Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zatarte CZVB

Silniki wysokoprężne
PROSTO.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 2015, 23:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wlkp

Zatarte CZVB

Post autor: PROSTO.pl » 22 gru 2020, 18:43

Witam wszystkich , nie jest to prośba o pomoc , ani również gotowe rozwiązanie .

Chce przedstawić historie która mnie niestety spotkała , a może okazać się pomocna komuś .
Pacjentem jest A6 C7 z 2016.08.16 roku z silnikiem CZVB i skrzynia biegów RLA .

Zacznę może od początku .
Auto zakupiliśmy w maju 2019 roku z przebiegiem około 164 tys kilometrów . Oczywiście regularnie serwisowane , bezwypadkowe z dobrym wyposażeniem. Od razu zaznaczam ,że nie była to żadna okazja.
Ostatni wpis serwisowy pochodzi z 18.02.19 i był wykonany przy przebiegu 154462 km . Następny serwis wypadał przy przebiegu około 184 tys km . Osobiście nie jestem fanem wymiany oleju co 30 tys km. Jak wspomniałem auto w dniu zakupu miało 164 000 km ( w tym momencie ma to znaczenie ). Sprawdziłem kiedy był wymieniany ostatnio filtr powietrza i paliwa . Uwaga to jest fakt - ostatnia wymiana filtra powietrza była przy przebiegu 90 tys km :| , a paliwa przy 120 tys . Następna wymiana dla filtra paliwa i powietrza przypadała na przebieg 184 tys km.
*Nie czekając na serwis wymieniłem wspomniane filtry w lipcu .

Foto -jako ciekawostka co można znaleźć przy tak "częstej" wymianie filtra.

Obrazek Obrazek

Filtr był oblepiony liśćmi które są na zdjęciach w środku.

Jak wspomniałem wcześniej nie jestem fanem longlife , wiec umówiłem termin na wymianę oleju w serwisie Audi -Centrum Poznan Ławica (nie robie tutaj nikomu reklamy ani antyreklamy . Pochodzę z Leszna wiec miąłem najbliżej ).
Serwis wykonano w dniu 23 .12. 2019 roku przy przebiegu 173315 kilometrów. Serwis obejmowała wymianę oleju w silniku i skrzyni automatycznej. Miły doradca klienta poinformował mnie ze jest wyciek płynu chłodzącego , gdzieś pomiędzy głowica lewą a prawą - czyli osprzęt i trzeba się tym zając w przyszłości . Do tej pory wszystko jest ok .

Auto nie sprawiało żadnych problemu , nic tylko tankować i jeździć.
*W lipcu 2020 roku wziąłem się za usunięcie wycieku płynu chłodzącego . Ku mojemu zdziwieniu blok silnika był suchy , zero wycieków, czy tez zapoceń , ale było czuć z okolic termostatu turbiny , chłodnicy oleju zapach płynu. Decyzja zapadła i wyleciał osprzęt . Nowe uszczelki nowy płyn i problem zniknął.

Ok wszystko ładnie pięknie do pewnego sobotniego wieczoru dokładniej do 16.08.2020.
Jechałem sobie autostrada w okolicach 190-200 km/h ( akcja toczy się w de), nagle auto zaczęło drżeć . Obroty były w przedziale 3500-4000 obr/ min ( nie przywiązałem do tego wagi , być może było więcej ) . Pierwsza myśl , odpadł odważnik z kola , albo coś jest z półośka. Dlaczego takie stwierdzenie ? Było to czuć na tapicerce , na kierownicy przy wduszeniu pedału hamulca . Dodatkowo zmylił mnie fakt iż początkowo przy mniejszej prędkości nie występował ten objaw. Radość nie trwała długo , ponieważ już przy 120 km/h powróciło drżenie. Następna myśl , wtrysk/i któryś zawiesił się ,albo sterowanie nie działa poprawnie, lub problem z prądami. Zjechałem na pas awaryjny , zgasiłem silnik i ... i tak zostałem.
Próba odpalenia i rozrusznik zrobiło zaledwie połowę obrotu i koniec. Zaznaczam że na liczniku do tej pory nie było żadnej informacji o jakimś błędzie.
W trakcie jazdy nie było tez lampy Aladyna wiec wykluczyłem teoretycznie potencjalny brak smarowania.
Kolejna próba i tym razem rozrusznik nie odezwał się nawet , a na liczniku kontrolka silnika i "sprężynka ".
Auto odholowano do warsztatu .
Mamy poniedziałek , jestem w warsztacie , opowiadam co się stało .
Próba odpalenia auta i zaskoczenie. Auto odpaliło ale nie pracuje równo , jeden cylinder po za pracą. Podłączony tester diagnostyczny i są błędy dokładniej 4.

Obrazek Obrazek

Wyjaśniło się dlaczego rozrusznik nie kręcił , to nie jest jednak problem , problemem jest błąd wypadania zapłonu .
Co oznacza wypadanie zapłonu ?
• Jeden lub oba czujniki tlenu mogą być w złym stanie
Wtryskiwacz paliwa może ulec awarii
Zawór wylotowy jest spalony
• Katalizator jest wadliwy
Słaba kompresja

Ok , przede wszystkim diagnostyka . Warsztat sprawdza kompresje , kamera inspekcyjna sprawdzają denko tłoka i cylinder - tutaj jest wszystko bez zarzutu.
Mechanik decyduje o wyjęciu filtra oleju.
I tu zaczyna się najlepsza cześć- w filtrze są opiłki i to zaj.biscie dużo.
Place rachunek i ściągam auto do domu. Odkręcam filtr i widzę obraz nędzy i rozpaczy, a jak się później okaże to dopiero początek.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Taki stan zastałem po wyjęciu filtra

Rozpoczął się okres szacowania kosztów , telefonowania do rożnych warsztatów , rożnych firm sprzedających silniki zarówno w de jak i PL .
Dzięki uprzejmości i pomocy wielu ludzi dowiedziałem się , że Audi produkuje wały korbowe jednorazowe , ponieważ nie są dostępne panewki korbowodowe. Brawo Audi <brawo> .
Jako ciekawostkę dodam , że koszt nowego walu w ASO to 12 tys zł.

Tutaj muszę zwrócić wasza uwagę na firmy oferujące wymiany silników. Przeczytajcie dokładnie warunki gwarancji i dopytajcie co dokładnie obejmuje cena ( więcej info na pw) .

Idźmy dalej . Znalazłem firmę która zaoferowała całkowita naprawę silnika.
Auto zostało odebrane przez warsztat. Diagnoza - zatarty wał korbowy na 3 i 4 cylindrze , ( tutaj nie chce się rozpisywać bo nie wszystko poszło tak jak było ustalone, ale to już mój problem ) finalnie silnik naprawiony. Wrzucam kilka zdjęć jak wygląda wal , panewki i korbowody.

Foto przesłane przez warsztat :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Moje zdjęcia :
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Jak widać na załączonym foto silnik musiał pracować bez oleju bo jak inaczej to określić.
Przyczyna nie została ustalona , odebrałem stary blok , wal , tłoki z korbami i czujnik N428 odpowiedzialny za zmianę ciśnienia oleju w skrócie pisząc.
Według rożnych źródeł czy to z Polski czy to z DE są to wadliwe silniki. W de dużo firm trudniących się naprawa tych silników , ma praktycznie wszystkie części na polkach kilka osób użyło tego stwierdzenia .
Jedni twierdzą ze zawór n428 jest wadliwy,inną teorią jest za niskie ciśnienie oleju podczas małego obiegu oleju, inni z kolei twierdzą ze to pompa oleju , spotkałem też głosy ze pasowanie tych silników jest za "luźne".
Brytyjczycy opisują problem z rdzewiejącym zaworem N428 . W DE naczytałem się informacji o wadliwych rozrządach i wałkach rozrządu w serii czv z początku produkcji.
Była ponoć cicha akcja serwisowa do końca roku 2019.

Auto mam w okresie docierania , wiec nie mogę nic więcej w tej chwil powiedzieć.

* naprawy wykonałem sam , ponieważ jestem z zawodu mechanikiem, dysponuje elsa i etka. Wszystko zostało skręcone odpowiednim momentem , z zachowaniem maksymalnej czystości.

Teraz pytanie , co ma na celu ten post ? Prawdę mówiąc nie wiem , poczytajcie i sami wyciągnijcie wnioski

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Re: Zatarte CZVB

Post autor: yarowsc » 22 gru 2020, 22:09

temat CRT i CZV poruszany był tutaj kilka razy. pisałem już nie raz i jeszcze raz powtórzę - jeżeli C7 Lift 3.0TDI, to tylko i wyłącznie "CVU". unikniecie sporych niespodziewanych kosztów i rozczarowań
R1200GS ADV LC

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga