Od dłuższego czasu borykam się z usterką EGR. Podczas trasy auto weszło w tryb awaryjny i wyskoczyły błędy EGR. Czytając fora, doszedłem do wniosku że nie ma sensu czyszczenie EGR. Zakupiłem oryginalny nowy EGR lecz po wymianie znów występuje problem. Podczas jazdy na autostradzie, po około 15km, wyskakują poniższe błędy. Po zgaszeniu i odpaleniu auta od nowa, błąd znika na następne 5 km i wraca dalej.
Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co należałoby jeszcze sprawdzić ? Zrobiłem adaptacje EGR i wszystkie testy jakie znalazłem na EGR , lecz nie widziałem żadnych błędów.
Z tego co czytałem, N18 odnosi się do zaworu EGR otwieranego podciśnieniowo. Czy podczas któregokolwiek testu na VCDS, powinien się on otworzyć, gdyż nie zauważyłem aby ten zawór się podnosił ( można go podnieść ręcznie ). Wężyk od podciśnienia nie wygląda na uszkodzony.
4891 - Zaw�r recyrkulacji spalin (N18)
P0403 00 [039] - usterka
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kod�w b��d�w
Ramka zamro�ona:
Stan b��du: 00000001
Priorytet b��du: 2
Cz�sto�� b��du: 2
Przebieg: 303662 km
Data: 2023.12.14
Czas: 19:05:27
Pr�dko�� obrotowa silnika: 2792.50 /min
Unormowana warto�� obci��enia: 54.9 %
Pr�dko�� pojazdu: 150 km/h
Temperatura p�ynu ch�odz�cego: 89 �C
Temperatura powietrza zasysanego: 16 �C
Ci�nienie atmosferyczne: 990 mbar
Napi�cie zacisku 30: 14.740 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Masa powietrza: warto�� rzeczywista (mg/suw): 797.1 mg/stroke
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie: 100.00 %
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): warto�� rzeczywista: 100.32 %
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): offset zamkni�ty: -5.74 %
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 0
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 55
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 7
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 0
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.: 901.0 mV
4892 - Zaw�r recyrkulacji spalin (N18)
P0403 00 [167] - usterka
MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kod�w b��d�w
Ramka zamro�ona:
Stan b��du: 00000001
Priorytet b��du: 2
Cz�sto�� b��du: 2
Przebieg: 303662 km
Data: 2023.12.14
Czas: 19:05:27
Pr�dko�� obrotowa silnika: 2787.50 /min
Unormowana warto�� obci��enia: 53.3 %
Pr�dko�� pojazdu: 150 km/h
Temperatura p�ynu ch�odz�cego: 89 �C
Temperatura powietrza zasysanego: 16 �C
Ci�nienie atmosferyczne: 990 mbar
Napi�cie zacisku 30: 14.680 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Masa powietrza: warto�� rzeczywista (mg/suw): 662.9 mg/stroke
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie: 15.00 %
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): warto�� rzeczywista: 48.80 %
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): offset zamkni�ty: -5.74 %
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 0
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 55
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 7
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 4
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.: 2810.2 mV
Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc !

Pozdrawiam