A6 C7 skrzynia NSL
A6 C7 skrzynia NSL
Witam,
jestem nowym użytkownikiem forum. Jestem na etapie zmiany auta. Znalazłem A6 C7 z automatem. Po rozkodowaniu VIN'u wyszło, że skrzynia ma kod NSL i teraz pytanie czy jest to "słynny" s-tronic, na który trzeba uważać przy zakupie ? W kodzie wyposażenia jest 0G7-tiptronic. Sprawdzałem serwisowanie auta i wyszło, że miało wymieniany olej w skrzyni co ok 60 tyś km, auto z Holandii. Skrzynia nie szarpie, nie słychać jakiś zrzytów, stuków podczas przełączania z P na D i odwrotnie. Mogę podać VIN. Auto ma teraz ok 149 tyś. km przebiegu, potwierdzone w serwisie Audi.
Pozdrawiam
Krzysztof
jestem nowym użytkownikiem forum. Jestem na etapie zmiany auta. Znalazłem A6 C7 z automatem. Po rozkodowaniu VIN'u wyszło, że skrzynia ma kod NSL i teraz pytanie czy jest to "słynny" s-tronic, na który trzeba uważać przy zakupie ? W kodzie wyposażenia jest 0G7-tiptronic. Sprawdzałem serwisowanie auta i wyszło, że miało wymieniany olej w skrzyni co ok 60 tyś km, auto z Holandii. Skrzynia nie szarpie, nie słychać jakiś zrzytów, stuków podczas przełączania z P na D i odwrotnie. Mogę podać VIN. Auto ma teraz ok 149 tyś. km przebiegu, potwierdzone w serwisie Audi.
Pozdrawiam
Krzysztof
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
To chyba jest właśnie S-Tronik. Bywa kosztowny w utrzymaniukris1973 pisze:skrzynia ma kod NSL i teraz pytanie czy jest to "słynny" s-tronic, na który trzeba uważać przy zakupie ?

Ja tez mam 0G7 i to raczej oznacza "skrzynia automatyczna"kris1973 pisze:W kodzie wyposażenia jest 0G7-tiptronic

To bardzo dobrze. Przy 80-100 tys. km powinno mieć wymienioną mechatronikękris1973 pisze:miało wymieniany olej w skrzyni co ok 60 tyś km
Tzn jak nic się nie dzieje ze skrzynią to trzeba machatronike wymieniać
Te skrzynie to produkt Audi czy ktoś dla nich to robi
Do tej pory miałem do czynienia ze skrzyniami ZF 8 stopniowym, olej zmieniało się co 80 tys km i jakieś kłopoty zaczynały się po 300-350 tyś. km a tu 100 tyś auto i trzeba skrzynie robić !?!?
Widzę w opisie, że też ma taką skrzynie. Jaki masz przebieg
Coś w niej robiłeś 
Chcę się dowiedzieć jak najwięcej o tym ustrojstwie bo nie wiem czy się w to pakować.
Przy tej skrzyni jest dwumasowe koło zamachowe i "normalne" sprzęgło podobnie jak w manualu czy jest mokre sprzęgło i konwerter olejowy ?


Widzę w opisie, że też ma taką skrzynie. Jaki masz przebieg


Chcę się dowiedzieć jak najwięcej o tym ustrojstwie bo nie wiem czy się w to pakować.
Przy tej skrzyni jest dwumasowe koło zamachowe i "normalne" sprzęgło podobnie jak w manualu czy jest mokre sprzęgło i konwerter olejowy ?
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
najczęściej jednak coś się dzieje...kris1973 pisze:Tzn jak nic się nie dzieje ze skrzynią to trzeba machatronike wymieniać
Świetne skrzynie.kris1973 pisze:Do tej pory miałem do czynienia ze skrzyniami ZF
Mam obecnie około 150 tys. kmkris1973 pisze:Widzę w opisie, że też ma taką skrzynie. Jaki masz przebieg Coś w niej robiłeś
Przy 80 lub 90 tys. km w ASO była wymieniana mechatronika. Olej w skrzyni wymieniany co 60 tys km.
Ja przy 140 tys. musiałem wymieniać w skrzyni sprzęgła, mechatronikę i zawór chłodzenia. Możliwe, ze to on był przyczyną kłopotów - tego już się nie dowiem.
Kosztowna przygoda, jeśli coś się popsuje. 6HP i 8HP sa pewniejsze ale i w nich zdarzają się przygody. Przyjemność z jazdy S-tronic daje dużą. Tu nie mogę narzekać. Również zmniejsza spalanie. Nie nadaje się do korków.kris1973 pisze:Chcę się dowiedzieć jak najwięcej o tym ustrojstwie bo nie wiem czy się w to pakować.
Jeszcze inny wariant: są mokre sprzęgła współosiowe i brak konwerterakris1973 pisze:Przy tej skrzyni jest dwumasowe koło zamachowe i "normalne" sprzęgło podobnie jak w manualu czy jest mokre sprzęgło i konwerter olejowy ?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zrób przynajmniej dwa razy tyle, to wtedy możesz powiedzieć, że nic się nie dziejeQuash pisze:Bez przesady nie siejmy paniki, ja mam 147 tys przebiegu z czego 50tys ze zwiekszona moca i u mnie z s-tronikiem nic sie nie dzieje.

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
[ Dodano: 2017-10-11, 00:36 ]
Tak jak pisał bendzji, skrzynia o oznaczeniu NSL to zwykły multitronic, czyli szału nie ma


- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Nie no spoko nie twierdze ze s-tronic bedzie trwaly tak jak "zwykle" automaty ale stwierdzenie ze co 80-100tys potrzebny jest remont to przesada.mat1324 pisze:Zrób przynajmniej dwa razy tyle, to wtedy możesz powiedzieć, że nic się nie dzieje . U siebie mam 385 tysięcy km w aucie o rok starszym niż Twój i w tiptronicu zmieniałem tylko olej .
460KM/550NM Compsport Stage 2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nigdzie nie napisałem, że co 80-100 tysięcy km potrzebny jest remont skrzyni, ale w okolicach 200 tysięcy km już takQuash pisze: Nie no spoko nie twierdze ze s-tronic bedzie trwaly tak jak "zwykle" automaty ale stwierdzenie ze co 80-100tys potrzebny jest remont to przesada.

Owszem nowy multitronic jest poprawiony, ale z jakiegoś względu nie jest już stosowany

- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Jak ją wybrać?bendzji pisze:nie no cały czas idzie , nie wiem skąd takie info
http://www.audi.pl/pl/web/pl/modele/a6/ ... ilnik.html