Przy okazji wymiany tej nieszczęsnej chłodnicy spalin w moim samochodzie zacząłem się interesować tematem trwałości samego filtra.
Moje C7 ma 8 lat, 265tys km przebiegu. Poruszam się przeważnie drogami klasy S (do pracy 100km, Radom<>Warszawa), ciągła jazda miejska to rzadkość, żeby nie powiedzieć - wyjątek.
Sam filtr jak do tej pory nie daje żadnych objawów zużycia, wypalanie odbywa się co 600-700km (czasem podglądam parametry żeby wiedzieć kiedy spodziewać się tego procesu).
Nie umiem powiedzieć z pamięci jakie wartości mają parametry (soot mass calculated, soot mass measured) przed i po wypalaniu ale jeśli to ważne to sprawdzę przy okazji.
Zastanawia mnie za to wartość parametru "oil ash mass". U mnie to 76.3g co w kontekście "ash load limit" wynoszącego 80g wydaje się być wartością niepokojąco wysoką... Co tak naprawdę odznaczają te parametry? Czy mam zacząć się rozglądać za nowym filtrem?
Zrzut ekranu z obd11 poniżej. Jeśli mam odczytać jakieś inne parametry żeby coś się dało wywnioskować to dajcie znać. Pozdrawiam, Krzysiek