Kolego samego termostatu w obudowie filtra oleju nie zmienisz [15] jest on zintegrowany z obudową i musisz zmienić całość. Ja założyłem coś takiego, bo w ASO 950 zł netto kosztowało:
https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-b ... 4215608670
Zrobiłem już od wymiany ok 30 tyś. km i śmiga, termostat działa bez zarzutu.
Wyminę musiałem wykonać ze względu na przecieki po uszczelką [13] część olejowa i [16] cześć odpowiadająca za szczelność od strony chłodziwa.
W ASO te uszczelki nie występują jako część zamienna, natomiast produkuje je firma hiszpańska AJUSA:
https://allegro.pl/oferta/zest-uszczele ... 3349895271
Nie ma możliwości wymiany uszczelki od strony chłodziwa, ze względu na konstrukcję uszczelki (jej ciągłość) trzeba wyjąc termostat, a tego nie wyjmiemy, ponieważ na trwałe jest od połączony dwoma przewodami el. z dwupinową wtyczką w obudowie filtra. Tak oto przy wymianie uszczelki i próbie wyjęcia termostatu z obudowy po prostu go zepsułem i musiałem wymienić całą obudowę.
Po stronie olejowej istnieje możliwość wymiany uszczelki w obudowie filtra. Wymian dokonywałem ze względu na przecieki oleju i płynu chłodniczego, winne były te uszczelki.
Dodatkowo w tym silniku jest jeszcze drugi termostat [23]. Ja zacząłbym od zakupu tej obudowy i wymiany tego pierwszego termostatu [15], prędzej czy później i tak zacznie to przeciekać więć nic nie tracisz. Spotkałem się już u znajomych z 2 przypadkami w silnikach 3,0 CDUC i CDUD, gdzie ta obudowa z biegiem czasu zaczęła przeciekać. Uszczelki robią się twarde i płaskie jak papier.
Winnym błędnych wskazań temp. cieczy chłodzącej może być też czujnik temp. cieczy zlokalizowany na wyjściu z chłodnicy (króciec czujnika osadzony w plastikowej część węża po prawe stronie chłodnicy, czarna dwupinowa wtyczka). Jego awaria dodatkowo, poza błędem w odczycie temp., powoduje maksymalne obroty obu wentylatorów zaraz po uruchomieniu silnika, przy tzw. zimnym starcie.
Powodzenia kolego