
A6 C7 3.0 BTDI Tiptronic wymiana oleju.
- adrian1000
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
- Imię: Adrian
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZGY
Witam, panowie czy jest ktoś na forum kto mógłby mi pomóc w sprawie części potrzebnych do wymiany oleju w tiptronicu ? Silnik 3.0biturbo 2015r wersja competition . Potrzebuję numery części potrzebnych do wymiany oleju , wymiana odbędzie się w aso . Przy okazji , jaką hurtownię motoryzacyjną polecacie ? Może być internetowa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Mogę dobrać Ci numery oryginalnych części, ale jest to nieopłacalne, ponieważ w ASO za samą uszczelkę i filtr zapłacisz tyle samo co za gotowy zestaw od ZFa, czyli producenta skrzyni, w którym jest wszystko co potrzebne do wymiany
. Przykładowo litr oleju w ASO kosztuje prawie 300 zł, więc jest różnica. W zestawie masz ten sam olej, ale w opakowaniu ZFa.
Wystarczy, że kupisz zestaw ZF 1087.298.369, np. tutaj:
https://www.autoczescionline24.pl/zf-ge ... 24052.html
Nie mówię, że ten sklep jest najlepszy, ale ciężko kupić gotowy zestaw, a tu akurat jest i jeszcze mają promocję -20%
.

Wystarczy, że kupisz zestaw ZF 1087.298.369, np. tutaj:
https://www.autoczescionline24.pl/zf-ge ... 24052.html
Nie mówię, że ten sklep jest najlepszy, ale ciężko kupić gotowy zestaw, a tu akurat jest i jeszcze mają promocję -20%

Ostatnio zmieniony 04 cze 2018, 14:48 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli będziesz wymieniać systematycznie olej, to zwykła statyczna wymiana będzie wystarczająca. Proponuję pierwszą wymianę po 100 tysiącach km, a kolejne co 60 tysięcy km. Zestaw od ZFa jest przeznaczony do statycznej wymiany.
W ASO nie robią chyba dynamicznej wymiany
. Od razu poproś o aktualizację oprogramowaniu sterownika skrzyni biegów, a jak nic nowego nie będzie, to niech chociaż skasują adaptację.
Popraw też opis, ponieważ w RS7 nigdy nie było skrzyni DSG, ponieważ dwusprzęgłowa skrzynia jest zbyt słaba
. Dodałem też silnik 4.0 TFSI 560 i 605 KM, więc możesz zmienić go w profilu.
[ Dodano: 2018-06-04, 15:01 ]
Występuje też zestaw bez oleju, ale jego zakup byłby trochę dziwny i nieopłacalny.
W ASO nie robią chyba dynamicznej wymiany

Popraw też opis, ponieważ w RS7 nigdy nie było skrzyni DSG, ponieważ dwusprzęgłowa skrzynia jest zbyt słaba

[ Dodano: 2018-06-04, 15:01 ]
Występuje też zestaw bez oleju, ale jego zakup byłby trochę dziwny i nieopłacalny.
- Łukasz_1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 126
- Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Cookstown
mat1324
żeby pobrać bądź odczytać instrukcje wymiany oleju w tiptroniku, które przesłałeś trezba sie tam rejestrować w tym dropboxie? nie moge ich otworzyć:/
PS. może od razu zapytam. Szukam instrukcji wymiany oleju w NPB, tylny dyfer juz zrobiony i weszło 0.9L oleju, problem mam z przednim dyfrem bo serwis mówi że ma wejść 4.5L a weszło tylko 3L i się zastanawiam czy są jakieś specjalne instrukcje wymiany tego oleju żeby weszło 4.5L. W krótce bede robił wymiane oleju w DCT ma być 7L według serwisu.
żeby pobrać bądź odczytać instrukcje wymiany oleju w tiptroniku, które przesłałeś trezba sie tam rejestrować w tym dropboxie? nie moge ich otworzyć:/
PS. może od razu zapytam. Szukam instrukcji wymiany oleju w NPB, tylny dyfer juz zrobiony i weszło 0.9L oleju, problem mam z przednim dyfrem bo serwis mówi że ma wejść 4.5L a weszło tylko 3L i się zastanawiam czy są jakieś specjalne instrukcje wymiany tego oleju żeby weszło 4.5L. W krótce bede robił wymiane oleju w DCT ma być 7L według serwisu.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2018, 18:16 przez Łukasz_1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie trzeba mieć konta na dropie, aby oglądać czy pobierać pliki
. Po wejściu w link wyskoczy okienko, które należy zamknąć X lub nacisnąć u dołu tego okienka "Nie, dziękuję, przejdź do wyświetlania" lub nacisnąć lewym przyciskiem obszar poza tym okienkiem. Po tym możesz przeglądać pliki w tej paczce, a w prawym górnym rogu masz opcję "Pobierz".
[ Dodano: 2018-08-02, 18:10 ]
W razie czego masz tutaj bezpośredni link do pobrania: link .

[ Dodano: 2018-08-02, 18:10 ]
W razie czego masz tutaj bezpośredni link do pobrania: link .
- Łukasz_1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 126
- Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Cookstown
Dzięki za super szybką odpowiedź, juz się wczytuję 
PS: ok chyba dowiedziałem się gdzie jest miejsce na brakujące 1.5 litra oleju. Z rysunków wynika, że przedni dyfer ma dwa korki spustowe jeden w środkowej części a drugi przy prawej półośce - czego nigdzie wcześniej nie wyczytałem. Te instrukcje dotyczą wymiany oleju DCT a masz może jakieś instrukcje do przedniego dyfra?

PS: ok chyba dowiedziałem się gdzie jest miejsce na brakujące 1.5 litra oleju. Z rysunków wynika, że przedni dyfer ma dwa korki spustowe jeden w środkowej części a drugi przy prawej półośce - czego nigdzie wcześniej nie wyczytałem. Te instrukcje dotyczą wymiany oleju DCT a masz może jakieś instrukcje do przedniego dyfra?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tiptronic to skrzynia produkowana przez ZFa, która w C7 ma oznaczenie 8HP, czyli z ośmioma przełożeniami.
Tiptronic to również nazwa możliwości ręcznej zmiany biegów za pomocą lewarka lub łopatek przy kierownicy, ale w profilu należy podać rodzaj skrzyni i wtedy tylko pierwsza wersja pasuje
.
Do Twojej skrzyni odnosi się ten post:
audi-a6-c7-skrzynia-biegow-vt84368.htm#827421
Tiptronic to również nazwa możliwości ręcznej zmiany biegów za pomocą lewarka lub łopatek przy kierownicy, ale w profilu należy podać rodzaj skrzyni i wtedy tylko pierwsza wersja pasuje

Do Twojej skrzyni odnosi się ten post:
audi-a6-c7-skrzynia-biegow-vt84368.htm#827421
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Należy zdemontować krzyżulec (wspornik/wzmocnienie nadwozia) oraz tylną podporą skrzyni (należy podeprzeć skrzynię, bo nie będzie miała podparcia z tyłu). Jak wejdziesz pod auto, to będziesz wiedzieć co należy zdemontować, aby dostać się do miski
. Teoretycznie pod zdjęciu krzyżulca nie można postawić auta na koła, więc jest trochę problemu z wymianą oleju. Jeśli będzie potrzeba, to mogę wrzucić kompletną paczkę z instrukcjami, ale chyba gdzieś w tym temacie już to zrobiłem. Kup sobie gotowy zestaw filtra od ZFa z olejem lub dokup go osobno. Osobiście preferuję podwójną statyczną wymianę, czyli pierwsza olej + filtr i druga po ok. 1000-1500 km z samym olejem.
