
Silnik 3.0 tdi (crtd)
Problem z EGR .
Dpf został wywalony (wybebeszony) po miesiącu , zaczął wyskakiwać błąd od egr, padła decyzja o zaślepieniu .
Po zaślepieniu wystąpił błąd przeładowania turbiny.
Próbowaliśmy ogarnąć to programem ale niestety bez efektu.
Zdecydowałem się kupić nowy egr z chłodniczką.
Po założeniu i odpaleniu auta zaczął wyskakiwać błąd P040300 , objawy falowanie w zakresie niskich obrotów do 2 tyś oraz mocne kopcenie.
Potem chłodniczka zaczęła przeciekać zawór okazał się uszkodzony i regenerowany .
Kupiłem nowy oryginalny zawór .
Założony ten drugi egr .
Przez wszelakiej maści kompy robiliśmy adaptacje , resetowanie i testy egr.
Na chwilę był spokój , potem błąd P040100 objawy takie same jak wcześniej .
Zaślepiliśmy znów i ustało .
Ale nie po to kupiłem nowy zawór żeby go zaślepić .
Padł pomysł odślepienia zaworu, wgranie starszego softu z mniejszą restrykcją ekologii ale z widocznym przez komputer DPF'em .
Było idealnie , zero falowań i kopcenia .
Ale musieliśmy na tym sofcie zrobić DPF out , i po tym zabiegu znów jest padaka , falują obroty w niskich pozycjach , powyżej 2,5 tyś idzie jak szalony .
Może ktoś z Was miałby jakiś pomysł co jeszcze może być powodem ?