Witam wszytkich🫡 Klubowicze czy ktoś mógłby się wypowiedzieć jakie są objawy zużytej lub że już czas na wymianę dwumasy? Kompletny Rozrząd wymieniany ok 60tys km temu olej w skrzyni ok 40tys i ciekawi mnie co to może być za odgłos. Przy pierwszym odpalaniu na zimnym silniku przez chwilę ok 5min słychać jak coś delikatnie obciera w okolicach silnika i skrzyni. Nabardziej słychać wewnątrz przedniego lewego nadkola u dołu od strony drzwi. Próbowałem to nagrać ale niestety telefon nie oddaje tego dźwięku. Jak już złapie temperaturę kreska wyżej od minimum to "chrobotanie" ustaje. Czy objawy zużytej dwumasy są podobne do zuzytego lacucha rozrzadu jak je rozpoznać? I co ile powinno się wymieniać dwumase?
Audi a6 c7 2011r 3.0tdi S-tronic.
Jeśli ktoś ma taka wiedze i chętnie by się nią podzielił byłbym bardzo wiedzieczny.
Pozdrawiam.
Objawy zużytej dwumasy A6 c7 3.0tdi S-tronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 241
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: Objawy zużytej dwumasy A6 c7 3.0tdi S-tronic
Szajn. Dokladnie tak samo jak na filmiku od 24 sekundy tylko ze dużo mniej to słychać ale dzwiek ten sam i w tym samym miejscu. Jeszcze ze tak zapytam bo nie znam się jakoś specjalnie na mechanice. Czy mechatronika ma coś wspólnego z dwumasa? Wczoraj patrzyłem na faktury od poprzedniego wlasciciela i była wymieniana mechatronika sl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Objawy zużytej dwumasy A6 c7 3.0tdi S-tronic
Kolego jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jak będziesz wymieniać dwumase, to sprawdź tarczki sprzęgłowe w koszu sprzęgłowym. Warto wymienić przy okazji jak są zjechane. Koszt nie duży, tylko oryginały Borg&Werner. Dwumasę możesz zregenerować w regeneruj.pl robią dobrze i w przystępnej cenie. Zrobiłem na regenerowanej dwumasie już ok. 40 k i jest ok.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 241
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: Objawy zużytej dwumasy A6 c7 3.0tdi S-tronic
Powiesz ile mniej więcej Cie wyszła całkowita naprawa?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Objawy zużytej dwumasy A6 c7 3.0tdi S-tronic
Kolego to cenowo wyglądało tak:
1. Reg. dwumasy: 1100 zl
2. Filtry do skrzyni zew i wew: 150 zl
3. Tarczki Borga 550 zl
4. Olej atf 7 l po 40 zl/l zastosowałem motul multi dctf i jestem mega zadowolony
5. Uszczelka erlinga do miski olejowej 45 zl i oring do pokrywy kosza sprzęgłowego org. aso 90 zł
6. Olej mtf do części przekładniowej skrzyni org. Audi 4,0 l po 85 zl/l
7. Robocizna i adaptacja skrzyni była w moim zakresie więc za totalną darmoszkę
Pozdrawiam
1. Reg. dwumasy: 1100 zl
2. Filtry do skrzyni zew i wew: 150 zl
3. Tarczki Borga 550 zl
4. Olej atf 7 l po 40 zl/l zastosowałem motul multi dctf i jestem mega zadowolony
5. Uszczelka erlinga do miski olejowej 45 zl i oring do pokrywy kosza sprzęgłowego org. aso 90 zł
6. Olej mtf do części przekładniowej skrzyni org. Audi 4,0 l po 85 zl/l
7. Robocizna i adaptacja skrzyni była w moim zakresie więc za totalną darmoszkę
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 241
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: Objawy zużytej dwumasy A6 c7 3.0tdi S-tronic
Że swojej strony temat uważam za zamknięty jeśli chodzi o wymianę dwumasy.
Co było zrobione:
*wymiana dwumasy
*wymiana poduszek silnika olejowo gumowych
* wymiana łożyska lewej osi
* wymiana uszczelniacza lewej osi z oringiem od mechanizmu różnicowego.
*ustawianie zbierznosci
* wymiana oleju MTF
czas pracy 5 dni w większości w pojedynke.
Jeśli ktoś chciałby się za to zabierać warto się zaopatrzyć w *klucze nasadowe 12 katne
* torxy 12 katne koniecznie.
* długie przedłużki na dużą grzechotkę 5 sztuk.
* WD 40
* zmywacz do halmucow 5 sztuk ( jeśli ktoś chciałby sobie ładnie wyczyścić skrzynie i silnik.
Jeśli ktoś by potrzebował mogę podesłać instrukcje serwisowa co i jak po kolei w języku angielskim.
.
jedynie czego nie mogłem się doszukać to czy po wymianie oleju MTF jest konieczna adaptacja jak przy wymianie oleju ATF
Co było zrobione:
*wymiana dwumasy
*wymiana poduszek silnika olejowo gumowych
* wymiana łożyska lewej osi
* wymiana uszczelniacza lewej osi z oringiem od mechanizmu różnicowego.
*ustawianie zbierznosci
* wymiana oleju MTF
czas pracy 5 dni w większości w pojedynke.
Jeśli ktoś chciałby się za to zabierać warto się zaopatrzyć w *klucze nasadowe 12 katne
* torxy 12 katne koniecznie.
* długie przedłużki na dużą grzechotkę 5 sztuk.
* WD 40
* zmywacz do halmucow 5 sztuk ( jeśli ktoś chciałby sobie ładnie wyczyścić skrzynie i silnik.
Jeśli ktoś by potrzebował mogę podesłać instrukcje serwisowa co i jak po kolei w języku angielskim.
.
jedynie czego nie mogłem się doszukać to czy po wymianie oleju MTF jest konieczna adaptacja jak przy wymianie oleju ATF