Witam, nie wypala mi się DPF - czujnik spalin nr 2 pokazuje 0 stopni i pytanie czy ten czujnik ma działać czy jest na stałe wyzerowany.
Ciśnienie na DPF 7bar podobno norma to 5 i z opinii Pana z pralni DPFów nie ma tragedii ale od razu zapisał mnie na pranie . Ciekawe czy po praniu nie zaczną dziać się cuda .
W warsztacie auto nie dało wprowadzić się w tryb wypalania na postoju.
PS gościu z pralni stwierdził że czujnik do wymiany.
Wydaje mi sie że auto samo próbowało wejść w tryb wypalania podczas jazdy ale wywaliło check i błąd exhaust gas temperature sensor circuit bank1 Sensor 4 .(wskaźnik ostrzegawczy wymagany). Wg apki stopien zapchania 140% , auto jeździ nadal normalnie.
a6c7 avant 2.0 tdi 100kw silnik CGLE 2012rok
Prośba o opinie.
Czujniki spalin a wypalanie DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 mar 2023, 20:56
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 525
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Czujniki spalin a wypalanie DPF
W tym silniku występują trzy czujniki temp. spalin
-nr 1 w turbosprężarce, G235
-nr 3 przed wkładem DPF, G495
-nr 4 za DPF, G648
Brak czujnika nr 2.
Usterka każdego z nich skutkuje niemożliwością rozpoczęcia procedury regeneracji DPF i powinna być wyeliminowana jak najszybciej.
"błąd exhaust gas temperature sensor circuit bank1 Sensor 4" - Błąd ten dotyczy czujnika temp. umiejscowionego za filtrem DPF.
Sprawdzenie - auto po długim postoju (np. po nocy), nie włączamy silnika, porównujemy odczyty czujników temperatury na wydechu, które powinny być tożsame(z niewielką możliwą odchyłką), ten znacznie odbiegający od reszty odczytów jest wadliwy.
- auto rozgrzane, porównujemy odczyty czujników temperatury na wydechu, czujnik nr 4 będzie miał najniższe wskazania oczywiście relatywnie niższe. Każde inne "nielogiczne" wskazania czujników wskazują na jego usterkę.
1. Czujnik temperatury spalin 1 -G235-
Pokryj gwinty gorącą pastą do śrub; 45 Nm
2. Turbosprężarka spalinowa
3. Sonda lambda -G39- z grzałką do sondy lambda -Z19-
4. Czujnik temperatury spalin 3 -G495-
Gwint czujnika temperatury spalin jest powlekany i nie wolno go dodatkowo pokrywać gorącą pastą do śrub; 60 Nm
5. Czujnik różnicy ciśnień -G505-
Przewody ciśnieniowe do filtra cząstek stałych 45 Nm. Pokryj gwinty gorącą pastą do śrub
6. Filtr cząstek stałych
7. Czujnik temperatury spalin 4 -G648-
Gwint czujnika temperatury spalin jest powlekany i nie wolno go dodatkowo
pokrywać gorącą pastą do śrub; 60 Nm
-nr 1 w turbosprężarce, G235
-nr 3 przed wkładem DPF, G495
-nr 4 za DPF, G648
Brak czujnika nr 2.
Usterka każdego z nich skutkuje niemożliwością rozpoczęcia procedury regeneracji DPF i powinna być wyeliminowana jak najszybciej.
"błąd exhaust gas temperature sensor circuit bank1 Sensor 4" - Błąd ten dotyczy czujnika temp. umiejscowionego za filtrem DPF.
Sprawdzenie - auto po długim postoju (np. po nocy), nie włączamy silnika, porównujemy odczyty czujników temperatury na wydechu, które powinny być tożsame(z niewielką możliwą odchyłką), ten znacznie odbiegający od reszty odczytów jest wadliwy.
- auto rozgrzane, porównujemy odczyty czujników temperatury na wydechu, czujnik nr 4 będzie miał najniższe wskazania oczywiście relatywnie niższe. Każde inne "nielogiczne" wskazania czujników wskazują na jego usterkę.
1. Czujnik temperatury spalin 1 -G235-
Pokryj gwinty gorącą pastą do śrub; 45 Nm
2. Turbosprężarka spalinowa
3. Sonda lambda -G39- z grzałką do sondy lambda -Z19-
4. Czujnik temperatury spalin 3 -G495-
Gwint czujnika temperatury spalin jest powlekany i nie wolno go dodatkowo pokrywać gorącą pastą do śrub; 60 Nm
5. Czujnik różnicy ciśnień -G505-
Przewody ciśnieniowe do filtra cząstek stałych 45 Nm. Pokryj gwinty gorącą pastą do śrub
6. Filtr cząstek stałych
7. Czujnik temperatury spalin 4 -G648-
Gwint czujnika temperatury spalin jest powlekany i nie wolno go dodatkowo
pokrywać gorącą pastą do śrub; 60 Nm
- Załączniki
-
- A26-11123.png (25.24 KiB) Przejrzano 187 razy