Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Kondycja filtra DPF

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
KKgg
Moderator
Moderator
Posty: 523
Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Kondycja filtra DPF

Post autor: KKgg » 12 cze 2023, 13:34

Cześć!
Przy okazji wymiany tej nieszczęsnej chłodnicy spalin w moim samochodzie zacząłem się interesować tematem trwałości samego filtra.
Moje C7 ma 8 lat, 265tys km przebiegu. Poruszam się przeważnie drogami klasy S (do pracy 100km, Radom<>Warszawa), ciągła jazda miejska to rzadkość, żeby nie powiedzieć - wyjątek.
Sam filtr jak do tej pory nie daje żadnych objawów zużycia, wypalanie odbywa się co 600-700km (czasem podglądam parametry żeby wiedzieć kiedy spodziewać się tego procesu).
Nie umiem powiedzieć z pamięci jakie wartości mają parametry (soot mass calculated, soot mass measured) przed i po wypalaniu ale jeśli to ważne to sprawdzę przy okazji.
Zastanawia mnie za to wartość parametru "oil ash mass". U mnie to 76.3g co w kontekście "ash load limit" wynoszącego 80g wydaje się być wartością niepokojąco wysoką... Co tak naprawdę odznaczają te parametry? Czy mam zacząć się rozglądać za nowym filtrem?
Zrzut ekranu z obd11 poniżej. Jeśli mam odczytać jakieś inne parametry żeby coś się dało wywnioskować to dajcie znać. Pozdrawiam, Krzysiek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga