Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czujniki spalin a wypalanie DPF

Silniki wysokoprężne
Michal1901
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 mar 2023, 20:56
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Czujniki spalin a wypalanie DPF

Post autor: Michal1901 » 13 lis 2024, 08:06

Witam, nie wypala mi się DPF - czujnik spalin nr 2 pokazuje 0 stopni i pytanie czy ten czujnik ma działać czy jest na stałe wyzerowany.
Ciśnienie na DPF 7bar podobno norma to 5 i z opinii Pana z pralni DPFów nie ma tragedii ale od razu zapisał mnie na pranie . Ciekawe czy po praniu nie zaczną dziać się cuda .
W warsztacie auto nie dało wprowadzić się w tryb wypalania na postoju.
PS gościu z pralni stwierdził że czujnik do wymiany.
Wydaje mi sie że auto samo próbowało wejść w tryb wypalania podczas jazdy ale wywaliło check i błąd exhaust gas temperature sensor circuit bank1 Sensor 4 .(wskaźnik ostrzegawczy wymagany). Wg apki stopien zapchania 140% , auto jeździ nadal normalnie.

a6c7 avant 2.0 tdi 100kw silnik CGLE 2012rok

Prośba o opinie.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 525
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Czujniki spalin a wypalanie DPF

Post autor: tomnik » 13 lis 2024, 22:09

W tym silniku występują trzy czujniki temp. spalin
-nr 1 w turbosprężarce, G235
-nr 3 przed wkładem DPF, G495
-nr 4 za DPF, G648
Brak czujnika nr 2.
Usterka każdego z nich skutkuje niemożliwością rozpoczęcia procedury regeneracji DPF i powinna być wyeliminowana jak najszybciej.

"błąd exhaust gas temperature sensor circuit bank1 Sensor 4" - Błąd ten dotyczy czujnika temp. umiejscowionego za filtrem DPF.
Sprawdzenie - auto po długim postoju (np. po nocy), nie włączamy silnika, porównujemy odczyty czujników temperatury na wydechu, które powinny być tożsame(z niewielką możliwą odchyłką), ten znacznie odbiegający od reszty odczytów jest wadliwy.
- auto rozgrzane, porównujemy odczyty czujników temperatury na wydechu, czujnik nr 4 będzie miał najniższe wskazania oczywiście relatywnie niższe. Każde inne "nielogiczne" wskazania czujników wskazują na jego usterkę.

1. Czujnik temperatury spalin 1 -G235-
Pokryj gwinty gorącą pastą do śrub; 45 Nm
2. Turbosprężarka spalinowa
3. Sonda lambda -G39- z grzałką do sondy lambda -Z19-
4. Czujnik temperatury spalin 3 -G495-
Gwint czujnika temperatury spalin jest powlekany i nie wolno go dodatkowo pokrywać gorącą pastą do śrub; 60 Nm
5. Czujnik różnicy ciśnień -G505-
Przewody ciśnieniowe do filtra cząstek stałych 45 Nm. Pokryj gwinty gorącą pastą do śrub
6. Filtr cząstek stałych
7. Czujnik temperatury spalin 4 -G648-
Gwint czujnika temperatury spalin jest powlekany i nie wolno go dodatkowo
pokrywać gorącą pastą do śrub; 60 Nm
Załączniki
A26-11123.png
A26-11123.png (25.24 KiB) Przejrzano 187 razy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl