Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 CDUD TURBO

Silniki wysokoprężne
Slawekm1978
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 02 cze 2018, 09:54
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój

3.0 CDUD TURBO

Post autor: Slawekm1978 » 01 mar 2020, 19:27

Witam. Proszę napisać jaki problem moze wskazywać błąd P00AF ?
wiem ze błąd turbiny. Pozdrawiam i dziekuje .

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 mar 2020, 21:08

Sprawdź silnik lepszym kompem, np. VCDS lub VCP, to będzie wiadomo co go boli :).

Slawekm1978
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 02 cze 2018, 09:54
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój

Post autor: Slawekm1978 » 05 mar 2020, 07:27

Czy mogę prosić o procedure /instrukcje wymiany turbo sprężarki w tym silniku ?

arek182
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 05 lut 2011, 08:55
Imię: Arek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: arek182 » 05 mar 2020, 15:35

Czesc juz kilka razy demontowalem turbine wiec trzeba odlaczyc aku wymontowac filtr powietrza wraz z jego przylaczami nastepnie zdemontowac podszybie wzmocnienie aluminiowe ramy pozniej odkrecic puszke elektryczna zdemontowac sciane grodziowa wraz z oslona termiczna odkrecic DPF od rury wydechowej trzy sruby na klucz 12 nastepnie odkrecic trzy sruby m8 klucz 12 lub 13 od DPF przy turbo odlaczyc wtyczki od czujnikow przy turbo oraz czujnika roznicy cisnienia spalin wyjac DPF pozniej odkrecic dwie sruby spline od rury recyrkulacji spalin, sruby od kolektorów wydechowych z dwoch stron po trzy sruby spline ciezko ale jest mozliwosc nastepnie odkrecic rure ktora idzie od intercoolera do turbo, rurki podcisnienia ktore ida nad turbina, odkrecic dwie nakretki spline ktore trzymaja turbine oraz z prawej strony odkrecic turbine od bocznego mocowania odlaczyc wtyczke elektryczna od turbo i gotowe...przy montazu trzeba pamietac aby wymienic wszystkie metalowe uszczelki oraz nakretki glowne ktore trzymaja turbine...

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 05 mar 2020, 19:53

Ciekawa i obszerna instrukcja wymiany turbiny. Wydaje się że jest tego trochę ale jak trzeba to trzeba a ważne że samemu idzie to zrobić. Też przymierzam się do serwisu i regeneracji mojej turbiny ale jest jeszcze za zimno. Brawa dla kolegi 'arek182'
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Slawekm1978
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 02 cze 2018, 09:54
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój

Post autor: Slawekm1978 » 06 mar 2020, 12:30

Mam pytanie otòż okazalo sie ze poraz kolejny po pół roku zapieczona zostala geometria. Czym to moze być sowodowane delikatnym stylem jazdy ? Moze ktos podpowie jak jeździc. dziekuje

MCGregor76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 259
Rejestracja: 20 kwie 2019, 18:56
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: MCGregor76 » 06 mar 2020, 18:52

Slawekm1978 pisze:Mam pytanie otòż okazalo sie ze poraz kolejny po pół roku zapieczona zostala geometria. Czym to moze być sowodowane delikatnym stylem jazdy ? Moze ktos podpowie jak jeździc. dziekuje
Od czasu do czasu trzeba przegonić silnik. Całkowicie delikatny styl jazdy wbrew pozorom nie jest dobry dla silnika.

Slawekm1978
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 02 cze 2018, 09:54
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój

Post autor: Slawekm1978 » 03 kwie 2020, 18:04

Może ktoś podpowiedzieć dlaczego sie zapieka caly czas geometria turbiny ? Już 3 raz wymieniają gwarancyjnie w aso i nie wiedzą dlaczego sie psuje.Moze na forum ktoś coś podpowie .Dziekuje

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 03 kwie 2020, 20:57

Jakie macie objawy zapieczonej geometrii? Czy da się to zdiagnozowac programem VCDS?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Slawekm1978
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 02 cze 2018, 09:54
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój

Post autor: Slawekm1978 » 03 kwie 2020, 21:28

Nie mam pojęcia wiem ze ponownie jest zapieczona geometria.Zrobilem na tej turbinie okolo 1500km. na poprzedniej 10 000km. Jestem w norwegi i aso nue chce wymienic na gwarancji .Choc powinni to zrobić .Ja skanowalem obdeleven . Błedy to P029900 i P00AF00

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 04 kwie 2020, 07:00

1500km zrobić na turbinie i geometria jest zapieczona to co tam się dzieje. Moja znowu podczas pracy jest strasznie głośna, bynajmniej mi się tak wydaje.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Slawekm1978
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 02 cze 2018, 09:54
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój

Post autor: Slawekm1978 » 04 kwie 2020, 09:04

No masakra .To chyba moje pierwsze i ostatnie audi bo wiecej serwisowania jak jeżdzenia :(

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 04 kwie 2020, 09:50

Dokładnie, niekiedy idzie się mocno zraźic co do tego modelu auta. U mnie przy 130tyś zmieniony rozrząd i sprzęgło. Pieniądze takie poszły jak nic. Po naprawach dalej jakieś dziwne szmery z komory silnika. <radocha>
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Slawekm1978
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 02 cze 2018, 09:54
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój

Post autor: Slawekm1978 » 04 kwie 2020, 14:14

A moze sie ktoś orientuje co moge zrobić jeżeli aso odmawia usunięcia usterki na gwarancji. Turbina jeszcze ma gwatancje okoli 1.5 roku. Wymieniana w aso .

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 kwie 2020, 22:37

Odezwać się do centrali i zgłosić brak chęci wymiany przez dealera.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga