[CNHA 2.0 190 KM] Wymiana rorzadu
[CNHA 2.0 190 KM] Wymiana rorzadu
Witam, audi a6 c7 2.0tdi 190KM 2015r przebieg 150tys km, wymiana rozrzadu co polecacie? Podobno sa problemy z pompami wody nawet z oryginalnymi? Ktos juz wymienial ? Jakies uwagi, sugestie spostrzezenia? Dziekuje i pozdrawiam.
Seamus
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na allegro są dostępne oryginalne zestawy rozrządu, np.:
https://allegro.pl/oferta/oe-vag-rozrza ... 7793901177
https://allegro.pl/oferta/oe-vag-rozrza ... 7793901177
Koledzy użytkownicy wozów z silnikiem Diesla o kodzie CNHA czy nie bierze Wam ten motor oleju? Ja nam nalatane 120tys i od wymiany wziął mi ostatnio po 5 tyś 400ml. To jest mój nowy nabytek, przebieg udokumentowany z historią serwisową że Szwecji. Zdziwiłem się bardzo jak komputer wskazał info i ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju. Wcześniej nalalem oleju przy wymianie do polowy poziomu na bagnecie testowym. Nie widac zadnych objawów spalania oleju w postaci dymienia, czy jakiś wycieków, etc. Wydaje mi się to zjawisko trochę dziwne, bo mialem wcześniej ten sam typ motoru tylko bez ad Blue w parku B7 i miał 200tys i od wymiany do wymiany oleju nie wziął nawet grama. Z gory dziękuję za odpowiedź.
- grzesiekk23
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 30 sie 2019, 23:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jastrzębie
- KKgg
- Moderator
- Posty: 596
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Rozumiem że te 5 lat to jest na zasadzie "a bo ja bym wymienił"?
W mojej książce serwisowej jest wyłącznie wartość 210 tys. Oczywiście zdaję sobie sprawę że paski gumowe tracą swoje właściwości z czasem ale chyba jednak 5 lat to taka minimalna trwałość. Osobiście obstawiam 8 lat jako rozsądny czas na wymianę o ile ktoś nie zrobi przebiegu wcześniej lub nie zajdzie potrzeba wymiany pompy/rolek czy co tam się jeszcze może zepsuć.
W mojej książce serwisowej jest wyłącznie wartość 210 tys. Oczywiście zdaję sobie sprawę że paski gumowe tracą swoje właściwości z czasem ale chyba jednak 5 lat to taka minimalna trwałość. Osobiście obstawiam 8 lat jako rozsądny czas na wymianę o ile ktoś nie zrobi przebiegu wcześniej lub nie zajdzie potrzeba wymiany pompy/rolek czy co tam się jeszcze może zepsuć.
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto
- KKgg
- Moderator
- Posty: 596
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Wg mnie, internetu i kolegi mechanika 8-10 lat. Kto da więcej? Kto mniej?
A tak na serio - nie ma naturalnie sensu drążyć tego dłużej i nie zamierzam się też z Tobą licytować. W książce jest czarno na białym napisane 210k... Nie ma nic o terminie. Każdy zrobi jak uważa. Dla mnie EOT. Peace
PS: żeby była jasność - bardzo mnie dziwi, że producent nie daje w książce serwisowej wytycznych co do wymiany paska rozrządu po określonym czasie...
A tak na serio - nie ma naturalnie sensu drążyć tego dłużej i nie zamierzam się też z Tobą licytować. W książce jest czarno na białym napisane 210k... Nie ma nic o terminie. Każdy zrobi jak uważa. Dla mnie EOT. Peace

PS: żeby była jasność - bardzo mnie dziwi, że producent nie daje w książce serwisowej wytycznych co do wymiany paska rozrządu po określonym czasie...