Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

3,0 TDI 245 KM od 2012 r - jaka żywotność?

Silniki wysokoprężne
slabyp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 10 lip 2015, 07:18
Lokalizacja: Wieluń

3,0 TDI 245 KM od 2012 r - jaka żywotność?

Post autor: slabyp » 10 lip 2015, 11:12

Witam,

Przymierzam się do kupna A6 (jak w temacie) z przebiegiem do 60 tys km. Mam obawy co do żywotność tego silnika. Moja eksploatacja jest dość duża bo w granicach 60-70 tys rocznie. :shock: i nasuwa się pytanie czy będę więcej siedział autem na serwisie czy jeździł?? Proszę o każdą uwagę dot tego silnika i podzespołów nie ukrywam że wasze opinie będą dla mnie pomocne.

Dzieki

[ Dodano: 2015-07-10, 11:12 ]
Starajcie się tylko nie czytać ;p ale również pomagać innym. <nerwus>

Z tego co słyszałem to pękają w nim wałki, siadają wtryski i układ paliwoy <zalamka>

Proszę raz jeszcze o radę <rotfl>

Awatar użytkownika
Q5 Fan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 10 lip 2015, 11:26
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Q5 Fan » 10 lip 2015, 11:50

Witam

Też noszę się z zakupem i również chętnie dowiedziałbym się czegoś na temat tego silnika.

@słabyp, waląc pięścią i ponaglając innych do szybkiego napisania odpowiedzi osiągniesz dokładnie odwrotny skutek. Pamiętaj, że cierpliwy to i kamień ugotuje <okok> .

Zgodnie z 13 punktem regulaminu parę słów o mnie, bardzo skrótowo:
Audi Q5 z 2010, silnik 2.0 TFSI 211 KM, Quatro (w konfiguracji mojego profilu podałem "inne" z uwagi na brak w opcjach tego modelu i typu silnika - prośba do admina o uaktualnienie list wyboru)
Zawodowo: biuro inżynierskie ds. technicznej i kryminalistycznej rekonstrukcji wypadków drogowych.
Hobby: koszykówka, historia i matematyka.
Rodzinnie: 2+2, dzieci w wieku gimnazjalnym, dodatkowo mały labrador.

Pozdrawiam
Tomek

slabyp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 10 lip 2015, 07:18
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: slabyp » 10 lip 2015, 16:57

Fan...ja nikogo nie chciałem ponaglać, stwierdziłem tak jak zajrzało na temat 23 osoby i nie było ani jednej odpowiedzi... ;)

Reasumując... będę czekał z niecierpliwością <rotfl>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 lip 2015, 17:53

3 letni mocny diesel i przebieg tylko max 60tkm ?? Te auta tyle i więcej w rok kręcą. Nikt nie przepłaca za utrzymanie klekota za granicą, aby jeździć po bułki do sklepu i podziwiać w garażu.

Z ciekawości - jaki budżet planujesz przeznaczyć na zakup owego auta ?

Awatar użytkownika
Q5 Fan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 10 lip 2015, 11:26
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Q5 Fan » 10 lip 2015, 20:00

Slabyp, pierwsze informacje znajdziesz tu A6 c7 3.0 TDI Quattro - uszczelnienie silnika . To jest temat dyskutowany już na tym forum od pewnego czasu. Zdania są dość mocno podzielone. Niektórzy mieli problemy z olejem a inni nie. Być może jakaś partia silników miała wadę, a potem to poprawili, ale to tylko moje przypuszczenie. Lepsze opinie miał poprzedni silnik 3.0, który montowany był w wersji C6.

To tak na szybko, żebyś się za bardzo nie wnerwiał <lol> <lol> <lol>

slabyp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 10 lip 2015, 07:18
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: slabyp » 10 lip 2015, 20:41

Na zachodzie są inne perspektywy odnośnie auta tzn stać ich na kupno 3,0 TDI i jeździć tym po bułki ich na to stać .... Polakowi szkoda ;p...

Mam do wydania 170-190 tys zł że wszystkimi opłatami. W tej cenie na pewno się zmieszczą i zakładam że będzie on z systemu AG <okok>

Awatar użytkownika
Q5 Fan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 10 lip 2015, 11:26
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Q5 Fan » 10 lip 2015, 21:20

Filtr cząstek stałych może być źródłem problemów, ale jeżeli zamierzasz robić rocznie ok. 70 tysięcy, to chyba nie powinno Cię to dotyczyć.

Rozumiem, że celujesz w coś podobnego: auto marzeń slabypa <brawo>

RafalR84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 12 sty 2015, 07:44
Lokalizacja: miasto tłuków

Post autor: RafalR84 » 10 lip 2015, 22:46

DPFa to sie na dzien dobry wycina... <uoee>

Awatar użytkownika
Q5 Fan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 10 lip 2015, 11:26
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Q5 Fan » 11 lip 2015, 00:17

Jak mawiał klasyk - o oczywistych oczywistościach się nie dyskutuje <luzik>
Pozdrawiam
Tomek
------------------------------
Nie ma dobrych samochodów. Są tylko mniej lub bardziej nieudane.

Ł-y-S-y
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 30 gru 2012, 11:59
Lokalizacja: okolice 3Miasta

Post autor: Ł-y-S-y » 11 lip 2015, 06:30

Osobiscie znam pare przypadkow 3.0 TDI w C7 z przebiegami 200 - 250 + i jezadza bez problemowo :)
Bylo 1009 KM a juz jest 1183 w GARAGE - łacznie :) i jeszcze urosnie :)

mateusz2105
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 28 gru 2013, 21:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz2105 » 08 sie 2015, 18:49

.
Obrazek
Co padlo od kupna (1rok) przez 35 000km (teraz ma 135 000):
- Stronic (8000 Euro)
- Termowizja
- Wiazka od skrzyni biegow
- Czujnik od wlewu paliwa


Na szczescie silnik szczelny.

Co mnie wkurza:
- bierze olej jak passat
- sredni promien skretu
- chyba juz konczy sie pneumatyka... :<
- glosne wnetrze przy ponad 200 przez lusterka (to samo co w bmw 7...)
-felga 20" jest 1 i ostatni raz... zimowe 18" o niebo lepsze na PL drogi

Heh auto ma juz 3 szybe :D
Ciagle jest bardzo zrywne, silnik nie ma zadnych usterek, serwisowany wg wskazan ASO.
VMAX tez nie jest jeszcze problemem.

Obrazek

Rangers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 31 maja 2012, 23:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rangers » 20 sie 2015, 23:34

Q5 Fan pisze:Slabyp, pierwsze informacje znajdziesz tu A6 c7 3.0 TDI Quattro - uszczelnienie silnika . To jest temat dyskutowany już na tym forum od pewnego czasu. Zdania są dość mocno podzielone. Niektórzy mieli problemy z olejem a inni nie. Być może jakaś partia silników miała wadę, a potem to poprawili, ale to tylko moje przypuszczenie. Lepsze opinie miał poprzedni silnik 3.0, który montowany był w wersji C6.

To tak na szybko, żebyś się za bardzo nie wnerwiał <lol> <lol> <lol>
... no nie zgodzę się do końca kolego. Regularne wady poprzedniego modelu: w 90% aut "siadał" rozrząd, wtryski fabryczne do wymiany po około 100 kkm (bynamniej w silnikach BMK), klapki w kolektorze ssącym (chyba wszyscy użytkownicy to znają <rotfl> ). To takie 100 % stałe problemy modelu C6. "Mądrze" się bo sam miałem takie auto i niestety przez wszystkie te problemy przeszedłem. Nie chcę nawet sumować tych napraw ale nie mały to koszt. Pamiętaj że "teoretycznie" te w/w problemy zostały wyeliminowane w C7, więc ta szczelność silnika może być problemem ale chyba nie na taką skale masową jak w/w problemy w C6.... takie moje subiektywne zdanie <luzik>
Pomimo tych problemów skusiłem się na C7 ... i jak na razie nie żałuje <okok>

tommiopp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 cze 2015, 16:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tommiopp » 28 lis 2015, 23:37

Witam ja mam 3.0 z 2012r 204km nalatane prawie 120tys i jedyna usterka to czujnik wlewu paliwa oleju nie bierze pali od 4.3l w trasie do max 10l w miescie . olej wymieniam co 15 tys oczywiście zalecany z Aso i nie słuchaj tych porad ze można co 30tys. Prędkość max jaką rozwinolem to 262 km oczywiście autostrada Niemcy. Moja rada jak ktoś zamierza kupic to tylko quattro i 245 km u mnie jest napęd na przód i na mokrym systemy nie dają rady przy ruszaniu. Auto mogłoby być lepiej wyciszone

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 01 gru 2015, 15:19

O Dieslu sie nie wypowiem ale tommiopp chyba zartujesz z tym wyciszeniem ?? Samochod jest swietnie wyciszony duzo lepiej niz BMW 5 czy Mercedes, izoluje az za mocno przec co kompletnie nie zuc predkosci, kilka razy mi sie zdazylo ze jadac ze znajomymi podczas rozmowy nastala cisza bo ktos spojrzal na licznik a tam 240 gdzie ja sam tez sobie nie zdawalem sprawy ze tak szybko lece.
460KM/550NM Compsport Stage 2

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 01 gru 2015, 15:40

slabyp pisze:Na zachodzie są inne perspektywy odnośnie auta tzn stać ich na kupno 3,0 TDI i jeździć tym po bułki ich na to stać .... Polakowi szkoda ;p...

Mam do wydania 170-190 tys zł że wszystkimi opłatami. W tej cenie na pewno się zmieszczą i zakładam że będzie on z systemu AG <okok>
Nie do końca jest to zgodne z prawdą, dlaczego? W DE Diesel ma droższy podatek i ubezpieczenie, do tego serwis takiego pojazdu jest droższy, jeżeli ktoś mało jeździ, przecietnie 10-20tyś km rocznie z reguły kupuje benzynę. Ci najbogatsi też kupują benzyny bo ich na to stać. Diesel w większości trafia we floty i leasingi które tak mało nie jeżdżą. Z reguły różnica w kosztach standardowych 3.0Diesla w SPAM do 3.0 benzyny to 2krotność stawki za ubezpieczenie i podatek drogowy. Jedyną różnicą jest fakt, że paliwo jest tańsze...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl