Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

Silniki wysokoprężne
-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

Post autor: -Tomek- » 24 lip 2024, 12:45

Cześć.

Czy w silnikach CNHA - 2.0 TDI Ultra 190KM występuje tzw. mokry pasek pompy oleju?
Jeżeli tak, to czy warto go wymieniać przy okazji pierwszej wymiany rozrządu?

Jedyny pasek pompy oleju, który znalazłem w ETKA dla swojego VIN, to 04L 115 264 A, ale nie ma go w zestawach naprawczych rozrządu.

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

Post autor: Szajn » 24 lip 2024, 14:25

....Bo nie będzie. Jest to zupełnie niezwiązana z rozrządem część. Do wymiany tego paska trzeba zrzucać miskę olejową no i opuścić sanki lub podlewarować silnik. Niema szans na wyminę tego paska od strony rozrządu, nawet jak zdejmiesz pasowe wału, koło zębate wału oraz obudowę wału z uszczelniaczem, czyli od strony rozrządu, to i tak trzeba zrzucać michę.
Pzdr

-Tomek- pisze:
24 lip 2024, 12:45
Cześć.

Czy w silnikach CNHA - 2.0 TDI Ultra 190KM występuje tzw. mokry pasek pompy oleju?
Jeżeli tak, to czy warto go wymieniać przy okazji pierwszej wymiany rozrządu?

Jedyny pasek pompy oleju, który znalazłem w ETKA dla swojego VIN, to 04L 115 264 A, ale nie ma go w zestawach naprawczych rozrządu.

-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

Post autor: -Tomek- » 24 lip 2024, 16:44

A czy jest w ogóle sens wymiany tego paska?
Pytam, bo zwiększa to koszt wymiany rozrządu o kolejne 700zł, a serwisówka nic nie wspomina o tym pasku (jest tylko wymiana rozrządu co 210tys km).

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

Post autor: Szajn » 25 lip 2024, 00:03

Dopiero przy 300 kkm zacząłbym o tym myśleć
-Tomek- pisze:
24 lip 2024, 16:44
A czy jest w ogóle sens wymiany tego paska?
Pytam, bo zwiększa to koszt wymiany rozrządu o kolejne 700zł, a serwisówka nic nie wspomina o tym pasku (jest tylko wymiana rozrządu co 210tys km).

scorpion26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 25 maja 2021, 19:10
Imię: Robert
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Katowice

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

Post autor: scorpion26 » 10 sty 2025, 01:50

Silnik ddda ma ten pasek też ?

bLACK_61094
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
Imię: Cezary
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

Post autor: bLACK_61094 » 11 mar 2025, 20:17

Tak DDDA też ma mokry pasek.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1354
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

Post autor: yarowsc » 11 mar 2025, 21:28

na dzień dzisiejszy, dostępne są zestawy napędu rozrządu z paskiem napędu pompy olejowej, lub bez
R1200GS ADV LC

Mentos15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 18 wrz 2024, 22:39
Imię: Patryk
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ziemięcice

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

Post autor: Mentos15 » 08 kwie 2025, 17:54

Cześć podpinam się pod temat.

Na dniach oddaje na zrobienie pierwszego rozrządu moją c7 2.0 TDI ultra 2016 r. z mokrym paskiem pompy oleju właśnie.
Mechanik poinformował mnie, że sama wymiana rozrządu to ok 2000 zł natomiast jako, że samochód będzie miał zaraz 10 lat i to jego pierwszy rozrząd to może warto wymienić właśnie ten pasek, który niestety wymaga demontażu miski olejowej. To z kolei podbija koszt o kolejne 1000 zł.

W zasadzie nie mam pojęcia co o tym myśleć - z jednej strony nie chcę oszczędzać na czymś co wymaga serwisu z uwagi na wiek samochodu z drugiej znalazłem opinię iż niektórzy nie dokonują jego wymiany lub dopiero po osiągnięciu przebiegu rzędu 300/400k w górę.

Mój przebieg 178 000 km.

Proszę o porady czy decydować się na to za jedną robotą czy odpuścić temat.

np. https://www.youtube.com/watch?v=-FE5rQeas0o

bLACK_61094
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
Imię: Cezary
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

Post autor: bLACK_61094 » 08 kwie 2025, 19:29

Mentos15 pisze:
08 kwie 2025, 17:54
Cześć podpinam się pod temat.

Na dniach oddaje na zrobienie pierwszego rozrządu moją c7 2.0 TDI ultra 2016 r. z mokrym paskiem pompy oleju właśnie.
Mechanik poinformował mnie, że sama wymiana rozrządu to ok 2000 zł natomiast jako, że samochód będzie miał zaraz 10 lat i to jego pierwszy rozrząd to może warto wymienić właśnie ten pasek, który niestety wymaga demontażu miski olejowej. To z kolei podbija koszt o kolejne 1000 zł.

W zasadzie nie mam pojęcia co o tym myśleć - z jednej strony nie chcę oszczędzać na czymś co wymaga serwisu z uwagi na wiek samochodu z drugiej znalazłem opinię iż niektórzy nie dokonują jego wymiany lub dopiero po osiągnięciu przebiegu rzędu 300/400k w górę.

Mój przebieg 178 000 km.

Proszę o porady czy decydować się na to za jedną robotą czy odpuścić temat.

np. https://www.youtube.com/watch?v=-FE5rQeas0o
Wiesz wszystko zależy jak często był olej wymieniany ... Jak bardzo dostał pasek po tyłku. Ja u siebie wymieniłem rozrząd przy 170tyś bez tego paska. Tylko że samochód miał wtedy 5 lat. Teraz jak będę wymieniał rozrząd i samochód będzie miał już 10 lat to wymienię ten mokry pasek. Mimo że przebiegu będę miał pewnie około 250tyś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl