Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

2.0 TDI - Problem z EGR

Silniki wysokoprężne
MuranPL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 11 maja 2019, 12:40
Imię: Marcin
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jarosław

2.0 TDI - Problem z EGR

Post autor: MuranPL » 02 mar 2024, 21:34

Witam Wszystkich,

Od dłuższego czasu borykam się z usterką EGR. Podczas trasy auto weszło w tryb awaryjny i wyskoczyły błędy EGR. Czytając fora, doszedłem do wniosku że nie ma sensu czyszczenie EGR. Zakupiłem oryginalny nowy EGR lecz po wymianie znów występuje problem. Podczas jazdy na autostradzie, po około 15km, wyskakują poniższe błędy. Po zgaszeniu i odpaleniu auta od nowa, błąd znika na następne 5 km i wraca dalej.

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co należałoby jeszcze sprawdzić ? Zrobiłem adaptacje EGR i wszystkie testy jakie znalazłem na EGR , lecz nie widziałem żadnych błędów.

Z tego co czytałem, N18 odnosi się do zaworu EGR otwieranego podciśnieniowo. Czy podczas któregokolwiek testu na VCDS, powinien się on otworzyć, gdyż nie zauważyłem aby ten zawór się podnosił ( można go podnieść ręcznie ). Wężyk od podciśnienia nie wygląda na uszkodzony.


4891 - Zaw�r recyrkulacji spalin (N18)
P0403 00 [039] - usterka
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kod�w b��d�w
Ramka zamro�ona:
Stan b��du: 00000001
Priorytet b��du: 2
Cz�sto�� b��du: 2
Przebieg: 303662 km
Data: 2023.12.14
Czas: 19:05:27

Pr�dko�� obrotowa silnika: 2792.50 /min
Unormowana warto�� obci��enia: 54.9 %
Pr�dko�� pojazdu: 150 km/h
Temperatura p�ynu ch�odz�cego: 89 �C
Temperatura powietrza zasysanego: 16 �C
Ci�nienie atmosferyczne: 990 mbar
Napi�cie zacisku 30: 14.740 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Masa powietrza: warto�� rzeczywista (mg/suw): 797.1 mg/stroke
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie: 100.00 %
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): warto�� rzeczywista: 100.32 %
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): offset zamkni�ty: -5.74 %
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 0
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 55
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 7
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 0
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.: 901.0 mV

4892 - Zaw�r recyrkulacji spalin (N18)
P0403 00 [167] - usterka
MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kod�w b��d�w
Ramka zamro�ona:
Stan b��du: 00000001
Priorytet b��du: 2
Cz�sto�� b��du: 2
Przebieg: 303662 km
Data: 2023.12.14
Czas: 19:05:27

Pr�dko�� obrotowa silnika: 2787.50 /min
Unormowana warto�� obci��enia: 53.3 %
Pr�dko�� pojazdu: 150 km/h
Temperatura p�ynu ch�odz�cego: 89 �C
Temperatura powietrza zasysanego: 16 �C
Ci�nienie atmosferyczne: 990 mbar
Napi�cie zacisku 30: 14.680 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Masa powietrza: warto�� rzeczywista (mg/suw): 662.9 mg/stroke
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie: 15.00 %
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): warto�� rzeczywista: 48.80 %
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): offset zamkni�ty: -5.74 %
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 0
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 55
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 7
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 4
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.: 2810.2 mV

Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc ! :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: 2.0 TDI - Problem z EGR

Post autor: tomnik » 03 mar 2024, 12:06

Prosimy o kod silnika. Rocznik auta.
Uzupełnij dane w profilu.

Zawór EGR w tych autach jest sterowany elektrycznie.
Ciśnieniem zamykana/otwierana jest klapka obejścia spalin(tzw. By-Pass), a ta "zaworem" sygnał elektr./ciśnienie. W odpowiednich warunkach doprowadza spaliny do chłodnicy spalin. W tym przypadku jest zapewne zatarta (stoi w miejscu), typowa usterka.
Demontaż chłodnicy spalin wraz z EGR. Wyczyszczenie EGR, sprawdzenie jego działania na okoliczność pracy bez zacięć. Chłodnica spalin zapewne będzie przyblokowana sadzą. Klapkę w chłodnicy można spróbować doprowadzić do jej prawidłowej pracy. Podobno pomaga tylko na "chwilę". Zakup nowej chłodnicy spalin(z uwagi na tą właśnie klapkę) z EGR lub bez niego w zależności od stanu tego podzespołu, wydaje się raczej konieczny.

MuranPL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 11 maja 2019, 12:40
Imię: Marcin
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jarosław

Re: 2.0 TDI - Problem z EGR

Post autor: MuranPL » 03 mar 2024, 13:04

Przepraszam, profil został już uzupełniony

Silnik 2.0 TDI CGLC - 2012 rok

Tak jak pisałem, zawór EGR został wymieniony ( cały razem z chłodnicą ), ten sam co originalny.

Czy jest możliwość wymuszenia otwarcia tego zaworu poprzez VCDS aby zobaczyć czy otwiera się pod ciśnieniem? Wydaje mi się że to jest przeczyną.

Dodam tylko że w jeździe miejskiej, problem nie występuje. Błąd występuje tylko podczas trasy.

Pozdrawiam

Kadil13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 20 cze 2024, 00:08
Imię: Kamil
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Glogow

Re: 2.0 TDI - Problem z EGR

Post autor: Kadil13 » 20 cze 2024, 00:11

Witam , mam ten sam problem po wymianie dalej to samo

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl