Witam
Jakis czas temu, podczas jazdy (okolo 210km/h) wywaliło mi wtrysk, tzn pękła śruba która trzyma wtryskiwacze.Okazało sie że przyczyna był brak podkładki pod 2 wtryskiwaczami i prawdopodobnie przy kazdym spręzaniu, a napewno starcie ten luz około 1mm, pozwalał ze
wtryskiwacz uderzał w mocowanie. A że brak podkładek/uszczelek miedzianych był pod dwoma
wtryskami (3 i 4), które są mocowane jedną srubą, to w końcu podczas jazdy wtrysk (4) wyskoczył, dobrze że tylko częsciowo bo przytrzymał go metalowy przwód paliwowy, który sie oczywiście wygiął ale nie pękł.
Oczywiście kupa paliwa pod maską, i zero jazdy, laweta i ściaganie auta z autostrady, nocną porą.
Do czasu tego incydentu z silnikiem nie było problemów, zero błędów, kontrolek ect.
Od mechanika wiem że te podkładki , Audi zaleca wymieniać co 100k km, wiec ich brak sugeruje że sie wytopiły , albo nigdy ich nie było (w co watpię, zeby Audi tak dało dupy).
Tak czy siak, silnik dostał pełne uszczelnienia dla wszystkich wtrysków, podkładki, oringi, śruby mocujące wtryski itd,etc. Zauwałyłem tylko że na układzie "3" otwór dla wtryskiwacza
nie jest taki idealny, lekko jajowaty, oraz ze powierzchnia do której przylega wtryskiwacz
w głowicy, jest lekko porysowana. Jednak podkładka/uszczelka miedziana całkowicie uszczelnia połaczenie wtrysku z głowicą.
Pali ok, jezdzi ok, ale od tego czasu zapala sie kontrolka "Check Engine", po podłaczeni VAGa, podaje że bład dotyczy sondy lambda, że jest zbyt bogata mieszanka.
(załaczam zrzuty z VAGa)
Jeżeli skasuję bład, to przez jakiś czas jest ok, ale po przejechaniu po autostradzie około 400 km, błąd wraca, i znowu po skasowaniu ok 400 km, i znów "check engine"
Proszę o radę , co moze go boleć
Z góry dzieki
Pozdrawiam
[CGLC 2.0 177 KM] Po wyskoczeniu wtrysku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Witam
Tak, oczywiście, zaraz po akcji, naprawy , własnoręcznie (bo to żadna skomplikowana robota była), pojechałem do mechaniora na wymianę oleju+filtr olejowy jak zwykłe.
ps,Dzieki Carlos za odpisanie, dodam tylko że masz super silnik w swoim aucie, 3.0 tdi.
Ja mialem w A6C6 własnie 3.0 tdi , nalatane przezemnie 280k km, beż żadnych kłopotów. W sumie auto miało jak sprzedawałem 504k, i silniczek działał jak ta lala.
A tu 2.0 tdi, i P O R A Ż K A
!!
Hasło Audi : przewaga dzieki technice, to w tym przypadku BZDET NAD BZDETY
!!, BO TAKIEGO GÓWNA JAK TEN MOTOR TO NIE MA NIGDZIE.
Tak, oczywiście, zaraz po akcji, naprawy , własnoręcznie (bo to żadna skomplikowana robota była), pojechałem do mechaniora na wymianę oleju+filtr olejowy jak zwykłe.
ps,Dzieki Carlos za odpisanie, dodam tylko że masz super silnik w swoim aucie, 3.0 tdi.
Ja mialem w A6C6 własnie 3.0 tdi , nalatane przezemnie 280k km, beż żadnych kłopotów. W sumie auto miało jak sprzedawałem 504k, i silniczek działał jak ta lala.
A tu 2.0 tdi, i P O R A Ż K A

Hasło Audi : przewaga dzieki technice, to w tym przypadku BZDET NAD BZDETY

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:

Ja tam nie jestem wybredny, 233 kuce w 3.0 tdi, by mi wystarczyły.
Powinna byc prawnie zakazana produkcja silników mniejszych niz 3.0 w 6 cylindrach.
A wszystkich księgowych z Audi bym wystrzelał gumowymi kulami, za to co odjeb.... z autami.
Kuwa , kiedys auto budował inzynier zgodnie ze sztuką , a teraz auta projektuje praktycznie
głupi technologicznie ksiegowy co gapi sie tylko w kalkulator.
Jarecki001