(3.0bitdi 313km ) długie wypalanie dpf
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 sie 2021, 22:24
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
(3.0bitdi 313km ) długie wypalanie dpf
Witam , mam problem z DPF , procedura wypalania załącza się mniej więcej co 150-300km zależy od stylu i warunków jazdy , ale problem jest inny DPF wypala się bardzo długo muszę jechać 30-40km , czujniki temperatury 3 sztuki wymienione na nowe , nic nie pomogło , przejechałem dzisiaj 40 km i dalej się wypalal idzie szału dostać , jakiś pomysł ?
- Załączniki
-
- received_643438353503199.jpeg (57.4 KiB) Przejrzano 3053 razy
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Re: (3.0bitdi 313km ) długie wypalanie dpf
Wygląda na to że masz całkiem nowy filtr DPF. Zawartość popiołu w oleju jest w granicy 0,01 l. Z jakim przebiegiem jest auto. Masz coś na kombinowane w VCDS lub jest naprawdę nowy filltr.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 13 lis 2015, 18:32
- Imię: Arek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Re: (3.0bitdi 313km ) długie wypalanie dpf
U mnie też się wypala ok 15 min, jak zaczyna się wypalać a mam niedługo kończyć jazde to zwalniam do 70 i właczam 5 bieg. Jak zapełnienie zejdzie poniżej 50% to bez problemu można przerwać procedure wypalania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 sty 2022, 09:25
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: (3.0bitdi 313km ) długie wypalanie dpf
Cześć podpinam się pod temat . Ten sam pacjent ( chyba zę mam zrobić nowy temat)
Fura wywaliła check co jakiś czas cały czas chodziło wypalanie na postoju kopciło się z okolic kata. i cholernie śmierdziało spalinami.
Teraz tak podpiołem VCDSA i błedy
4698 - U1113 - Ograniczenie działania z powodu odebranej nieprawidłowej wartości
4699 - U1113 - Ograniczenie działania z powodu odebranej nieprawidłowej wartości
25461 - P226E - Filtr cząstek stałych Zespół 2 - Uszkodzony lub brak substratu
9823 - P2475 - Czujnik 4 temp. spalin zespół 2
25545 - P226E - Filtr cząstek stałych zespół 2 uszkodzony lub brak substratu
Skasowałem błędy i usunęły się wszystkie
ODpaliłęm furę rozgrzała się i zaczoęłm sprawdzać temp
na czujnikach wydechu
1- 147 stopni
2- 129,7 stopnia
3- 166,9 stopnia
4- 129,7 stopnia
4 zespół 2 - 120,1 stpnia.
Wrzuciłem wykres i pojechałem na próbę - Moc jest zapierdziela wykres pracuje temp latają góra dół i błąd czujnika już się nie powtórzył
zrobiłem w VCDS w nastawach podstawowych procedurę postojową. Wybrałem z listy regenerację poprosiło wciśnięcie hamulca i gazu i trzymanie.... nie chciał tego zrobić z 4x za 5 chyba ruszyło i stałem tak z 10min nic się nie działo. Cały czas w tle miałem log od czujników temp. po 10-15min nagle zmienił się dźwięk silnika i temp na czujniku 1 leciała gwałtownie do góry aż do 600-650 stopni
|Dużo wolniej ale szły kolejne czujniki 2 3 i 4 - podwyższona temp + wentylatory były włączone max 2min i wróciło wszystko do początkowych wartości i tak stałem jeszcze z 15min i nic się nie stało.
Wyjechałem na drogę i dupa nie ma mocy turbiny odcięte i mrugają świece żarowe
Pojawiły się stałe błędy:
5188 - Filtr cząstek stałych za duże nagromadzenie sadzy
5189 - Filtr cząstek stałych - Za mała skuteczność
Wszedłem w dostęp upoważniony podałem login do dostępu przyjęło poprawnie
Wszedłem w adaptacje wybrałem regenerację filtra zmieniłem wartość 0 na 1 i zatwierdziłem. Przyjęło.
Na liczniku zapaliła się kontrolka DPF + dalej mrugają świece ale moc wróciła
Pojechałem ok 30-40km pełnym ogniem nic się nie stało nic nie wypalało
Wróciłem i został błąd
5188 - Filtr cząstek stałych za duże nagromadzenie sadzy
Zostawiłem auto bo było późno
Dzisiaj rano -5 stopni wsiadam do fury odpala
mrugają świece + kontrolka DPF
Wyjeżdżam i dupa nie ma mocy.
Przejechałem 5km podpinam kompa i błedy to:
VIN: WAUZZZ4G0GN141055 Numer rejestracyjny: 123
Przebieg: 1 Numer naprawy: 1
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 059-907-401-V2.clb
Oznaczenie elementu: 4G0 907 589 F HW: 4G0 907 589 B
Komponent i/lub wersja: 3.0BTD EDC17 H23 0008
Kodowanie: 122A4032252603030000
Kod serwisu: WSC 03203 002 1048576
Zbiór danych ASAM: EV_ECM30BTD0114G0907589F 001008 (AU57)
ROD: EV_ECM30BTD0114G0907589F.rod
VCID: 377D9EDB8E4D8D3EFB-8062
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
5188 - Filtr cząstek stałych
P2463 00 [167] - zbyt duże nagromadzenie sadzy
MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 196224 km
Data: 2022.01.12
Czas: 19:42:00
Prędkość obrotowa silnika: 2049.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.4 %
Prędkość pojazdu: 64 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 89 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 1 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.500 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
P Flt Ld fac Ash Cor: 0.8180
Różnica ciśnienia filtra cząstek stałych: 54 hPa
Exh t Adap T Oxi Cat Ds: 206.2 °C
Exh t Adap TP Flt Ds: 222.1 °C
Aktualny tryb pracy_2-Bits 0-7: 128
Aktualny tryb pracy_2-Bits 0-7: 0
Aktualny tryb pracy_2-Bits 0-7: 0
Aktualny tryb pracy_2-Bits 0-7: 44
9823 - Czujnik 4 temperatury spalin; zespół 2
P2475 00 [038] - zwarcie z masą
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Przebieg: 196261 km
Data: 2022.01.13
Czas: 05:28:20
Prędkość obrotowa silnika: 843.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 16.9 %
Prędkość pojazdu: 20 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 65 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 5 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.520 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Czujnik temperatury spalin 1: 184.9 °C
Czujnik temperatury spalin 2: 185.5 °C
Czujnik temperatury spalin 3: 200.5 °C
Czujnik temperatury spalin 4: 195.7 °C
Czujnik temperatury spalin 4: zespół 2: -40.0 °C
Timer wyłączenia: ostatni czas wyłączenia silnika: 33220 s
5189 - Filtr cząstek stałych; zespół 1
P2002 00 [039] - za mała skuteczność
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 196252 km
Data: 2022.01.13
Czas: 05:18:18
Prędkość obrotowa silnika: 997.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 33.3 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 10 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 0 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 12.200 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Temperatura zewnętrzna: -1.5 °C
Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia: -3 hPa
Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy: 4.97 g
Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy: 19.77 g
Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji: 256753 m
Filtr cząstek stałych: regen. podcz. jazdy: warunki przerwania-Bits 0-7: 0
Filtr cząstek stałych: regen. podcz. jazdy: warunki przerwania-Bits 0-7: 0
Wrócił czujnik nr4 - na zimnym podał -40 stopni ale podczas jazdy jak płyn juz się rozgrzał trochę dziwne ale podaje zwarcie do masy więc sprawdzę wiązkę ale raczej jest ok i zamówię nowy oryginał
Pytanie czy cała akcja może być jego powodem
Dlaczego podczas logu pokazywał temp i nie wywaliło go wczoraj przy wszystkich próbach ? Ciekawe ....
DPF:
Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia: -3 hPa ..... Czy offset nie powinien wynosić 0 hpa ?
Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy: 19.77 g - Chyba jest ok bo wyczytałem ze problem będzie przy 50g +
?
Fura wywaliła check co jakiś czas cały czas chodziło wypalanie na postoju kopciło się z okolic kata. i cholernie śmierdziało spalinami.
Teraz tak podpiołem VCDSA i błedy
4698 - U1113 - Ograniczenie działania z powodu odebranej nieprawidłowej wartości
4699 - U1113 - Ograniczenie działania z powodu odebranej nieprawidłowej wartości
25461 - P226E - Filtr cząstek stałych Zespół 2 - Uszkodzony lub brak substratu
9823 - P2475 - Czujnik 4 temp. spalin zespół 2
25545 - P226E - Filtr cząstek stałych zespół 2 uszkodzony lub brak substratu
Skasowałem błędy i usunęły się wszystkie
ODpaliłęm furę rozgrzała się i zaczoęłm sprawdzać temp
na czujnikach wydechu
1- 147 stopni
2- 129,7 stopnia
3- 166,9 stopnia
4- 129,7 stopnia
4 zespół 2 - 120,1 stpnia.
Wrzuciłem wykres i pojechałem na próbę - Moc jest zapierdziela wykres pracuje temp latają góra dół i błąd czujnika już się nie powtórzył
zrobiłem w VCDS w nastawach podstawowych procedurę postojową. Wybrałem z listy regenerację poprosiło wciśnięcie hamulca i gazu i trzymanie.... nie chciał tego zrobić z 4x za 5 chyba ruszyło i stałem tak z 10min nic się nie działo. Cały czas w tle miałem log od czujników temp. po 10-15min nagle zmienił się dźwięk silnika i temp na czujniku 1 leciała gwałtownie do góry aż do 600-650 stopni
|Dużo wolniej ale szły kolejne czujniki 2 3 i 4 - podwyższona temp + wentylatory były włączone max 2min i wróciło wszystko do początkowych wartości i tak stałem jeszcze z 15min i nic się nie stało.
Wyjechałem na drogę i dupa nie ma mocy turbiny odcięte i mrugają świece żarowe
Pojawiły się stałe błędy:
5188 - Filtr cząstek stałych za duże nagromadzenie sadzy
5189 - Filtr cząstek stałych - Za mała skuteczność
Wszedłem w dostęp upoważniony podałem login do dostępu przyjęło poprawnie
Wszedłem w adaptacje wybrałem regenerację filtra zmieniłem wartość 0 na 1 i zatwierdziłem. Przyjęło.
Na liczniku zapaliła się kontrolka DPF + dalej mrugają świece ale moc wróciła
Pojechałem ok 30-40km pełnym ogniem nic się nie stało nic nie wypalało
Wróciłem i został błąd
5188 - Filtr cząstek stałych za duże nagromadzenie sadzy
Zostawiłem auto bo było późno
Dzisiaj rano -5 stopni wsiadam do fury odpala
mrugają świece + kontrolka DPF
Wyjeżdżam i dupa nie ma mocy.
Przejechałem 5km podpinam kompa i błedy to:
VIN: WAUZZZ4G0GN141055 Numer rejestracyjny: 123
Przebieg: 1 Numer naprawy: 1
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 059-907-401-V2.clb
Oznaczenie elementu: 4G0 907 589 F HW: 4G0 907 589 B
Komponent i/lub wersja: 3.0BTD EDC17 H23 0008
Kodowanie: 122A4032252603030000
Kod serwisu: WSC 03203 002 1048576
Zbiór danych ASAM: EV_ECM30BTD0114G0907589F 001008 (AU57)
ROD: EV_ECM30BTD0114G0907589F.rod
VCID: 377D9EDB8E4D8D3EFB-8062
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
5188 - Filtr cząstek stałych
P2463 00 [167] - zbyt duże nagromadzenie sadzy
MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 196224 km
Data: 2022.01.12
Czas: 19:42:00
Prędkość obrotowa silnika: 2049.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.4 %
Prędkość pojazdu: 64 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 89 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 1 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.500 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
P Flt Ld fac Ash Cor: 0.8180
Różnica ciśnienia filtra cząstek stałych: 54 hPa
Exh t Adap T Oxi Cat Ds: 206.2 °C
Exh t Adap TP Flt Ds: 222.1 °C
Aktualny tryb pracy_2-Bits 0-7: 128
Aktualny tryb pracy_2-Bits 0-7: 0
Aktualny tryb pracy_2-Bits 0-7: 0
Aktualny tryb pracy_2-Bits 0-7: 44
9823 - Czujnik 4 temperatury spalin; zespół 2
P2475 00 [038] - zwarcie z masą
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Przebieg: 196261 km
Data: 2022.01.13
Czas: 05:28:20
Prędkość obrotowa silnika: 843.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 16.9 %
Prędkość pojazdu: 20 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 65 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 5 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.520 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Czujnik temperatury spalin 1: 184.9 °C
Czujnik temperatury spalin 2: 185.5 °C
Czujnik temperatury spalin 3: 200.5 °C
Czujnik temperatury spalin 4: 195.7 °C
Czujnik temperatury spalin 4: zespół 2: -40.0 °C
Timer wyłączenia: ostatni czas wyłączenia silnika: 33220 s
5189 - Filtr cząstek stałych; zespół 1
P2002 00 [039] - za mała skuteczność
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 196252 km
Data: 2022.01.13
Czas: 05:18:18
Prędkość obrotowa silnika: 997.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 33.3 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 10 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 0 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
Napięcie zacisku 30: 12.200 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Temperatura zewnętrzna: -1.5 °C
Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia: -3 hPa
Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy: 4.97 g
Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy: 19.77 g
Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji: 256753 m
Filtr cząstek stałych: regen. podcz. jazdy: warunki przerwania-Bits 0-7: 0
Filtr cząstek stałych: regen. podcz. jazdy: warunki przerwania-Bits 0-7: 0
Wrócił czujnik nr4 - na zimnym podał -40 stopni ale podczas jazdy jak płyn juz się rozgrzał trochę dziwne ale podaje zwarcie do masy więc sprawdzę wiązkę ale raczej jest ok i zamówię nowy oryginał
Pytanie czy cała akcja może być jego powodem

DPF:
Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia: -3 hPa ..... Czy offset nie powinien wynosić 0 hpa ?
Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy: 19.77 g - Chyba jest ok bo wyczytałem ze problem będzie przy 50g +

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
- Imię: Maro
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: (3.0bitdi 313km ) długie wypalanie dpf
U mnie było już tak że wypalał się co 150km przez 15min, jazda po trasie. Jeżdżę bardzo mało (przebieg poniżej 70k km), adblue jak wlewałem do zbiornika to starczało na 2-3 lat, domyślam się że gromadziły się osady.
Wlałem nowy adblue, tym razem dodałem do adblue dodatek aby się nie wytrącały osady podwójna dawka (na przeczyszczenie) i od razu poprawa, wypala się co 250-300 km
Będąc u tunera, jak usłyszał objawy, to bez mojej wiedzy wyłączył adblue. Efekt - DPF wypala się co 500-550 km (pewnie mniej się w nim zbiera, jazda podobnie trasa).
Wnioskuję że u mnie do wymiany lub czyszczenia są 2 wtryski adblue i dopiero wtedy będzie można włączyć adblue....
Jest filmik na yt gdzie EKG doszedł do podobnych wniosków - wtryski adblue - co wiecej mogą zabić DPF i wtedy też DPF do regeneracji (w tym modelu są dwa)
Wlałem nowy adblue, tym razem dodałem do adblue dodatek aby się nie wytrącały osady podwójna dawka (na przeczyszczenie) i od razu poprawa, wypala się co 250-300 km
Będąc u tunera, jak usłyszał objawy, to bez mojej wiedzy wyłączył adblue. Efekt - DPF wypala się co 500-550 km (pewnie mniej się w nim zbiera, jazda podobnie trasa).
Wnioskuję że u mnie do wymiany lub czyszczenia są 2 wtryski adblue i dopiero wtedy będzie można włączyć adblue....
Jest filmik na yt gdzie EKG doszedł do podobnych wniosków - wtryski adblue - co wiecej mogą zabić DPF i wtedy też DPF do regeneracji (w tym modelu są dwa)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
- Imię: Maro
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: (3.0bitdi 313km ) długie wypalanie dpf
Przejechałem ze 2k km i DPF zaczął się częściej wypalać, co ok 280-380 km .... może jednak trochę jest już przypchany (?)mrr pisze: ↑04 mar 2025, 12:51U mnie było już tak że wypalał się co 150km przez 15min, jazda po trasie. Jeżdżę bardzo mało (przebieg poniżej 70k km), adblue jak wlewałem do zbiornika to starczało na 2-3 lat, domyślam się że gromadziły się osady.
Wlałem nowy adblue, tym razem dodałem do adblue dodatek aby się nie wytrącały osady podwójna dawka (na przeczyszczenie) i od razu poprawa, wypala się co 250-300 km
Będąc u tunera, jak usłyszał objawy, to bez mojej wiedzy wyłączył adblue. Efekt - DPF wypala się co 500-550 km (pewnie mniej się w nim zbiera, jazda podobnie trasa).
Wnioskuję że u mnie do wymiany lub czyszczenia są 2 wtryski adblue i dopiero wtedy będzie można włączyć adblue....
Jest filmik na yt gdzie EKG doszedł do podobnych wniosków - wtryski adblue - co wiecej mogą zabić DPF i wtedy też DPF do regeneracji (w tym modelu są dwa)