program a napinacz rozrzadu
program a napinacz rozrzadu
Czesc koledzy .
Mam pytanko .
Kilka miesiecy temu kupilem swoje wymarzone a6c7 3.0 245 km 2011 r z programem na 302 konie
Auto ma przebieg 91.000.
Kupione na gwarancji 6 miesiecznej , w tym czasie zdazyl pasc modul ACC-wymieniony w ASO 3.800 pln
Wymieniona szyna MMI 4.500 pln..
W trakcje wymiany MMI poprosilem serwis o diagnoze rozrzadu , serwis stwierdzil ze napinacz lancucha porzydaloby sie wymienic, otrzymalem oferte na pelna wymiane rozrzadu na 17.000 zlotych . Romawialem ze sprzedajacym / ubezpieczycielem auta i te koszty takze zostana pokryte przez nich ,ale ...ASO stwierdzilo ze jezeli samochod ma program to oni nie gwarantuja ze po wymianie napinacza lancucha zgrzyt przy odpalaniu zniknie.
ASO twierdzi ze za zgrzyt moze byc odpowiedzialny zmieniony program, a nie koniecznie jest wadliwy napinacz, i sama wymiana rozrzadu nie rozwiarze problemu.
Mam pytanie co jak sie ma program do napinacza rozrzadu ?
Pozdrawiam
Mam pytanko .
Kilka miesiecy temu kupilem swoje wymarzone a6c7 3.0 245 km 2011 r z programem na 302 konie
Auto ma przebieg 91.000.
Kupione na gwarancji 6 miesiecznej , w tym czasie zdazyl pasc modul ACC-wymieniony w ASO 3.800 pln
Wymieniona szyna MMI 4.500 pln..
W trakcje wymiany MMI poprosilem serwis o diagnoze rozrzadu , serwis stwierdzil ze napinacz lancucha porzydaloby sie wymienic, otrzymalem oferte na pelna wymiane rozrzadu na 17.000 zlotych . Romawialem ze sprzedajacym / ubezpieczycielem auta i te koszty takze zostana pokryte przez nich ,ale ...ASO stwierdzilo ze jezeli samochod ma program to oni nie gwarantuja ze po wymianie napinacza lancucha zgrzyt przy odpalaniu zniknie.
ASO twierdzi ze za zgrzyt moze byc odpowiedzialny zmieniony program, a nie koniecznie jest wadliwy napinacz, i sama wymiana rozrzadu nie rozwiarze problemu.
Mam pytanie co jak sie ma program do napinacza rozrzadu ?
Pozdrawiam
Dawid
Po pierwsze było nic nie mówić o programie to byś nie miał takich pajacowatych tematów.byggdavid pisze:Dzieki Panowie za podpowiedz.
Audi centrum Lodz sugerowalo najpierw wrocic do orginalnego programu.
Pozdrawiam
Program do rozrządu ma tyle co piernik do wiatraka, to jest usterka mechaniczna i dobrze znana w tym silniku.
Praktycznie każdy 3.o TDI Z 2011 roku będzie grzechotał o ile nie miał wymienianego rozrządu, ja wymieniałem 2 miesiące temu cały rozrząd czyli 2 łańcuchy, ślizgi i napinacz koszt robocizny z materiałami w Warszawie 4300 pln.
Nie słuchaj ASO to są wymieniacze z tego żyją, zaraz się dowiesz że trzeba silnik wymienić bo program był

A i jeszcze jedno sama wymiana napinacza jest bez sensu bo i tak trzeba wszystko rozebrać a łańcuchy się wyciągają i nowe będą bardziej ścisłe, może być tak że wymienisz napinacz i dalej będzie grzechotać

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Nie byłbym tak pewny temu stwierdzeniu dlaczego:
1 dawka startowa, jak nie jest z głową zwiększoną może przy starcie dodatkowo obciążać łańcuch, start jest gwałtowniejszy,
2 ciśnienie na pompie cr, jeżeli wymagamy więcej od standardu musimy dostarczyć więcej energii by ta pompę napędzić, pompa ta napędzana jest przez łańcuch więc znów dodatkowo obciążamy te elementy,
1 dawka startowa, jak nie jest z głową zwiększoną może przy starcie dodatkowo obciążać łańcuch, start jest gwałtowniejszy,
2 ciśnienie na pompie cr, jeżeli wymagamy więcej od standardu musimy dostarczyć więcej energii by ta pompę napędzić, pompa ta napędzana jest przez łańcuch więc znów dodatkowo obciążamy te elementy,
Po co w Cduc zmieniać dawkę startową?konradkry77 pisze:Nie byłbym tak pewny temu stwierdzeniu dlaczego:
1 dawka startowa, jak nie jest z głową zwiększoną może przy starcie dodatkowo obciążać łańcuch, start jest gwałtowniejszy,
Przy stage 1 jak w temacie nie zwiększa się ciśnienia na szynie. Nawet jeśli nieudolny tuner zwiększył to ciśnienie to oddziaływanie na rozrząd jest tak marginalne, że nie ma o czym mówić. Zabójcami rozrządu są fabryczne interwały wymiany oleju i system start stóp.konradkry77 pisze: 2 ciśnienie na pompie cr, jeżeli wymagamy więcej od standardu musimy dostarczyć więcej energii by ta pompę napędzić, pompa ta napędzana jest przez łańcuch więc znów dodatkowo obciążamy te elementy,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
W Cduc nie występuje problem rozruchu ciepłego silnika i zmiana dawki rozruchowej pozbawiona jest sensu. Jeśli chodzi o CR jest jak pisałem. Jeśli nieudolny tuner jednak je zwiększył to nijak to się ma do zużycia rozrządu. Idąc tym tokiem myślenia można by zwiększać ciśnienie na CR do niebotycznych wskazań. Aby zwiększyć ciśnienie nie trzeba obciążać napędu pompy ale odblokować jej zawór.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Mam rozumieć że do wytworzenia ciśnienia nie jest potrzebne wykonanie pracy
.
Zawsze zaworem ograniczasz ciśnienie, bo niby czym innym masz to zrobić, jedynie ogranicza cię sprawność pompy.
A co do dawki startowej, jeżeli producent już od 170 obrotów i przy temperaturze 50 stopni zezwolił na otwarcie wtrysku, to tak problemu nie będzie.

Zawsze zaworem ograniczasz ciśnienie, bo niby czym innym masz to zrobić, jedynie ogranicza cię sprawność pompy.
A co do dawki startowej, jeżeli producent już od 170 obrotów i przy temperaturze 50 stopni zezwolił na otwarcie wtrysku, to tak problemu nie będzie.
Naprawdę nie zachęcałem i nie zachęcam cię do tego.konradkry77 pisze:Mam rozumieć że do wytworzenia ciśnienia nie jest potrzebne wykonanie pracy.
Tu wyjaśniłeś sobie po części dlaczego nie potrzeba obciążać rozrządu by zwiększyć ciśnienie.konradkry77 pisze:
Zawsze zaworem ograniczasz ciśnienie, bo niby czym innym masz to zrobić, jedynie ogranicza cię sprawność pompy
Producent zezwolił na inne parametry i problemów nie makonradkry77 pisze:
A co do dawki startowej, jeżeli producent już od 170 obrotów i przy temperaturze 50 stopni zezwolił na otwarcie wtrysku, to tak problemu nie będzie.


- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Panowie, niepotrzebnie zaostrzacie dyskusję. Większy wydatek na pompie jest pomijalny - biorąc pod uwagę całość obciążeń na łańcuchu: wałki rozrządu, ślizgi, koła prowadzące, pompa CR przy nominalnej dawce, napinacze, gęstość oleju wpływająca na ogniwa, inne pompy - to różnica w obciążeniu całości będzie pewnie poniżej 1%...konradkry77 pisze:Mam rozumieć że do wytworzenia ciśnienia nie jest potrzebne wykonanie pracy