Witam od niedawna jestem posiadaczem Audi A6c7 z silnikiem 2.0tdi CGLD 163km automat.
Kupiłem auto w komisie, po kilku dniach zobaczyłem, że obok 3-4 wtrysku jest mokro wiec zwrociłem samochod do wymiany uszczelek pod wtryskami. Po tym otrzymałem samochód z informacja,że został on naprawiony. Kilka dni później samochód stanął, dostał mocnych wibracji na silniku, pojawiło sie dużo białego dymu i samochód przestał odpalac. Co się okazało prawdopodobnie mechanik zrobił to nie udolnie i wtryski 3-4 dostal luzu i wypchało je z silnika.
Znowu zostały wymienione uszczelki oraz śruby. Lecz problem z białym dymem pozostał. Auto dymi na rozgrzanym silniku, w czasie jazdy, jak i na postoju. To nie dzieje sie codziennie. Olej i płyn chłodniczy jest okej, nic nie ubywa. Dzisiaj zauważyłem, że na postoju gdy zaczął dymić obroty trzymały się w okolicy powyżej 1tys oraz spalani pokazało na poziomie 9.2/100.
Jeszcze chciałem dodać, że dzisiaj przed całym zajsciem z białym dymem, z rana po przejechaniu ok 10km zgasiłem samochód lecz wiatrak od chłodzenie chodził na pełnej mocy przez jakiś czas. Z tego co czytałem to może być przez wypalanie dpf'u, nie wiem czy może ma to też cos wspólnego z tym.
Moje pytanie brzmi, co może być przyczyną białego dymu, gdzie może leżeć problem ?
Tutaj video
https://youtu.be/tf_qsVhdpBk?si=k91ZraPT995IJwsH
[A6c7 2.0TDI CGLD] Biały dym z tlumika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 maja 2024, 18:44
- Imię: Radek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gołdap
[A6c7 2.0TDI CGLD] Biały dym z tlumika
Ostatnio zmieniony 30 maja 2024, 14:00 przez Jadeczolgiem, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 lis 2020, 11:00
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łosice
Re: Biały dym z tlumika
Do sprawdzenia czy jest dpf, możliwe że ktoś wyciął dpfa i nieudolnie wyprogramował, a auto częściowo go widzi i prubóje wypalić.
Moje daily: Audi A6 C6 2006 2.0 TDI BRE "420k km na blacie"
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 maja 2024, 18:44
- Imię: Radek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gołdap
Re: [A6c7 2.0TDI CGLD] Biały dym z tlumika
Sprawdzone, dpf jest na swoim miejscu. Dziś gdy zauważyłem, że dym nie zniknął, przejechałem się trochę samochodem trzymając go na obrotach ok 2.5tys i prędkości ok 100-120. Po ok 20min jazdy zatrzymałem się sprawdzić czy będzie dym na biegu jałowym. Dymu nie było ale auto zaczęło wypalać dpf. Wiec kontynuowałem jazdę. Po kolejnych ok 25min było już ok zero dymu a auto przestało wypalać dpf. Co dziwnego dodatkowo zauważyłem to, że gdy jeździłem z stałymi obrotami auto pokazywało mi spalanie ok 5l a czasem samo skakało do 8-9 chociaż nie dodawałem gazu ale było to dosłownie na kilka sekund.
Kolejna rzecz która przykuła moją uwagę to mimo, że większość czasu widziałem, że spałam ok 5/100 to średnie spalanie nie spadło poniżej 7l/100
Kolejna rzecz która przykuła moją uwagę to mimo, że większość czasu widziałem, że spałam ok 5/100 to średnie spalanie nie spadło poniżej 7l/100
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lip 2020, 15:49
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamosc
Re: [A6c7 2.0TDI CGLD] Biały dym z tlumika
Teraz ja mam taką sytulacje, poradziłeś sobie może z tym ? Wygląda dokładnie tak jak u ciebie tyle że mój silnik to DDDA 190 km 200k przebiegu. Mi oczywiście musiało się to stać przed samymi świętami jak będę robił trasę, mam nadzieję że odpiszesz szybkoJadeczolgiem pisze: ↑30 maja 2024, 17:57Sprawdzone, dpf jest na swoim miejscu. Dziś gdy zauważyłem, że dym nie zniknął, przejechałem się trochę samochodem trzymając go na obrotach ok 2.5tys i prędkości ok 100-120. Po ok 20min jazdy zatrzymałem się sprawdzić czy będzie dym na biegu jałowym. Dymu nie było ale auto zaczęło wypalać dpf. Wiec kontynuowałem jazdę. Po kolejnych ok 25min było już ok zero dymu a auto przestało wypalać dpf. Co dziwnego dodatkowo zauważyłem to, że gdy jeździłem z stałymi obrotami auto pokazywało mi spalanie ok 5l a czasem samo skakało do 8-9 chociaż nie dodawałem gazu ale było to dosłownie na kilka sekund.
Kolejna rzecz która przykuła moją uwagę to mimo, że większość czasu widziałem, że spałam ok 5/100 to średnie spalanie nie spadło poniżej 7l/100
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 maja 2024, 18:44
- Imię: Radek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gołdap
Re: [A6c7 2.0TDI CGLD] Biały dym z tlumika
Cześć, dawno mnie tu nie było i dopiero dzisiaj zobaczyłem Twoją odpowiedź. Ogólnie nadal mam z tym problem, auto póki co stoi. Byłem u kilku mechaników, ale nic z tym nie zrobili. Dwóch stwierdziło, że "tak ma być", a kolejny, żeby się tym nie przejmować.Marian112 pisze: ↑30 lis 2024, 06:28Teraz ja mam taką sytulacje, poradziłeś sobie może z tym ? Wygląda dokładnie tak jak u ciebie tyle że mój silnik to DDDA 190 km 200k przebiegu. Mi oczywiście musiało się to stać przed samymi świętami jak będę robił trasę, mam nadzieję że odpiszesz szybkoJadeczolgiem pisze: ↑30 maja 2024, 17:57Sprawdzone, dpf jest na swoim miejscu. Dziś gdy zauważyłem, że dym nie zniknął, przejechałem się trochę samochodem trzymając go na obrotach ok 2.5tys i prędkości ok 100-120. Po ok 20min jazdy zatrzymałem się sprawdzić czy będzie dym na biegu jałowym. Dymu nie było ale auto zaczęło wypalać dpf. Wiec kontynuowałem jazdę. Po kolejnych ok 25min było już ok zero dymu a auto przestało wypalać dpf. Co dziwnego dodatkowo zauważyłem to, że gdy jeździłem z stałymi obrotami auto pokazywało mi spalanie ok 5l a czasem samo skakało do 8-9 chociaż nie dodawałem gazu ale było to dosłownie na kilka sekund.
Kolejna rzecz która przykuła moją uwagę to mimo, że większość czasu widziałem, że spałam ok 5/100 to średnie spalanie nie spadło poniżej 7l/100
Wymieniłem EGR, oba termostaty i czujnik doładowania turbo, sprawdzana była również turbina. Nic to nie dało. Czasem chwilę dymi przy wypalaniu i jest ok, a czasem wygląda to tak, jakbym użył granatu dymnego... (średnio co 400 km).
Może Tobie udało się zrobić z tym porządek i podpowiesz, co było przyczyną u Ciebie?