Dwumasa + sprzęgło
Dwumasa + sprzęgło
Witam serdecznie,
prawdopodobnie w moim C7 odzywa się dwumasa, czasami szarpie podczas ruszania wtedy muszę dodać więcej gazu aby zredukować szarpanie, oczywiście nie zawsze się to ujawnia. Mechanik powiedział, że dwumasa powoli moze się odzywać i tutaj moje pytanie. Podałem numer VIN auta i sami osłupieli, że do mojego auta dwumasa + sprzęgło to koszt 8500pln i tylko w ASO!. Koszt masakra, zadzwoniłem do ASO i same części kosztują 8000pln + robocizna. Słuchajcie, faktycznie taka cena???
prawdopodobnie w moim C7 odzywa się dwumasa, czasami szarpie podczas ruszania wtedy muszę dodać więcej gazu aby zredukować szarpanie, oczywiście nie zawsze się to ujawnia. Mechanik powiedział, że dwumasa powoli moze się odzywać i tutaj moje pytanie. Podałem numer VIN auta i sami osłupieli, że do mojego auta dwumasa + sprzęgło to koszt 8500pln i tylko w ASO!. Koszt masakra, zadzwoniłem do ASO i same części kosztują 8000pln + robocizna. Słuchajcie, faktycznie taka cena???
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Sama tarcza sprzęgła. Dwumas byłby do wyczucia moim zdaniem przy zmianie biegów itd. jak miałem wcześniej auto (lagunę) i była w manualu i tam miałem delikatne objawy dwumasy a sprawdzałem to przy obrotach około 2 tys było czuć jak drzwi drgają. U ciebie stawiałbym na tarczę. Ale dopiero po rozebraniu i oględzinach można coś stwierdzić. I traf na warsztat żeby cię nie naciągnęli tylko sprawdzili jeśli już będziesz robił. Lub jak masz jakiegoś znajomego mechanika to żeby to zrobił lub ocenił twoje koło dwumasowe. Bo w warsztacie mogą ci powiedzieć że do wymiany a tak naprawdę może być dobre
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
to może być dwumasa .
rozumiem ze dajesz gazu i słyszysz/czujesz taką jakby chwile luzu zanim auto ciągnie normalnie ?
co do szarpania przy ruszaniu widzę ze sporo c7 2,0tdi to ma ..ale to raczej coś z tarczą/dociskiem..
ciekawe czy ktoś to rozwiązał..
czasami wystarczy wymienić tarczę z dociskiem i jest ok , nie trzeba pakować się w wymianę dwumasy dodatkowo..to sporo więcej wychodzi..a wyjęcie skrzyni u dobrego speca to około 300zł raptem...
rozumiem ze dajesz gazu i słyszysz/czujesz taką jakby chwile luzu zanim auto ciągnie normalnie ?
co do szarpania przy ruszaniu widzę ze sporo c7 2,0tdi to ma ..ale to raczej coś z tarczą/dociskiem..
ciekawe czy ktoś to rozwiązał..
czasami wystarczy wymienić tarczę z dociskiem i jest ok , nie trzeba pakować się w wymianę dwumasy dodatkowo..to sporo więcej wychodzi..a wyjęcie skrzyni u dobrego speca to około 300zł raptem...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
[quote="leszekmw"]to może być dwumasa .
rozumiem ze dajesz gazu i słyszysz/czujesz taką jakby chwile luzu zanim auto ciągnie normalnie ?
co do szarpania przy ruszaniu widzę ze sporo c7 2,0tdi to ma ..ale to raczej coś z tarczą/dociskiem..
ciekawe czy ktoś to rozwiązał..
czasami wystarczy wymienić tarczę z dociskiem i jest ok , nie trzeba pakować się w wymianę dwumasy dodatkowo..to sporo więcej wychodzi..a wyjęcie skrzyni u dobrego speca to około 300zł raptem...[/quote]
Samochód kupiłem na początku stycznia i od razu wyczułem te przypadlosci. 5 marca wraca do salonu Audi, gdzie go kupiłem i będą ściągać skrzynie to napisze jak poszło!
rozumiem ze dajesz gazu i słyszysz/czujesz taką jakby chwile luzu zanim auto ciągnie normalnie ?
co do szarpania przy ruszaniu widzę ze sporo c7 2,0tdi to ma ..ale to raczej coś z tarczą/dociskiem..
ciekawe czy ktoś to rozwiązał..
czasami wystarczy wymienić tarczę z dociskiem i jest ok , nie trzeba pakować się w wymianę dwumasy dodatkowo..to sporo więcej wychodzi..a wyjęcie skrzyni u dobrego speca to około 300zł raptem...[/quote]
Samochód kupiłem na początku stycznia i od razu wyczułem te przypadlosci. 5 marca wraca do salonu Audi, gdzie go kupiłem i będą ściągać skrzynie to napisze jak poszło!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Sambor11, Też jestem ciekaw bo mam objaw czasem przy ruszaniu jak by mi silnik podskakiwał. Myślę o poduszkach silnika lub skrzyni. Bo jakoś mi to nie pasuje do sprzęgła bo większość czasu jest ok czasem mu tylko tak odwala i to na jedynce gdy chce dynamiczniej ruszyć przy 1200-1500rpm. Niedługo wymiana oleju to zerknę jak te poduszki się mają ale i u Ciebie niech zerkną przed zwaleniem skrzyni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
no bo tak dzwoni dwumasa...szczególnie i przede wszytskim na zimnym silniku i w zimne dni
ale według co niektórych opinii nie jest to jeszcze stadium do wymiany , dopiero wibracje przy przyśpieszaniu są niekorzystne dla napędu i silnika..
wiele osób jeździ z dzwoniąca lekko dwuamsąi nie wie o tym , po prostu wsiada do auta i jedzie , jak wóz nie stoi to wtedy nie dzwoni..
przejechałem z dzwoniąca dwumasa około 30tys km , na początku dzwoniła tylko w zimie , potem zaczęła podzwaniać i w cieplejsze dni , na końcu w zasadzie prawie zawsze.oczywiście wibracji nie miałem zadnych .
mechanik po wyjęciu stwierdził że jeszcze nie była w najgorszym stanie i można było spokojnie śmigać dalej. założyłem nową z luka i po 35tyś zacząłem już słyszeć leciuteńkie dzwonienie , ktoś kto nie wiedział czego słuchac nie dawał rady tego wyłapać..
takie teraz części robią . aha - była to octavia2 2,0dti 140KM dsg po programie na 170 . jazda w zasadzie tylko w trasie.
tak więc to szarpanie w c7 to raczej nie dwumasa , u mnie 150tys , chyba w zasadzie sama autostrada i tez czasami to mam . najlepiej ruszać bez dawania gazu wtedy na bank ruszy płynnie..to tak jakby tarcza lub docisk miała bicie ..dziwne...
próbowałem ruszać na ręcznym i nie wyczuwałem tego
może kiedyś ktoś to rozwiąże.. ,jakby mnie to bardziej wkurzało t pewnie już by kolega skrzynie wyciągał , ale ja tylko w trasie więc rzadko ruszam z jedynki..
ale według co niektórych opinii nie jest to jeszcze stadium do wymiany , dopiero wibracje przy przyśpieszaniu są niekorzystne dla napędu i silnika..
wiele osób jeździ z dzwoniąca lekko dwuamsąi nie wie o tym , po prostu wsiada do auta i jedzie , jak wóz nie stoi to wtedy nie dzwoni..
przejechałem z dzwoniąca dwumasa około 30tys km , na początku dzwoniła tylko w zimie , potem zaczęła podzwaniać i w cieplejsze dni , na końcu w zasadzie prawie zawsze.oczywiście wibracji nie miałem zadnych .
mechanik po wyjęciu stwierdził że jeszcze nie była w najgorszym stanie i można było spokojnie śmigać dalej. założyłem nową z luka i po 35tyś zacząłem już słyszeć leciuteńkie dzwonienie , ktoś kto nie wiedział czego słuchac nie dawał rady tego wyłapać..

takie teraz części robią . aha - była to octavia2 2,0dti 140KM dsg po programie na 170 . jazda w zasadzie tylko w trasie.
tak więc to szarpanie w c7 to raczej nie dwumasa , u mnie 150tys , chyba w zasadzie sama autostrada i tez czasami to mam . najlepiej ruszać bez dawania gazu wtedy na bank ruszy płynnie..to tak jakby tarcza lub docisk miała bicie ..dziwne...
próbowałem ruszać na ręcznym i nie wyczuwałem tego
może kiedyś ktoś to rozwiąże.. ,jakby mnie to bardziej wkurzało t pewnie już by kolega skrzynie wyciągał , ale ja tylko w trasie więc rzadko ruszam z jedynki..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska