[ S-TRONIC+Q] Blad skrzyni
[ S-TRONIC+Q] Blad skrzyni
Witam. Jakis czas temu na wyswietlaczu zapalila sie informacja"-Przekladnia-awaria systemu-dalsza jazda mozliwa". Ta informacja zapala sie przy kazdym uruchomieniu samochodu i czasami tez podczas jazdy. Po podlaczeniu komputera przez mechanika wyskoczyl mu blad "P179D00"-zawor oleju chlodzacego,usterka elektryczna, -nieciagle. Pomozcie i podpowiedzcie czy to powazna awaria? Od czego zaczac? Nadmienie ze samochod jezdzi normalnie. Z gory dziekuje.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2018, 22:36 przez jeryxo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Według VINu masz silnik 3.0 TDI CLAA 204 KM i skrzynię S-tronic
.
Zawór znajduje się z lewej strony skrzyni i wygląda mniej więcej tak:
Na początku możesz sprawdzić jego podłączenie, a dokładnie dwupinową wtyczkę i resztę wiązki. W ASO ten zawór kosztuje ok. 485 zł i ma oznaczenie 4H0 121 671 D.
[ Dodano: 2018-07-05, 22:47 ]
Do wymiany wystarczy zdemontować osłonę skrzyni, odpiąć wtyczkę, ściągnąć dwie klamry i zsunąć węże, a je czymś ścisnąć/zatkać i odkręcić dwie śruby. Ponowny montaż w odwrotnej kolejności
.
Listę do wymiany oleju też chcesz?

Zawór znajduje się z lewej strony skrzyni i wygląda mniej więcej tak:
Na początku możesz sprawdzić jego podłączenie, a dokładnie dwupinową wtyczkę i resztę wiązki. W ASO ten zawór kosztuje ok. 485 zł i ma oznaczenie 4H0 121 671 D.
[ Dodano: 2018-07-05, 22:47 ]
Do wymiany wystarczy zdemontować osłonę skrzyni, odpiąć wtyczkę, ściągnąć dwie klamry i zsunąć węże, a je czymś ścisnąć/zatkać i odkręcić dwie śruby. Ponowny montaż w odwrotnej kolejności

Listę do wymiany oleju też chcesz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na forum znalazłem post, w którym napisałem kompletne zestawienie części do wymiany oleju i akurat też masz skrzynie NPB
. Podane ceny są aktualne, ponieważ je zaktualizowałem. Przy tej lub przy następnej zmianie (na 250 tysięcy km) warto byłoby zmienić też olej przekładniowy
.
audi-a6-c7-skrzynia-biegow-vt84368.htm#827421
[ Dodano: 2018-07-06, 00:38 ]
Dodałem też silnik CLAA, więc możesz zmienić go w profilu
. Teoretycznie był cały czas, ale było trzeba wybrać:


audi-a6-c7-skrzynia-biegow-vt84368.htm#827421
[ Dodano: 2018-07-06, 00:38 ]
Dodałem też silnik CLAA, więc możesz zmienić go w profilu

- Silnik: 3.0 TDI 204KM
Kod silnika: CLAA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 09 lip 2018, 13:46
- Lokalizacja: Działoszyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 09 lip 2018, 13:46
- Lokalizacja: Działoszyn
Dodatkowe błędy
A te błędy?? Chciałem nadmienić, że po ich skasowaniu wszystko wróciło do normy, a problem polegał na tym, że np, z 2 biegu przeskoczył na 4 lub na 3 biegu piłował i z opóźnieniem przeskoczył na 4
Tomasz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 09 lip 2018, 13:46
- Lokalizacja: Działoszyn
P179D ja obstawiam wiązki te czarne płaty na mechatronice ale może i być sam ten zawór niestety w a4 nie mamy go. Reszta to sprzęgło które może być do wymiany lub regeneracji a powstało to przez wybita pokrywę sprzęgła.
Ps. nie znam się na tym
i potraktuj to jako sugestie ogólnie to skrzynia do rozebrania i przegladniecia
Ps. nie znam się na tym
