Witam
Pacjent z mojego profilu 3.0 bi turbo 13'
dzisiaj przy wymianie oleju - odsysanie, wyszło że w oleju był nagar.
Pytanie: czy wtrysk jest zamontowany 'na mokro" tzn jeśli uszczelnienie juz puszcza to czy nagar może się przedostać do oleju?
3.0 biTdi sposób montażu wtryskiwacza
- adrian1000
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
- Imię: Adrian
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZGY
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
nie.
Prędzej masz w oleju nagar wyprodukowany na panewkach turbosprężarek, które będąc bardzo rozgrzane zostały pozbawione chłodzenia olejem w wyniku wyłączenia silnika (i pompy olejowej razem z nim). Wtedy olej na panewkach nie jest przepychany i ten sam kawałek oleju grzeje się co raz bardziej i bardziej. Aż w końcu się pali. Później, po ponownym uruchomieniu nowo tłoczony olej przepycha ten nagar (albo i nie) i tak w kółko.
Prędzej masz w oleju nagar wyprodukowany na panewkach turbosprężarek, które będąc bardzo rozgrzane zostały pozbawione chłodzenia olejem w wyniku wyłączenia silnika (i pompy olejowej razem z nim). Wtedy olej na panewkach nie jest przepychany i ten sam kawałek oleju grzeje się co raz bardziej i bardziej. Aż w końcu się pali. Później, po ponownym uruchomieniu nowo tłoczony olej przepycha ten nagar (albo i nie) i tak w kółko.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przy uszkodzonym uszczelnieniu nic powinno dostawać się z i do komory spalania. Na jakiej podstawie wywnioskowałeś, że to nagar
. Teoretycznie powinien on się rozpuścić w oleju. Na początek zmień olej na jakiś porządny, jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś i wymieniaj olej normalnie przez korek w misce, a nie przez odsysanie. W ten sposób na dnie miski zbiera się coraz więcej osadów, które cały czas krążą z olejem.

- adrian1000
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
- Imię: Adrian
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZGY
dzięki chłopak za info
mat, była to moja pierwsza zmiana, miesiąc temu zakupiłem auto. Wniosek, że to nagar stad iz wyglądało to jak 'spieki olejowe'. Gdyby wtrysk był w oleju to puszczenie podkładki mosiężnej skutkowały by czymś takim...dlatego zapytałem jak ten wtrysk jest osadzony - jeśli na sucho a nie pod pokrywą zaworową to ok.
być może jest tak jak damos napisał...nie mam pojęcia jak poprzedni właściciel użytkował to auto i czy korzystał ze start stop
mat, była to moja pierwsza zmiana, miesiąc temu zakupiłem auto. Wniosek, że to nagar stad iz wyglądało to jak 'spieki olejowe'. Gdyby wtrysk był w oleju to puszczenie podkładki mosiężnej skutkowały by czymś takim...dlatego zapytałem jak ten wtrysk jest osadzony - jeśli na sucho a nie pod pokrywą zaworową to ok.
być może jest tak jak damos napisał...nie mam pojęcia jak poprzedni właściciel użytkował to auto i czy korzystał ze start stop

- adrian1000
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
- Imię: Adrian
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZGY