Płukanka silnika Liqui Moly 26666
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Płukanka silnika Liqui Moly 26666
Witam. Przymierzam się do zapodania płukanki układu paliwowego. Zależy mi na tym aby produkt był podany bezpośrednio przed pompą paliwową. Problem w tym że nie jestem pewien które przewody mam wpiąć w pojemnik z płukanką. Interesuje mnie który z trzech przewodów paliwowych w komorze silnika jest odpowiedzialny za dostarczenie paliwa a który jest tym powrotem paliwa i jaką funkcję ma ten trzeci przewód paliwa który jest razem we wiązce paliwowej. Domyślam się że odpowiedzialny za podanie paliwa ze zbiornika jest przewód w który wpięty jest czujnik temperatury paliwa. Powrót paliwa to chyba będzie ten przewód który jest na powrocie z wtryskiwaczy, problemem jest ten trzeci przewód który idzie do pompy paliwa. Za co jest on odpowiedzialny.
Jeśli jest ktoś co robił to w ten sposób to proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Jeśli jest ktoś co robił to w ten sposób to proszę o pomoc. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
NIE zapomnij o pompce wstepnej.
LQ Nie wiele zrobi. polecam TEC2000 lub DATACOOL
LQ Nie wiele zrobi. polecam TEC2000 lub DATACOOL
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
Nie ma znaczenia jaki produkt będzie użyty. Rodzina LIQU MOLY jest tak samo dobra jak produkty TEC i na odwrót. W tym wszystkim idzie o to aby profilaktycznie przepłukać chemią układ wtryskowy. Chodzi o to w które przewody paliwowe poprawnie podać produkt.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
w C7 jest jeden przewód zasilający i dwa powroty, jeden powrót idzie od pompy a drugi z zaworów na szynie wtryskowej. Preparat musisz podać przez zasilający( ten z czujnikiem temperatury) a powrotne skierować do puszki z LM. W C6 robiłem taką operację czyszczenia i nie potrzebna była pompa wstępna, nie wiem jak to wygląda w C7 czy pompa wysokiego ciśnienia da radę zassać środek czyszczący LM.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
Czasami stosuję ten środek, ale nie chce mi się bawić z przewodami, więc wlewam go przy głębokiej rezerwie i wyjeżdżam w miarę rozsądku do zera paliwo w baku. Następnie wlewam kolejną puszkę i tankuję do pełna. Po opróżnieniu całego baku widać zmianę w korektach paliwowych. Co drugi bak wlewam sobie inny uszlachetniacz, który mi jeszcze został.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
Z tymi korektami wtryskiwaczy to już sam nie wiem co myśleć. Po zakupie auta miałem bliskie zera, po roku użytkowania wskoczyły na -0,4 -0,3 +0,8 +1,2. Po następnym roku wróciły do normy- bliskie zera. Nie stosowałem żadnych środków.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
Kolego 'arczi0044' dzięki za cenne wskazówki, wydaje się że przy tych dwóch powrotach i jednym zasilaniu na wężu to chyba lepiej będzie jednak produkt zapodać bezpośrednio do zbiornika paliwa. Wydaje się że jest to jednak trudny temat. A miało być tak przyjemnie i w miarę łatwo.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
Za jednym razem i tak nie usuniesz wszystkich zanieczyszczeń. Pół litra środka starczy na niecałe pół godziny pracy silnika (przy wyłączonej klimatyzacji i rozgrzanym silniku), a przy okazji zapowietrzysz układ paliwowy.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
Po frezowałem sobie gniazda wtryskiwaczy, jutro wejdą nowe podkładki i oringi, nowy wąż paliwowy powrotu z wtryskiwaczy. No i oczywiście zostanie podana płukanka. Zobaczymy czy pójdzie po mojej myśli.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 268
- Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostróda
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
tobi71 daj znać jak Twoja sprawa z płukanką się zakończyła. Mam kupioną płukankę i stoi już parę miesięcy bo też nie wiem jak ją zapodać a nie chcę zapowietrzyć całego układu paliwowego.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
MCGregor76, zrobiłem próbę z podaniem płukanki poprzez ominięcie zbiornika paliwa wraz z filtrem paliwa. Mocno się zdziwiłem jak po podpięciu wszystkich węży na zasilaniu oraz na powrocie oraz dołożenie filtra kierunkowego auto nie chciało odpalić. Popatrzyłem że wąż zasilający jest nadal pusty, podałem przez strzykawkę środek tak aby układ był cały zalany. Lecz to też nie pomogło, wydaje się że bez pompy wstępnej nie ma szans na to aby w taki sposób odpalić Audi A6 C7 3.0 CDUC. Po podpięciu przewodów oryginalnych w ich pierwotne pozycje auto zapaliło od strzała. Pozostaje poczekać jak będzie rezerwa i niestety wlać dwa pojemniki do zbiornika paliwa.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
- Imię: Jarosław
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: Inny
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Biała
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
Ja do każdego auta jakie miałem czekałem aż będzie prawie rezerwa i lałem do baku i zawsze liqy Moly, on jest najlepszy według mnie. Jedynie w 2.0 HDI nalalem do filtra paliwa, ale tam był bardzo dobry dostęp pod maską, wystarczyło odkręcić dekiel, strzykawką wyssać paliwo i zalać płynem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
Uważam, że takie zabiegi przynoszą więcej szkody niż pożytku. Przez eksperymentowanie z zasilaniem grawitacyjnym pompy wysokiego ciśnienia można ją uszkodzić, pompa CR nie powinna pracować, nawet krótko przy rozruchu bez ciśnienia na ssaniu, za które jest odpowiedzialna pompa elektryczna w zbiorniku. Po wymianie filtra powinno się uruchamiać procedurę wstępnego napełnienia, właśnie po to, by pompa CR mogła jak najszybciej budować ciśnienie na tłoczeniu. W silnikach 2.0 z jedno sekcyjnymi pompami może dojść do obrócenia się wałka, który współpracuje z krzywką napędową i wtedy pozamiatane, opiłki pojawiają się bardzo szybko.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
pawcio81 dzięki wielkie za te ciekawe informacje którymi nas uraczyłeś. Odnośnie pracy pompy na sucho to masz w 100% rację, nie powinno się tak robić. Ale interesuje mnie to jak można być tak miękką fają i śledzić temat i nie wypowiedzieć się wiedząc że jest grono ludzi którzy przymierzają się do tego zabiegu z czyszczenie wtryskiwaczy a nie mają pojęcia. Po zamknięciu tematu wyskakujesz jak fred i się wymądrzasz co to nie ty, że to jest bee że tak nie wolno. Zakładając temat czekałem na twoją poradę ewentualnie rozpiskę węży paliwowych opis podłączenia pompy paliwowej a tu nic. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Płukanka silnika Liqui Moly 26666
Po pierwsze to wcale tematu nie obserwuję, czytam niektóre, jak mam czas, może wcześniej przeoczyłem informację, co chcesz zrobić. Jeśli myślisz, że zrobiłem to specjalnie, to się grubo mylisz, zachęcam więcej powściągliwości i pokory w oczernianiu innych. Aha, wcale się nie wymądrzam, nie chcesz, rób jak uważasz, napisałem, bo akurat zaciekawiły mnie efekty Twojego eksperymentu, może inny użytkownik forum przeczyta i zrezygnuje z tego typu działań, Tobie przecież porada niepotrzebna, bo wiesz, że tak się nie powinno robić. Pozdrawiam, miękka faja.