Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

program a napinacz rozrzadu

Silniki wysokoprężne
byggdavid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 292
Rejestracja: 17 sie 2010, 20:35
Lokalizacja: PABIANICE

program a napinacz rozrzadu

Post autor: byggdavid » 18 sty 2019, 22:57

Czesc koledzy .
Mam pytanko .
Kilka miesiecy temu kupilem swoje wymarzone a6c7 3.0 245 km 2011 r z programem na 302 konie
Auto ma przebieg 91.000.
Kupione na gwarancji 6 miesiecznej , w tym czasie zdazyl pasc modul ACC-wymieniony w ASO 3.800 pln
Wymieniona szyna MMI 4.500 pln..
W trakcje wymiany MMI poprosilem serwis o diagnoze rozrzadu , serwis stwierdzil ze napinacz lancucha porzydaloby sie wymienic, otrzymalem oferte na pelna wymiane rozrzadu na 17.000 zlotych . Romawialem ze sprzedajacym / ubezpieczycielem auta i te koszty takze zostana pokryte przez nich ,ale ...ASO stwierdzilo ze jezeli samochod ma program to oni nie gwarantuja ze po wymianie napinacza lancucha zgrzyt przy odpalaniu zniknie.
ASO twierdzi ze za zgrzyt moze byc odpowiedzialny zmieniony program, a nie koniecznie jest wadliwy napinacz, i sama wymiana rozrzadu nie rozwiarze problemu.
Mam pytanie co jak sie ma program do napinacza rozrzadu ?
Pozdrawiam
Dawid

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 18 sty 2019, 23:19

mogę sie mylić ale myślę ze program nie ma tu znaczenia czy z programem czy bez, rozruch silnika to jest rozruch

[ Dodano: 2019-01-18, 23:19 ]
co innego jakby cos sie działo podczas jazdy wtedy jest odczuwalne zwiekszenie mocy itd
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 18 sty 2019, 23:38

na grzechot przy ruszaniu program nie wpływa.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1356
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 19 sty 2019, 00:01

j/w koledzy naipisali - jedno z drugim nic wspólnego nie ma. nie słuchaj tych pajaców w ASO. jest gwarancja, ubezpieczenie - niech rozrząd wymieniają

byggdavid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 292
Rejestracja: 17 sie 2010, 20:35
Lokalizacja: PABIANICE

Post autor: byggdavid » 19 sty 2019, 00:06

Dzieki Panowie za podpowiedz.
Audi centrum Lodz sugerowalo najpierw wrocic do orginalnego programu.
Pozdrawiam
Dawid

wawe

Post autor: wawe » 19 sty 2019, 09:50

byggdavid pisze:Dzieki Panowie za podpowiedz.
Audi centrum Lodz sugerowalo najpierw wrocic do orginalnego programu.
Pozdrawiam
Po pierwsze było nic nie mówić o programie to byś nie miał takich pajacowatych tematów.
Program do rozrządu ma tyle co piernik do wiatraka, to jest usterka mechaniczna i dobrze znana w tym silniku.
Praktycznie każdy 3.o TDI Z 2011 roku będzie grzechotał o ile nie miał wymienianego rozrządu, ja wymieniałem 2 miesiące temu cały rozrząd czyli 2 łańcuchy, ślizgi i napinacz koszt robocizny z materiałami w Warszawie 4300 pln.
Nie słuchaj ASO to są wymieniacze z tego żyją, zaraz się dowiesz że trzeba silnik wymienić bo program był :)
A i jeszcze jedno sama wymiana napinacza jest bez sensu bo i tak trzeba wszystko rozebrać a łańcuchy się wyciągają i nowe będą bardziej ścisłe, może być tak że wymienisz napinacz i dalej będzie grzechotać :(

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 19 sty 2019, 11:28

tylko nie mów że masz np nieoryginalną zapasówkę czy co gorsza zestaw naprawczy do koła bo ci powiedzą że przez to pompowtrysk n 2 cylindrze pada <lol>

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 19 sty 2019, 13:33

Nie byłbym tak pewny temu stwierdzeniu dlaczego:
1 dawka startowa, jak nie jest z głową zwiększoną może przy starcie dodatkowo obciążać łańcuch, start jest gwałtowniejszy,
2 ciśnienie na pompie cr, jeżeli wymagamy więcej od standardu musimy dostarczyć więcej energii by ta pompę napędzić, pompa ta napędzana jest przez łańcuch więc znów dodatkowo obciążamy te elementy,

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 19 sty 2019, 13:50

konradkry77 pisze:Nie byłbym tak pewny temu stwierdzeniu dlaczego:
1 dawka startowa, jak nie jest z głową zwiększoną może przy starcie dodatkowo obciążać łańcuch, start jest gwałtowniejszy,
Po co w Cduc zmieniać dawkę startową?
konradkry77 pisze: 2 ciśnienie na pompie cr, jeżeli wymagamy więcej od standardu musimy dostarczyć więcej energii by ta pompę napędzić, pompa ta napędzana jest przez łańcuch więc znów dodatkowo obciążamy te elementy,
Przy stage 1 jak w temacie nie zwiększa się ciśnienia na szynie. Nawet jeśli nieudolny tuner zwiększył to ciśnienie to oddziaływanie na rozrząd jest tak marginalne, że nie ma o czym mówić. Zabójcami rozrządu są fabryczne interwały wymiany oleju i system start stóp.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 19 sty 2019, 14:13

Jak nie widzę softu mogę domniemywać, czy i co jest zmieniane.
To samo serwis,
Zmieniamy by ułatwić start silnika ciepłego, czy jest to potrzebne, ? Nie wiem, ale tuner mógł to zmienić.
Co do pompy cr, ma znaczenie.
Co do interwałów i start stop masz 100% racji.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 19 sty 2019, 14:31

W Cduc nie występuje problem rozruchu ciepłego silnika i zmiana dawki rozruchowej pozbawiona jest sensu. Jeśli chodzi o CR jest jak pisałem. Jeśli nieudolny tuner jednak je zwiększył to nijak to się ma do zużycia rozrządu. Idąc tym tokiem myślenia można by zwiększać ciśnienie na CR do niebotycznych wskazań. Aby zwiększyć ciśnienie nie trzeba obciążać napędu pompy ale odblokować jej zawór.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 19 sty 2019, 14:51

Mam rozumieć że do wytworzenia ciśnienia nie jest potrzebne wykonanie pracy ??.
Zawsze zaworem ograniczasz ciśnienie, bo niby czym innym masz to zrobić, jedynie ogranicza cię sprawność pompy.
A co do dawki startowej, jeżeli producent już od 170 obrotów i przy temperaturze 50 stopni zezwolił na otwarcie wtrysku, to tak problemu nie będzie.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 19 sty 2019, 15:11

konradkry77 pisze:Mam rozumieć że do wytworzenia ciśnienia nie jest potrzebne wykonanie pracy ??.
Naprawdę nie zachęcałem i nie zachęcam cię do tego.
konradkry77 pisze:
Zawsze zaworem ograniczasz ciśnienie, bo niby czym innym masz to zrobić, jedynie ogranicza cię sprawność pompy
Tu wyjaśniłeś sobie po części dlaczego nie potrzeba obciążać rozrządu by zwiększyć ciśnienie.
konradkry77 pisze:
A co do dawki startowej, jeżeli producent już od 170 obrotów i przy temperaturze 50 stopni zezwolił na otwarcie wtrysku, to tak problemu nie będzie.
Producent zezwolił na inne parametry i problemów nie ma :) To inna generacja CR ;)

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 19 sty 2019, 15:42

konradkry77 pisze:Mam rozumieć że do wytworzenia ciśnienia nie jest potrzebne wykonanie pracy
Panowie, niepotrzebnie zaostrzacie dyskusję. Większy wydatek na pompie jest pomijalny - biorąc pod uwagę całość obciążeń na łańcuchu: wałki rozrządu, ślizgi, koła prowadzące, pompa CR przy nominalnej dawce, napinacze, gęstość oleju wpływająca na ogniwa, inne pompy - to różnica w obciążeniu całości będzie pewnie poniżej 1%...

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 19 sty 2019, 16:21

O tym też piszę. Różnica będzie na poziomie poniżej 1%. Poza tym nie jest to temat do rozważania w tym przypadku. Zapytam wprost: po co miało by być zwiekszone ciśnienie na szynie CR ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja