lokalizacja czujnika temperatury oleju
lokalizacja czujnika temperatury oleju
Witam! Mam problem ze znalezieniem Czujnika temperatury oleju a6 c7 3.0 TDI a konkretniej chodzi o kod błędu
4639 - Czujnik temperatury oleju (G8)
P0198 00[039] - sygnał za duży
Na komputerze w liczniku pokazuje błąd poziomu czujnika oleju ale według mnie sam czujnik powinien być dobry ponieważ po podaniu nieprawidłowego napięcia z zewnątrz wyskoczy właśnie drugi błąd oprócz czujnika temperatury oleju, czujnik poziomu oleju gdy odłączę podanie nieprawidłowego napięcia błąd po skasowaniu znika. Pytanie z mojej strony gdzie znajdę ten czujnik temperatury, czy jest możliwość ze znajduje się w samym czujniku poziomu oleju? Dodam ze dwa czujniki które przychodzą przy filtrze oleju i chciałbym zaznaczyć ze kupiłem nowy czujnik poziomu oleju oczywiście zamiennik i niby pasuje bo numer czujnika jest zgodny z zamiennikiem ale jak widać błąd nadal istnieje wiec chyba nie do końca jest ten numer zgodny, ponieważ org. tylko w serwisie i strasznie drogi i nie kupowałem org. ze względu na to ze nie mam pewności czy faktycznie jest on uszkodzony
Za Wszelkie inf. Bardzo dziękuje...
4639 - Czujnik temperatury oleju (G8)
P0198 00[039] - sygnał za duży
Na komputerze w liczniku pokazuje błąd poziomu czujnika oleju ale według mnie sam czujnik powinien być dobry ponieważ po podaniu nieprawidłowego napięcia z zewnątrz wyskoczy właśnie drugi błąd oprócz czujnika temperatury oleju, czujnik poziomu oleju gdy odłączę podanie nieprawidłowego napięcia błąd po skasowaniu znika. Pytanie z mojej strony gdzie znajdę ten czujnik temperatury, czy jest możliwość ze znajduje się w samym czujniku poziomu oleju? Dodam ze dwa czujniki które przychodzą przy filtrze oleju i chciałbym zaznaczyć ze kupiłem nowy czujnik poziomu oleju oczywiście zamiennik i niby pasuje bo numer czujnika jest zgodny z zamiennikiem ale jak widać błąd nadal istnieje wiec chyba nie do końca jest ten numer zgodny, ponieważ org. tylko w serwisie i strasznie drogi i nie kupowałem org. ze względu na to ze nie mam pewności czy faktycznie jest on uszkodzony
Za Wszelkie inf. Bardzo dziękuje...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zaraz poszukam .
[ Dodano: 2017-05-14, 20:47 ]
Czujnik, który znajduje się w misce olejowej pełni rolę czujnika poziomu i temperatury oleju. Natomiast dwa czujniki, które zamontowane są przy filtrze odpowiedzialne są za pomiar ciśnienia oleju. Według ELSY Twój silnik posiada jeszcze jeden czujnik temperatury oleju [2], który znajduje się za jedną z rolek prowadzących od paska wielorowkowego (mniej więcej pod obudową filtra oleju). Według kodu błędu jest to jednak czujnik w misce olejowej.
Z tego co szukałem, to nie ma zamienników do czujnika od Twojego silnika. Także nie wiem co kupiłeś . Podaj oznaczenie swojego czujnika, to sprawdzę w ETCE czy jest dobre .
[ Dodano: 2017-05-14, 20:47 ]
Czujnik, który znajduje się w misce olejowej pełni rolę czujnika poziomu i temperatury oleju. Natomiast dwa czujniki, które zamontowane są przy filtrze odpowiedzialne są za pomiar ciśnienia oleju. Według ELSY Twój silnik posiada jeszcze jeden czujnik temperatury oleju [2], który znajduje się za jedną z rolek prowadzących od paska wielorowkowego (mniej więcej pod obudową filtra oleju). Według kodu błędu jest to jednak czujnik w misce olejowej.
Z tego co szukałem, to nie ma zamienników do czujnika od Twojego silnika. Także nie wiem co kupiłeś . Podaj oznaczenie swojego czujnika, to sprawdzę w ETCE czy jest dobre .
numer mojego czujnika to 03C 907 660 Q a czujnik który kupiłem niby jako zamiennik to był jedyny na allegro wiec zaryzykowałem z możliwością zwrotu, oczywiście nie przykręcałem go do miski tylko włożyłem kostkę, czy to był błąd czy może trzeba go przykręcić?
[ Dodano: 2017-05-14, 22:46 ]
Nie wiem jakie powinny iść napięcia w kablach do tego czujnika ale w jednym kablu jest normalnie 12V a w drugim coś około 10V i po wpięciu kostki do czujnika napięcie w kablu gdzie jest 10V spada do około 4V
[ Dodano: 2017-05-14, 22:46 ]
Nie wiem jakie powinny iść napięcia w kablach do tego czujnika ale w jednym kablu jest normalnie 12V a w drugim coś około 10V i po wpięciu kostki do czujnika napięcie w kablu gdzie jest 10V spada do około 4V
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Numer jest prawidłowy. Może być również z końcówką AA i taki też jest oryginalny na allegro za 250 zł. Możliwe, że czujnik musi 'poczuć' olej, aby działał poprawnie, a po drugie musi coś konkretnego mierzyć, czyli temperaturę i poziom. A jak odepniesz całkowicie wtyczkę, to pokazuje inne błędy? Teoretycznie tak powinno być .
Z tego co czytałem w ELSIE to we wtyczce jest: 1 pin - zasilanie +12V, 2 pin - masa oraz 3-pin - sygnał cyfrowy (modulacja PWM), który wysyłany jest do sterownika silnika, a potem po obróbce na deskę rozdzielczą. Nie jesteś w stanie zmierzyć tego sygnału zwykłym miernikiem. Chyba, że masz oscyloskop, ponieważ zmienia się tylko szerokość impulsów, a nie amplituda sygnału. Na podstawie sekwencji szerokości konkretnych impulsów sterownik jest w stanie odczytać ilość oleju, temperaturę itp. Poczytaj o modulacji PWM i zobaczysz co i jak .
[ Dodano: 2017-05-14, 23:03 ]
W końcu przydała się wiedza ze studiów .
Z tego co czytałem w ELSIE to we wtyczce jest: 1 pin - zasilanie +12V, 2 pin - masa oraz 3-pin - sygnał cyfrowy (modulacja PWM), który wysyłany jest do sterownika silnika, a potem po obróbce na deskę rozdzielczą. Nie jesteś w stanie zmierzyć tego sygnału zwykłym miernikiem. Chyba, że masz oscyloskop, ponieważ zmienia się tylko szerokość impulsów, a nie amplituda sygnału. Na podstawie sekwencji szerokości konkretnych impulsów sterownik jest w stanie odczytać ilość oleju, temperaturę itp. Poczytaj o modulacji PWM i zobaczysz co i jak .
[ Dodano: 2017-05-14, 23:03 ]
W końcu przydała się wiedza ze studiów .
właśnie ten co zamówiłem to ma numer 03C 907 660 AA, powiem szczerze ze jak pierwszy raz podłączyłem to przez jakiś chwile było wszystko ok błąd nie powrócił ale po kilku minutach pojawił się ponownie wiec być może musi być przykręcony by zadziałał prawidłowo ale już wtedy gwarancji zwrotu nie będzie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Lap timer jest dobrze uruchomiony,przyjelo kodowanie. Z tego co ludzie pisza to w 3.0 tfsi lap timer byl dostepny chyba od 2013r. Tylko czy wtedy byl juz inny czujnik?podawales mi w innym poscie 2 numery czujnikow poziomu z koncowka R i nowszy z koncowka S. Tylko czy ten z koncowka S ma tez czujnik temp oleju?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
No wlasnie i obawiam sie ze to moze byc licznik🙂jutro mam spotkanie z jakims specem od elektroniki samochodowej ktory dysponuje jakims drogim sprzetem i zna sie na rzeczy(ponoć). Wstepnie temat ma naswietlony i mowi,ze moze coś zdziala. Moze mi tez w ecu zmieni sterowanie zaworem w nowym separatorze oleju bo ponoc trzeba przy nowszych separatorach taki manewr zrobic żeby to cisnienie bylo mniejsze i mniej oleju lykal.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga