Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

A6 C7 313 Szarpnięcie po przełączeniu z P,R,N na D

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
MateuszS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2012, 21:08
Lokalizacja: Żary

A6 C7 313 Szarpnięcie po przełączeniu z P,R,N na D

Post autor: MateuszS6 » 19 sty 2018, 20:29

Witam. A6 C7 313 PS S-tronic 8 biegów, auto mam od około pół roku,więc jest to nasza pierwsza wspólna zima. Być może problem był też wcześniej,ale go nie zauważyłem,sam nie wiem,ostatnio bardziej przyglądam się pracy mojej skrzyni i wyłapałem dość istotną rzecz. W podobnych modelach nikt nie opisuje takiego problemu, więc założyłem temat.

Przebieg auta 118tys km. olej zmieniany w ASO Audi NA MOJE ŻYCZENIE ( może to ten błąd???) przy 99tys. km. , problem w pracy skrzyni zauważony ok. 2-3tyg temu choć nie wykluczam,że mógł być od początku ,po prostu nie zauważyłem,albo przy minusowych temperaturach problem się nasilił. Do sedna : Po przestoju całej nocy lub dwóch dni,odpalam auto,wrzucam z P na D i auto wraz ze startem jakby szarpnie,tak wyskakuje do przodu, opóźnienia w reakcji raczej nie ma,rusza po 0.5 sek czyli tak naprawde od razu,ale te ruszenie nie jest naturalne i nie podoba mi się, jest za każdym razem po dłuższym postoju- mam niewielką wiedze na temat skrzyń ale wg mnie dzieje się tak tylko na zimnym oleju w skrzyni.


Zakładamy że po dwóch dniach ruszam teraz i przerzucam z P na D - auto szarpnie,tak jakby wyrwie do przodu,nie znacznie,ale też nie jest normalnie,
przejeżdzam załóżmy 2km, zatrzymuje się żeby sprawdzić czy dalej jest to samo-przekładam wajche z D na P lub na N, czekam sekunde, zapinam D i ruszamy- ruszenie jest już płynniejsze,ale dalej da się wyczuć szarpnięcie ( olej jest rozgrzany,ale tylko minimalnie??), kolejny taki postój za 10km , zmiana biegów z P na D i już jest płynnie idealnie, nie ma mowy o czymś takim ,auto nie wyrywa tylko swobodnie ruszy, od tej pory problem nie wystąpi,dopiero na drugi dzień po tym jak auto postoi całą noc i olej wystygnie?
Zaznaczam,że podczas jazdy skrzynia pracuje idealnie,zmienia perfekt,nigdy nie zdarzyło się żeby przeciągnęła lub cokolwiek źle zrobiła.

Moje propozycje i pomysły :

1.Za 2-3 tys km. będę w Audi na wymianie oleju i klocków przód = zlece im poszukiwanie usterki i żeby sprawdzili olej w skrzyni biegów ( czy możliwe jest że podczas wymiany w Niemieckim ASO nalali za mało? )

2. Jeżdzę tak i obserwuje co będzie dalej,czy się nie pogarsza? ( ciężko będzie mi się z tym pogodzić bo auto ma 118tys. km. i było wyszukiwane jako perełka,a teraz jakieś cyrki)

Czy ktoś miał,ma lub zna podobne przypadki? Jestem wściekły i chyba coraz bardziej przekonuje się,że nowe auta to masowy szmelc i nabijanie kasy serwisom. Nie byłbym zły gdybym kupił takie auto z przebiegiem 250tys. km . bo wtedy zapłaciłbym adekwatnie mniej i może bym się tak nie przejmował ale płacisz 30% ponad średnią wartość rynkową i przy przebiegu 118tys. skrzynia pada? To jest porażka.

[ Dodano: 2018-01-19, 20:29 ]
Myślałem o poduszkach,mocowaniach silnika lub skrzyni lub o czymś takim bardziej błachym,ale wtedy chyba byłoby to na zimnym i ciepłym oleju tak samo,a tu ewidentnie tylko na samym początku i po dłuższym postoju,bo np. po postoju 4-5godzin dalej jest ok bez szarpnięcia,więc chyba znaczenie ma temperatura oleju w skrzyni?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 sty 2018, 20:43

Na 99,99% nie masz skrzyni S-tronic, ponieważ z silnikiem CGQB wychodził tylko tiptronic, gdyż tylko on jest w stanie przenieść taki moment obrotowy. Według mnie wymiana oleju zostało przeprowadzona źle i tyle. Na Twoim miejscu wymieniłbym olej (ZF Lifeguard Fluid 8) oraz filtr. Koszt nieduży, a może pomóc :). Wiesz w ogóle co wchodziło w skład wymiany oleju ASO? Serwis wymienia olej w tiptronicu tylko na życzenie klienta, ponieważ nie przewiduje on serwisu olejowego tej skrzyni.

MateuszS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2012, 21:08
Lokalizacja: Żary

Post autor: MateuszS6 » 20 sty 2018, 08:33

Sam olej i jakiś tam zestaw naprawczy,bez filtra. Ale co można było zrobić źle podczas tej wymiany? Uważasz,że powinienem tak jeździć czy załatwić sprawe jak najszybciej? Uważasz że uszkodzenie mechaniczne skrzyni można wykluczyć?

[ Dodano: 2018-01-20, 08:33 ]
NVF

kod mojej skrzyni

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 20 sty 2018, 09:12

Ja mam C6 w której wymieniłem olej skrzyni jakieś 2 tys km. temu (też FG8). Na zimnym mam takie same objawy: auto lekko szarpie po zmianę z P na D jak jest zimno na dworze i stało jakiś czas. Jak rozgrzeje się olej w skrzyni to problem znika. Myślę, że to kwestia temperatury oleju i większej jego gęstości gdy jest zimno. Przy wyższych temperaturach na dworze szarpanie jest prawie nie wyczuwalne.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 sty 2018, 12:12

Teraz na 100% masz skrzynię tiptronic (według kodu skrzyni) :). Pisałeś, że użyli zestawu. Jeśli tak, to na 90% był to zestaw uszczelki miski olejowej, w skład którego wchodzi również filtr oleju. W takim przypadku możesz sprawdzić stan oleju. Na rozgrzanej skrzyni do temperatury 35-45*C z korka wlewowego (z boku) powinien wyciekać delikatnie olej z racji wzrostu jego temperatury (sprawdzanie odbywa się na odpalonym silniku). Jeśli nie będzie to znaczy, że jest go za mało i trzeba dolać. Gdy będzie mocno się wylewał, to trzeba spuścić nadmiar.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 20 sty 2018, 23:12

mat1324 pisze: Jeśli nie będzie to znaczy, że jest go za mało i trzeba dolać.
Oczywiście - w czasie sprawdzania auto musi być wypoziomowane - więc nie na każdym podnośniku da się to zrobić właściwie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 sty 2018, 23:23

Najpewniej w kanale, gdy auto stoi na kołach :).

MateuszS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2012, 21:08
Lokalizacja: Żary

Post autor: MateuszS6 » 21 sty 2018, 10:23

(01) G 060162A2 ATF FLUID 35.50euro x 7 Stuck = 248.50e
6. (01) 0BL398048 Reperatur Satz - czyli jakby zestaw naprawczy,jakieś podkładki,coś w tym stylu koszt 32euro.

to rzeczy których użyli,więc filtra raczej nie ma.Taki Objaw może być wywołany za niskim lub za wysokim poziomem oleju??

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 21 sty 2018, 11:17

MateuszS6 pisze:to rzeczy których użyli,więc filtra raczej nie ma
jeśli otwierali skrzynię - to powinni wymienić miskę olejową skrzyni (dolną pokrywę) a ta jest razem z filtrem. Jeśli nie wymienili - to zrobili bardzo źle.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 sty 2018, 12:25

damos, nie masz racji, ponieważ filtr oleju jest osobną częścią w 8HP. W BMW filtr jest w misce, ale w Audi nie. Sprawdziłem po numerach i ten zestaw naprawczy to tylko korki. Jak mówiłem wcześniej, wymień po raz kolejny olej, ale porządnie i z filtrem.

Dopiero w nowej skrzyni 0D5, która montowana jest w najnowszym Audi A8 D5 czy A7, filtr jest integralną częścią miski.

MateuszS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2012, 21:08
Lokalizacja: Żary

Post autor: MateuszS6 » 21 sty 2018, 20:45

A możesz kogoś polecić do takiego zabiegu? Ktoś w Twoich okolicach, może Ty się tym zajmujesz skoro masz taką wiedze? Bo najbliższe zielonogórskie Aso nie ma jeszcze zbudowanej opinii,jedynie kilka osob z ktorymi rozmawialem na ich temat,raczej nie zlece im wymiany oleju w swojej skrzyni.

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 21 sty 2018, 20:58

Mati robi w Teo Motors. Ja tam robiłem. Nie jestem mega zadowolony, ale skrzynia działa i póki co nie mogę się niczego czepić. Nie zrobili jedynie adaptacji, ale tu zdania są podzielone czy faktycznie trzeba.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 sty 2018, 22:15

Nie jestem mechanikiem, więc nic nie poradzę :). Swoją skrzynię serwisuję w Teo Motors w Swadzimiu k. Poznania. Masz do nich ok. 200 km (od Zielonej Góry jedziesz S3, A2 i S11), więc w 2 godziny jesteś na miejscu. Zadzwoń do nich i umów się na wizytę. Na początku jest jazda z szefem, który ocenia stan skrzyni, a potem ewentualna zmiana oleju, która trwa ok. 30 min.

Pamiętaj, że jak jest zimny olej, to skrzynia może inaczej pracować. U mnie też potrafi czasami przeciągnąć bieg lub gwałtownie go zmienić, ale po rozgrzaniu jest już w porządku. Czasami coś tam szarpnie, ale mam na liczniku 400 tysięcy km, a przy skrzyni nic nie robiłem, oprócz wymiany oleju co 60 tysięcy km.

Przy zmianie oleju nie ma potrzeby adaptacji, ponieważ skrzynia i tak wróci do tego samego stanu. Dzieje się tak, ponieważ mechanicznie nic nie zostało zmienione. Adaptacja ma sens podczas remontu skrzyni lub wymiany samego konwertera. Oczywiście po adaptacji skrzynia lepiej jeździ, ale do czasu, gdy wróci do stanu sprzed wymiany.

W ten sposób handlarze naprawiają wtryski. Przed samą sprzedażą robią ponowną ich adaptację, więc korekty są zerowe i silnik chodzi dobrze. Jednak po pewnym czasie korekty wracają do stanu sprzed kodowania i wszystkie objawy wracają. Dopóki nie zostaną wymienione, to nic im nie pomoże. Dodatkowo gdy lały czy kapały i zostaną na nowo zakodowane, to mogą wypalić dziurę w tłoku, ponieważ sterownik podaje normalną dawkę paliwa, a one dodatkową od siebie. Przedtem były ograniczone przez sterownik, ale ponowne ich kodowanie usunęło wiedzę, że leją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl