witam,
Wymiana dynamiczna to i tak trzeba filtr wymienić.
Choć to dopiero mój czwarty automat, to jestem takiego samego zdania jak kolega wyżej.
Wg mojej wiedzy i tak jest wymieniony olej w około 65-70% (gdzie serwis i tak nie zaleca wymiany) ale producent skrzyni jak najbardziej, to nie zaszkodzi wymiana co około 60tyś km. statycznie. Na moją jazdę to min 3 lata.
Pozdrawiam.
Wymiana dynamiczna to i tak trzeba filtr wymienić.
Choć to dopiero mój czwarty automat, to jestem takiego samego zdania jak kolega wyżej.
Wg mojej wiedzy i tak jest wymieniony olej w około 65-70% (gdzie serwis i tak nie zaleca wymiany) ale producent skrzyni jak najbardziej, to nie zaszkodzi wymiana co około 60tyś km. statycznie. Na moją jazdę to min 3 lata.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Przy dynamicznej idzie dwa razy więcej oleju i dlatego jest większy koszt. W skrzyni 6HP19 jest ok. 9 litrów oleju, a przy wymianie statycznej zlatuje ok. 5.5 litra, więc praktycznie 60%. U siebie wymieniam podwójnie statycznie. Najpierw wymieniam sam olej (bez ściągania miski), robię ok. 1000 km i wymieniam jeszcze raz, ale z filtrem. Na taką wymianę potrzeba ok. 8 litrów oleju. Wymiana części oleju na nowy powoduje delikatnie przeczyszczenie skrzyni i brudy zatrzymują się w starym filtrze, który później zostanie wymieniony podczas pelnej statycznej wymiany. Na końcu zawsze ponownie wykonuję adaptację skrzyni, bo nowy olej zmienia ciśnienia w mechatronice i zaworkach.
- brutus7
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 29 lis 2021, 14:13
- Imię: Roman
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Boleslawiec
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Witam wszystkich, jestem tu nowy.
Mam zamiar sam wymienic olej i filtry w skrzyni 0CK czesci mechatronicznej.
Widze ze juz macie temat opanowany, pepusie@op.pl zrobil tez juz wymiane oleju i dzieki to mi tez pomoglo w ogarnieciu tematu i w duzej mierze mat1324 sie do tego przyczynil
Filtry i olej mam zamiar kupic w ASO jedynie nie wiem czy dobrze to zrobie jesli chodzi o kolejnosc itp.
Dodam ze mam A6 C7 2.0 TDI 190 KM. Prosilbym was o pomoc i porade jesli ktos juz to kiedys robil.
Napisze wam jak mam zamiar to zrobic i jak co prosze o poprawienie lub dodanie co o tym myslicie:
1-odczytanie bledow i wykasowanie vcds`em
2-kompletne wylaczenie stacyjki(podobno otwarcie samochodzu/otworzenie drzwi/ powoduje wlaczenie sie pompy olejowej w mechatronice ktora napelnia chydrauliczny akumulator , w przypadku braku oleju w skrzyni moze spowodowac zatarcie sie tej pompy)
3- VCDS , deaktywacja w elektronice skrzyni:
*popmpy oleju ATF w mechatronice
*oproznienie hydraulicznego akumulatora cisnienia
4-podstawienie wspornika hdyraulicznego i oparcie lekkie o tylna czesc skrzyni
5-demontaz krzyzulca
6-zlanie starego oleju ATF korkiem spustowym(moznaby go zebrac i zobaczyc jaki syf i ile go wylecialo)
7-poluzowanie chlodnicy oleju ATF aby wyciagnac rurke i zdjac miske olejowa
8-jakims cudem odpiac wtyczke od pozycjonera z mechatroniki( po wymianie filtrow znow ja jakos podpiac bo dojscie jest dosc trudne i gleboko siedzi, MOZE MACIE JAKIS PATENT NA TO???)
9-odkrecenie samej mechatronikii wyjecie jej
10-wymiana 3 filtrow
*wysokiego cisnienia
*niskiego cisnienia
*filtr ssacy(podluzny) nie wiem czy go wymieniac??? ale mysle ze by nie zaszkodzilo
11-montaz mechatroniki+podpiecie wtyczki pozycjonera
12-montaz miski olejowej+wsuniecie rurki ATF z chlodnicy oleju ATF
13-zalanie olejem skrzyni
14-podpiecie kabli sterujacych do mechatroniki
15-montaz krzyzulca
16-VCDS:
* napelnianie olejem akumulatora cisnienia
* aktywacja pompy oleju ATF w mechatronice
17-??nie wiem czy po rozgrzaniu oleju to zrobic czy od razu na zimnym oleju?? uruchomienie silnika przerzucanie wszystkich biegow na obrotach jalowych R 10 sek, N 10 sek, D 10 sek, i na Tiptronic 10 sek.
18-przy chodzacym silniku na P odczytac temperatureVCDS`em oleju ATF az wzrosnie do 35 stopni celsjusza
19-?? nie wiem czy przy chodzacym silniku odkrecic korek kontrolny czy przy zgaszonym silniku?? i w razie czego uzupelnic lub poczekac az przestanie kapac-procedure nie robic dluzej niz do osiagniecia 40 stopni celsjusza.
Nie wiem tylko czy trzeba jakos skasowac jeszcze ta wymiane oleju ATF czy nie??
I to by bylo na tyle
SORY ze sie tak rozpisalem ale chce to zrobic zeby potem wszytko dzialalo.
Jak ktos sie zastanawia dlaczego sam to dodam ze w ASO nie robia wymiany filtrow a tak wiem na bank ze sa wymienione
mam zamiar troche tym autem pojezdzic i lubie sam krecic przy aucie niz jak zastanawiac sie czy bylo wszystko wymienione i czy jest ori olej ATF czy jakis inny zamiennik.
Gdyby ktos mial cos do dodania to prosze
walcie z gory
Mam zamiar sam wymienic olej i filtry w skrzyni 0CK czesci mechatronicznej.
Widze ze juz macie temat opanowany, pepusie@op.pl zrobil tez juz wymiane oleju i dzieki to mi tez pomoglo w ogarnieciu tematu i w duzej mierze mat1324 sie do tego przyczynil

Filtry i olej mam zamiar kupic w ASO jedynie nie wiem czy dobrze to zrobie jesli chodzi o kolejnosc itp.
Dodam ze mam A6 C7 2.0 TDI 190 KM. Prosilbym was o pomoc i porade jesli ktos juz to kiedys robil.
Napisze wam jak mam zamiar to zrobic i jak co prosze o poprawienie lub dodanie co o tym myslicie:
1-odczytanie bledow i wykasowanie vcds`em
2-kompletne wylaczenie stacyjki(podobno otwarcie samochodzu/otworzenie drzwi/ powoduje wlaczenie sie pompy olejowej w mechatronice ktora napelnia chydrauliczny akumulator , w przypadku braku oleju w skrzyni moze spowodowac zatarcie sie tej pompy)
3- VCDS , deaktywacja w elektronice skrzyni:
*popmpy oleju ATF w mechatronice
*oproznienie hydraulicznego akumulatora cisnienia
4-podstawienie wspornika hdyraulicznego i oparcie lekkie o tylna czesc skrzyni
5-demontaz krzyzulca
6-zlanie starego oleju ATF korkiem spustowym(moznaby go zebrac i zobaczyc jaki syf i ile go wylecialo)
7-poluzowanie chlodnicy oleju ATF aby wyciagnac rurke i zdjac miske olejowa
8-jakims cudem odpiac wtyczke od pozycjonera z mechatroniki( po wymianie filtrow znow ja jakos podpiac bo dojscie jest dosc trudne i gleboko siedzi, MOZE MACIE JAKIS PATENT NA TO???)
9-odkrecenie samej mechatronikii wyjecie jej
10-wymiana 3 filtrow
*wysokiego cisnienia
*niskiego cisnienia
*filtr ssacy(podluzny) nie wiem czy go wymieniac??? ale mysle ze by nie zaszkodzilo
11-montaz mechatroniki+podpiecie wtyczki pozycjonera
12-montaz miski olejowej+wsuniecie rurki ATF z chlodnicy oleju ATF
13-zalanie olejem skrzyni
14-podpiecie kabli sterujacych do mechatroniki
15-montaz krzyzulca
16-VCDS:
* napelnianie olejem akumulatora cisnienia
* aktywacja pompy oleju ATF w mechatronice
17-??nie wiem czy po rozgrzaniu oleju to zrobic czy od razu na zimnym oleju?? uruchomienie silnika przerzucanie wszystkich biegow na obrotach jalowych R 10 sek, N 10 sek, D 10 sek, i na Tiptronic 10 sek.
18-przy chodzacym silniku na P odczytac temperatureVCDS`em oleju ATF az wzrosnie do 35 stopni celsjusza
19-?? nie wiem czy przy chodzacym silniku odkrecic korek kontrolny czy przy zgaszonym silniku?? i w razie czego uzupelnic lub poczekac az przestanie kapac-procedure nie robic dluzej niz do osiagniecia 40 stopni celsjusza.
Nie wiem tylko czy trzeba jakos skasowac jeszcze ta wymiane oleju ATF czy nie??
I to by bylo na tyle

Jak ktos sie zastanawia dlaczego sam to dodam ze w ASO nie robia wymiany filtrow a tak wiem na bank ze sa wymienione
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Gdyby ktos mial cos do dodania to prosze

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LKR
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Zależy jaka skrzynia, jaka budowa, dynamicznie można wymieniać przy klasycznych automatach ze sprzęgłem hydrokinetycznym, DSG czy S-troniki to taka budowa skrzyni w której nie opłaca się dynamicznej robić, bo tam prawie cały olej ścieka ze skrzyni, w klasycznym tylko połowa, reszta zostaje w sprzęgle i w układzie skrzyni. W s-tronikach to faktycznie naciąganie. Do ATF chyba tylko ori, chyba 180zł za 1l, ja wlałem 5l. I ta instrukcja to trochę przesadzona, nie trzeba tego wszystkiego robić, ciśnienie oleju w skrzyni spada dosyć szybko, więc po paru minutach i tak będzie na tyle małe, że można mechatronikę wyciągać, oczywiście bez prądu, bo pompa włącza się już po otwarciu drzwi i bije do 28bar chyba. Korek kontrolny na zapalonym, temp skrzyni około 30 stopni, jak będzie go więcej nic się nie dzieje. Ja uzupełniam do właściwego poziomu i można się przejechać, żeby wszystkie biegi po pare razy sobie powchodziły. Jak skrzynia ostygnie, można sprawdzić już olej na 100%. Olej do mechatroniki lałem LiquiMoly, chyba 5l 260zł, więc tanio i olej jakościowo powinien być dobry. A tak zapytam, co to jest ten krzyżulec?
Poniżej fotki filtrów po przebiegu 133.000km, według mnie nie ma co ich wymieniać co 60.000km. W ASO była nota że filtry było wymieniane, lecz były od nowości.
Poniżej fotki filtrów po przebiegu 133.000km, według mnie nie ma co ich wymieniać co 60.000km. W ASO była nota że filtry było wymieniane, lecz były od nowości.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Krzyżulec to taka rozpórka w C7
.
![Obrazek]()

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LKR
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Aha, 

BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
- brutus7
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 29 lis 2021, 14:13
- Imię: Roman
- Rocznik: 2013
- Moje auto: Nie mam
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Boleslawiec
Re: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ
Witam
marian1984 mam pytanie jak wyciagnoles wtyczke od mechatroniki w skrzyni? Specjalnym kluczem czy dlugim srubokretem ?
Bo umiescic wtyczke spowrotem to chyba niezla sztuka
marian1984 mam pytanie jak wyciagnoles wtyczke od mechatroniki w skrzyni? Specjalnym kluczem czy dlugim srubokretem ?
Bo umiescic wtyczke spowrotem to chyba niezla sztuka
