Witam. Mam takie pojedyncze puknięcie, tąpnięcie kiedy podczas jazdy hamuje silnikiem i dodam gazu lub odwrotnie kiedy jadę ze stałą prędkością i odpuszczę gaz. Najbardziej jest to wyczuwalne podczas jazdy w korku na 1, 2 i 3 biegu przy obrotach tak do 2200. Na wyższych biegach nie wystepuje. Czuć to też kiedy hamuje silnikiem zatrzymam się i ruszę gwałtownie. Kiedy puszczę hamulec i dam mu ruszyć samodzielnie delikatnie i później dam gaz to tego nie ma. To samo kiedy ruszę lekko do przodu na D, wrzucę R lub odwrotnie ruszę do tyłu na R i dam na D i od razu po puszczeniu hamulca dam gaz to jest puknięcie a kiedy dam mu swobodnie ruszyć to nic takiego nie występuje.
Ktoś podpowie co może powodować taki objaw?
Stuk przy dodaniu i odpuszczeniu gazu na 1,2 i 3 biegu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: Stuk przy dodaniu i odpuszczeniu gazu na 1,2 i 3 biegu
Ja bym się przyjrzał poduszkom silnika i skrzyni, ew wieszakom od wydechu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 lis 2023, 20:06
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bralin
Re: Stuk przy dodaniu i odpuszczeniu gazu na 1,2 i 3 biegu
Poduszka od skrzyni i ten odbój z przodu silnika był wymieniany na orginalny z ASO jakiś czas temu. Poduszki od silnika nie wyglądają spękane ani nie są wylane. Ale zastanawia mnie czy mogły się po prostu wypracować i "uleżeć"? Bo w miejscu zaznaczonym na zdjęciu ta guma dolega do metalu a u mnie w tym miejscu jest 2cm przerwy. Wiadomo że na zdjęciu jest wyjęte z samochodu i u mnie ciężar silnika na niej się spiera ale czy aż taka przerwa ma tam być?
- Załączniki
-
- IMG_20231116_190755.jpg (141.31 KiB) Przejrzano 401 razy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga