Witam, od jakiegos czasu zauwazylem pojawiajace sie drgania na biegu II w okolicach 1000-1200 obrotow. Dokladnie wyglada to tak: kiedy auto jest na postoju i nim ruszam problem nie wystepuje (moze dlatego, ze przechodzac z biegu II na bieg III silnik wskazuje wyzsze obroty niz 1200). Usterka wystepuje, gdy jadac na wyzszych biegach dojezdzam np. do skrzyzowania i sie nie zatrzymuje - automat redukuje biegi do biegu II do ok 800-900 obrotow - w tym momencie dodajac lekko gazu sa wyczuwalne lekkie drgania w przedziale 1000-1200 obrotow.
Czy ktos z Was spotkal sie z takimi objawami ?
Mozecie zasugerowac co nalezy sprawdzic ?
Dane auta: audi a6 c7 sedan, rok 2011, quatro, moc 180 kw, przebieg 175 tys km
Wlk dzieki
Automat lekkie drgania przy obrotach 1000-1200 na biegu II
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Też mialem podobny objaw ale usterka okazal sie uszkodzony trzymak ukladu wydechowego, spaliny przy tych obrotach po prostu wprawialy uklad wydechowy w drgania, trzymak/kompensator nie trzymal ukladu wydechowego i lekke drgania byly przenoszone na cala bude wlasnie w tym przedziale obrotowym, po zamontowaniu nowego kompensatora problem zniknal.
460KM/550NM Compsport Stage 2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 21:39
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
mat1324 pisze:Olej był w ogóle wymieniany, a jeśli tak, to kiedy?[/quote
Tak-olej w skrzyni biegow byl wymieniany w lutym 2016 roku przy 120 tys km przebiegu. Aktualny przebieg auta to 179 tys km.
Jakies sugestie?
[ Dodano: 2018-02-21, 13:10 ]Witam, komputer podlaczony do zlacza pod kierownica nie wykazal zadnego bledu.damos pisze:Brzmi jak upalone sprzęgła w DSG. Jeśli niedługo przy bardzo delikatnym ruszaniu pojawią się szarpania - to będzie to. Sprawdź auto komputerem. Sczególnie pod kątem temperatury oleju skrzyni.
Moze nalezy to zrobic w inny sposob aby sprawdzic np temp skrzynii biegow ?
[ Dodano: 2018-02-21, 14:20 ]
Wedlug jednego z „fachowcow”:
- nalezy wyjac skrzynie (koszt 1000 zl)
- sprwadzic sprzeglo i ewentualnie wymienic na nowe (koszt 4700 zl)
- sprawdzic kolo dwumasowe i ewentualnie wymienic na nowe (koszt 2000 zl)
- wymienic olej w skrzyni (koszt 1000 zl)
Wierzyc w to co mowi ?
Czy rzeczywiscie przy wymianie np sprzegla dobrze wymienic jest kolo dwumasowe bo za 20-30 tys km wszystko znowu moze sie zepsuc ?
Czyaby dogonac prawidlowej diagnozy faktycznie konieczne jest wyjecie skrzyni ?
Prosze o sugestie - dzieki
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Należałoby sprawdzić zapamiętane dane w skrzyni - czas jazdy ze zbyt gorącym olejem itp. (choć ja bym tego nie traktował zbyt dosłownie) Można sprawdzać temperaturę oleju oraz elektroniki w skrzyni - podczas jazdy.luki224 pisze:Witam, komputer podlaczony do zlacza pod kierownica nie wykazal zadnego bledu.
Moze nalezy to zrobic w inny sposob aby sprawdzic np temp skrzynii biegow ?
Trochę racji ma - sam kompletny kosz sprzęgieł to w ASO ok. 3500 PLN Można wymienić same tarcze (ale nie oryginały) za dużo mniejsze pieniądze (jakieś 800 PLN?)luki224 pisze: Wedlug jednego z „fachowcow”:
- nalezy wyjac skrzynie (koszt 1000 zl)
- sprwadzic sprzeglo i ewentualnie wymienic na nowe (koszt 4700 zl)
- sprawdzic kolo dwumasowe i ewentualnie wymienic na nowe (koszt 2000 zl)
- wymienic olej w skrzyni (koszt 1000 zl)
Wierzyc w to co mowi ?
Niepokojące jest natomiast to, ze "fachowiec" nie wspomniał o usunięciu przyczyn awarii. Sprzęgła nie palą się "same z siebie" i najczęściej ich awaria jest skutkiem a nie przyczyną. Skutkiem błędnego działania mechatroniki (uszkodzenia wiązki elektrycznej, płyt elektroniki, zaworów, siłowników). Należałoby to zdiagnozować. O ile problem naprawdę tkwi we wnętrzu skrzyni...
Nie mam bladego pojęcia na temat żywotności koła dwumasowego w DSGluki224 pisze:Czy rzeczywiscie przy wymianie np sprzegla dobrze wymienic jest kolo dwumasowe bo za 20-30 tys km wszystko znowu moze sie zepsuc ?

Nie da się na 100% sprawdzić sprzęgieł bez ich zobaczenialuki224 pisze:Czyaby dogonac prawidlowej diagnozy faktycznie konieczne jest wyjecie skrzyni ?

Tu masz link do mojego wątku związanego ze skrzynią: 30-tfsi-s-tronic-blad-w-skrzyni-vt87433.htm
Jest tam nieco zgromadzonej wiedzy i opisanych perypetii

- Łukasz_1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 126
- Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Cookstown
Panowie, podpinam się pod wątek - lekkie drganie na wstecznym i na 2 na wolnych obrotach. Auto dynamicznie przyspiesza bez zarzutu tylko w korkach troche obciach sie telepać w takiej furze. Czytałem sporo i domyślam się że to będzie ta nieszczęsna mechatronika a że się przymierzam do wymiany filtrów wewnętrznego i zewnętrznego s-tronika NPB i oleju to może są jakieś zestawy naprawcze żeby tam odrazu powymieniać? co myślicie?
olej był ponoć wymieniany przy 35000
olej był ponoć wymieniany przy 35000