Niedogrzany silnik 3.0Tdi 245 km CDUD a termostatu nie ma ??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 27 gru 2017, 21:41
- Lokalizacja: Toruń
Słuchajcie, jeśli ktoś mówi mi ze szukam dziury w całym i jest to moderator to jak wy byście to odebrali, to ze jestem na forum nowy nie znaczy ze to moje pierwsze auto , i drwiny ze może szuka problemów wyższego spalania ale to noe tutaj tez są niepotrzebne.
Damos podam Ci wszytko co chcesz wiec szklana kula nie będzie potrzebna 😉 już nie bądźmy tacy drobiazgowi😉 jeśli kogoś uraziłem to wybaczcie, zwiedzam łeb działałem w obronie własnej
Może wyłamać jakieś logi które pomogą zdiagnozować, chyba ze inny moja podobnie w CDUC bo ze screena który wstawił Matys wynika ze ma tak jak ja, ale czy ktoś może powiedzieć dlaczego silnik osiąga max 78 st i podczas wolnej jazdy spada? Powinna być około 90st tak kinsoe wydaje,tak miały wszystkie audi które miałem, a3 1.8t a4 b8 2.0Tfsi a6 c6 3.0tfsi wszystkie pokazywały na VAGU blisko 90 lub 92 stopnie
Damos podam Ci wszytko co chcesz wiec szklana kula nie będzie potrzebna 😉 już nie bądźmy tacy drobiazgowi😉 jeśli kogoś uraziłem to wybaczcie, zwiedzam łeb działałem w obronie własnej
Może wyłamać jakieś logi które pomogą zdiagnozować, chyba ze inny moja podobnie w CDUC bo ze screena który wstawił Matys wynika ze ma tak jak ja, ale czy ktoś może powiedzieć dlaczego silnik osiąga max 78 st i podczas wolnej jazdy spada? Powinna być około 90st tak kinsoe wydaje,tak miały wszystkie audi które miałem, a3 1.8t a4 b8 2.0Tfsi a6 c6 3.0tfsi wszystkie pokazywały na VAGU blisko 90 lub 92 stopnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Mastiv1990 pisze: ...auto na zegarach pokazywało 90? Możesz zerknąć podczas jazdy czy temperatura która pokazałeś na screenie(73”) jest stała czy podczas jazdy wzrasta lub maleje?
Tak na zegarach było 90, pomiar robiony ze 3 min po jeździe na włączonym sliniku. Te wahania to dopiero przy najblższej okazji sprawdzę bo autem jeżdżę raczej w weekendy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wystarczy ściągnąć osłonę silnika i czujnik będziesz miał na widoku
.
![Obrazek]()

Ostatnio zmieniony 24 wrz 2019, 21:23 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Koledzy, za pomocą aplikacji Torque porobiłem ostatnio trzy logi czujnika temperatury płynu chłodzącego. Dwa pierwsze całkowicie mi się nie podobają ale za to trzeci jest zrobiony po wypięciu i wpięciu wtyczki w czujnik. Temperatura była mierzona dwa razy od zimnego silnika. Może tak ma być, może ja mam coś urojonego że jest nie halo.
https://1drv.ms/u/s!AkoarZ3IEQ--2Apgfi4tN35Qp65L
https://1drv.ms/u/s!AkoarZ3IEQ--2AuL48473D3pvfgv
https://1drv.ms/u/s!AkoarZ3IEQ--2AzwNO7z0msdAcKM
Dodam jeszcze że temperatura nigdy nie przekroczy 75 stopni Celsjusza gdy na instrumentach jest 90 stopni.
https://1drv.ms/u/s!AkoarZ3IEQ--2Apgfi4tN35Qp65L
https://1drv.ms/u/s!AkoarZ3IEQ--2AuL48473D3pvfgv
https://1drv.ms/u/s!AkoarZ3IEQ--2AzwNO7z0msdAcKM
Dodam jeszcze że temperatura nigdy nie przekroczy 75 stopni Celsjusza gdy na instrumentach jest 90 stopni.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 201
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Niedogrzany silnik 3.0Tdi 245 km CDUD a termostatu nie ma ??
Też mam taką przypadłość u siebie.
Idę o zakład, że przez to auto wolniej się nagrzewa i więcej spala co będzie szczególnie widoczne przy krótszych odcinkach.
Jestem przekonany, że to któryś z termostatów nie funkcjonuje tak jak trzeba, tylko pytanie który...
Idę o zakład, że przez to auto wolniej się nagrzewa i więcej spala co będzie szczególnie widoczne przy krótszych odcinkach.
Jestem przekonany, że to któryś z termostatów nie funkcjonuje tak jak trzeba, tylko pytanie który...
Re: Niedogrzany silnik 3.0Tdi 245 km CDUD a termostatu nie ma ??
Mam problem z dogrzaniem silnika. Temperatura na zegarach 50-60st.
Chcialbym rozwiazac problem. W jaki sposob zdiagnozowac przyczyne?
Czy w silniki 3.0TDI 245km CDUC jest tylko jeden termostat (zintegrowany z obudowa filtra oleju). Termostat juz zakupilem, tylko wymiana jest troche problematyczna i tak sie zastanawiam, czy za pomoca VCDSa/VASa da sie jakos to zdiagnozowac?
Chcialbym rozwiazac problem. W jaki sposob zdiagnozowac przyczyne?
Czy w silniki 3.0TDI 245km CDUC jest tylko jeden termostat (zintegrowany z obudowa filtra oleju). Termostat juz zakupilem, tylko wymiana jest troche problematyczna i tak sie zastanawiam, czy za pomoca VCDSa/VASa da sie jakos to zdiagnozowac?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Niedogrzany silnik 3.0Tdi 245 km CDUD a termostatu nie ma ??
Jest tylko jeden termostat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sty 2022, 08:20
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Niedogrzany silnik 3.0Tdi 245 km CDUD a termostatu nie ma ??
Witam,
Odgrzebuje nieco temat, mianowicie jestem posiadaczem audi a6 c6 z silnikiem 3.0 cduc (ktoś wymienił z niewiadomych mi przyczyn). Problem objawia się przy niskich temperaturach, im niższa tym bardziej się nasila.
Samochód przy niskich prędkościach nie dogrzewa się (raz szybciej raz wolniej analogicznie do temp na zewnątrz).Przy ok 50 stopni (badane interfejsem za ok 50zł bluetooh) temp płynu, climatronic potrafi parzyć w palce trzymając dłużej przy nawiewie ustawionym na 22 stopnie. Pytanie brzmi czy zaworki umiejscowione w podszybiu mogą mieć na to wpływ czy szukać raczej w układzie chłodzenia?
Korzystając z okazji drugi objaw dotyczy klekotu silnika na zimnym silniku który zanika po max. 1 km (analogicznie do temp. na zewnątrz) mam nagrany filmik (https://youtube.com/shorts/ZR4_Q9Frubc).
trzeci problem dotyczy dziwnego dźwięku wydobywającego się jakby z tyłu lub ewentualnie z przodu (prawa strona) objawia się np. na rondzie podczas skrętu w lewo bądź przy podjazdach pod górę skręcając w prawo. Tutaj mam papiery na wymianę oleju w dyfrach od sprzedającego. Jeżdżę od około 2 lat i w lecie ten problem się nie pojawia wogóle.
ostatni taki mniej drażliwy temat chodź zastanawiający dotyczy podbijania obrotów przy zmianie przełożeń odbywa się również gdy samochód nie jest w pełni rozgrzany (https://youtube.com/shorts/g-TX73XNyqs).
Odgrzebuje nieco temat, mianowicie jestem posiadaczem audi a6 c6 z silnikiem 3.0 cduc (ktoś wymienił z niewiadomych mi przyczyn). Problem objawia się przy niskich temperaturach, im niższa tym bardziej się nasila.
Samochód przy niskich prędkościach nie dogrzewa się (raz szybciej raz wolniej analogicznie do temp na zewnątrz).Przy ok 50 stopni (badane interfejsem za ok 50zł bluetooh) temp płynu, climatronic potrafi parzyć w palce trzymając dłużej przy nawiewie ustawionym na 22 stopnie. Pytanie brzmi czy zaworki umiejscowione w podszybiu mogą mieć na to wpływ czy szukać raczej w układzie chłodzenia?
Korzystając z okazji drugi objaw dotyczy klekotu silnika na zimnym silniku który zanika po max. 1 km (analogicznie do temp. na zewnątrz) mam nagrany filmik (https://youtube.com/shorts/ZR4_Q9Frubc).
trzeci problem dotyczy dziwnego dźwięku wydobywającego się jakby z tyłu lub ewentualnie z przodu (prawa strona) objawia się np. na rondzie podczas skrętu w lewo bądź przy podjazdach pod górę skręcając w prawo. Tutaj mam papiery na wymianę oleju w dyfrach od sprzedającego. Jeżdżę od około 2 lat i w lecie ten problem się nie pojawia wogóle.
ostatni taki mniej drażliwy temat chodź zastanawiający dotyczy podbijania obrotów przy zmianie przełożeń odbywa się również gdy samochód nie jest w pełni rozgrzany (https://youtube.com/shorts/g-TX73XNyqs).
- arczi95
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 sty 2019, 10:43
- Imię: Arkadiusz R
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Monachium/Jasło
Re: Niedogrzany silnik 3.0Tdi 245 km CDUD a termostatu nie ma ??
Dla potomnych. 3.0 TDI CDUC 2011r
Również borykałem się z wskazaniem temperatury, wymieniłem termostat główny oraz czujnik który wskazuje temperature płynu chłodzącego (ten wkręcany w chłodniczkę EGR od góry o którym wspomniał Mat) problem nadal występował a temperatura skakała na zegarach, i bardzo wolno wzrastało, do osiągnięcia 90 st nieraz potrzebowałem przejechac 30 km ( dynamicznie ), szukając dalej przyczyny wymieniłem czujnik temp. cieczy zlokalizowany na wyjściu z chłodnicy, niestety i to nie rozwiązało problemu. Dodam w sterowniku silnika nie bylo żadnych błędów.
Problemem okazał się czujnik który znajduje się zaraz koło paska osprzętu, z prawej strony ( patrząc od przodu )
https://ibb.co/VNSNmB0
Czujnik ten jest taki sam jak ten wkręcany w chłodniczkę EGR, wtyczka na 2 piny. I jak widać na moim przypadku również odpowiada za wskazania na blacie.
Po wymianie wskazania temperatury nie wahają się już, auto osiąga 90 st, po przejechaniu 6-9 km i trzyma równo temperature bez żadnych dziwnych spadków.
Również borykałem się z wskazaniem temperatury, wymieniłem termostat główny oraz czujnik który wskazuje temperature płynu chłodzącego (ten wkręcany w chłodniczkę EGR od góry o którym wspomniał Mat) problem nadal występował a temperatura skakała na zegarach, i bardzo wolno wzrastało, do osiągnięcia 90 st nieraz potrzebowałem przejechac 30 km ( dynamicznie ), szukając dalej przyczyny wymieniłem czujnik temp. cieczy zlokalizowany na wyjściu z chłodnicy, niestety i to nie rozwiązało problemu. Dodam w sterowniku silnika nie bylo żadnych błędów.
Problemem okazał się czujnik który znajduje się zaraz koło paska osprzętu, z prawej strony ( patrząc od przodu )
https://ibb.co/VNSNmB0
Czujnik ten jest taki sam jak ten wkręcany w chłodniczkę EGR, wtyczka na 2 piny. I jak widać na moim przypadku również odpowiada za wskazania na blacie.
Po wymianie wskazania temperatury nie wahają się już, auto osiąga 90 st, po przejechaniu 6-9 km i trzyma równo temperature bez żadnych dziwnych spadków.
- Załączniki
-
- 5-max.jpg (164.29 KiB) Przejrzano 2587 razy