Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[CGLC 2.0 177 KM] DPF i AdBlue

Silniki wysokoprężne
kjarek22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 25 lut 2020, 07:11
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Miasto a nie Polska

[CGLC 2.0 177 KM] DPF i AdBlue

Post autor: kjarek22 » 02 kwie 2020, 15:51

Witam

Moze mi ktos powiedziec czy jak bedzie trzeba dolac AdBlue to pokaze sie jakas kontrolka na liczniku

Jak bedzie sie wypala filtr DPF to pokze sie jakas kontrolka na liczniku ?
czy obroty skocza ?


jak to wyglada bo nie mialem jeszcze takiego auta i nie wiem czym sie to objawia

jak sa na to kontrolki czy jakies komunikaty na liczniku to prosze o zdjecia lub jakis link zebym mogl zobaczyc

z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2020, 21:00 przez kjarek22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KKgg
Moderator
Moderator
Posty: 607
Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
Imię: Krzysiek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: KKgg » 02 kwie 2020, 19:12

AdBlue nie przegapisz. Pierwsze powiadomienie pojawia się gdy zostaje w zbiorniku płyn na 2400km (wg mnie dluuuuuuuuużo za wcześnie i szkoda że nie można tego jakoś ustawić) i przypomina Ci o konieczności uzupełnienia delikatnym komunikatem przy każdym uruchomieniu. Gdy zostaje 1050km lub mniej na desce pojawia się żółta kontrolka i oprócz komunikatu przy uruchomieniu głośno piszczy co 50 lub 100km. Nie do przegapienia. Ja wytrzymuję mniej więcej do komunikatu 800km i dolewam 15L. Wcześniej nie zawsze wchodzi ta ilość.
Wypalanie DPF nie jest komunikowane w żaden sposób.
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto

kjarek22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 25 lut 2020, 07:11
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Miasto a nie Polska

Post autor: kjarek22 » 07 kwie 2020, 07:24

Super dzieki za pomoc za informacje

A wypalanie DPF to moze jakois obroty skacza ?
Chmura dymu za utem?

Awatar użytkownika
KKgg
Moderator
Moderator
Posty: 607
Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
Imię: Krzysiek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: KKgg » 07 kwie 2020, 08:39

Prawdę pisząc - korzystam z samochodu głównie (jakieś 90%) na drogach pozamiejskich/ekspresowych i NIGDY, przez 120tys km, nie zauważyłem tego procesu. Czasem gdy wyłączę silnik wentylatory chodzą jak szalone i czuć lekki smrodek rozgrzanego metalu - wtedy wiem że przerwałem proces wypalania. Poza tym nie mam objawów.
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 08 kwie 2020, 00:08

kjarek22 pisze:Super dzieki za pomoc za informacje

A wypalanie DPF to moze jakois obroty skacza ?
Chmura dymu za utem?
Obroty podnoszą się do około 1000, czyli około 15-20 minut jazdy do wypalenia sie. U mnie wypala sie co około 330 mil (okolo 550 km). Ale ja nie robie bardzo długich tras tylko około 100 km dziennie. Mozna tez poznac, ze sie wypala, bo silnik bedzie pracował inaczej i spalanie wzrosnie.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2020, 10:48 przez Sambor11, łącznie zmieniany 1 raz.

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: pawcio81 » 08 kwie 2020, 08:48

Chmury dymu, to chyba nie zobaczysz, u mnie końcówki są tak czyste, że można z nich jeść, są tylko małe ślady po kondensującej się wilgoci. Wiem, że np. wypalanie filtrów w Alfach Romeo wiąże się ze zwiększonym zadymieniem. W Audi od prawie 4 lat najmniejszego dymku nie widziałem. Co do samego wypalania, to faktycznie producent mógł się pokusić o dodanie jakiegoś dyskretnego komunikatu o jego rozpoczęciu. Ja rozpoznawałem tylko, że proces został przerwany po pracujących z 15 minut po wyłączeniu silnika wentylatorach, ale to mi się zdarzyło tylko kilka razy na początku po zakupie, później otworzyli w moim rejonie drogę ekspresową i średnio raz w tygodniu z niej korzystam, w ciągu tygodnia jazdy lokalne i o DPF zapomniałem.

kjarek22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 25 lut 2020, 07:11
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Miasto a nie Polska

Post autor: kjarek22 » 09 kwie 2020, 07:15

Super dzieki wielkie za odpowiedz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja