mat1324, Witam. Pisze do Ciebie bo widzę że masz pojęcie. Pytanko. Wystąpił u mnie problem z czujnikiem ciśnienia spalin od dpf. Stwierdzili że nie działa. Kupiłem nowy, chciałem go wymienić ale ku mojemu zdziwieniu do starego czujnika jest podłączony tylko jeden wężyk. Drugi ma około 5 cm i jest jakby odcięty. Czy to normalne, czy muszą być dwa wężyki? Gdzie ten drugi jest podłączony? Nie idzie wypalić filtr bo ten czujnik nie zmienia w ogóle parametrów.
Moje auto to Audi A6 C7 2012 3.0TDI avant 204 km.
Będę wdzięczny za podpowiedź
Pozdr
[A6 C7 2.0 TDI] Tryb Awaryjny, EGR, Kontrolka świec żarowych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Czujnik pokazuje różnicę ciśnień przed i za filtrem cząstek stałych. Z racji tego, że za filtrem nie ma już żadnej przeszkody dla spalin, to ciśnienie za jest równe ciśnieniu atmosferycznemu i dlatego jest krótki wężyk, bo po co ciągnąć dodatkowy, gdy uzyskamy ten sam wynik
. Podczas wciskania pedału gazu musi pojawiać się zmiana wartości ciśnienia, bo przed filtrem tworzy się wyższe ciśnienie z racji "napierających" spalin na nie do końca przelotowy filtr.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 cze 2014, 22:16
- Lokalizacja: Niemcy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Cześć 
Podłączę się pod temat. Przy wyciąganiu dpf do czyszczenia zauważyłem, że gruszka od EGR nie jest w stanie podnieść cięgienka na podciśnieniu. Czyli wnioskuję, że egr się zapiekł w pozycji zamkniętej. Pierwsza myśl to czyścić ale teraz myślę czy nie wyłączyć systemowo egr i się nie bawić w czyszczenie. Co myślicie?

Podłączę się pod temat. Przy wyciąganiu dpf do czyszczenia zauważyłem, że gruszka od EGR nie jest w stanie podnieść cięgienka na podciśnieniu. Czyli wnioskuję, że egr się zapiekł w pozycji zamkniętej. Pierwsza myśl to czyścić ale teraz myślę czy nie wyłączyć systemowo egr i się nie bawić w czyszczenie. Co myślicie?