Cześć.
Czy w silnikach CNHA - 2.0 TDI Ultra 190KM występuje tzw. mokry pasek pompy oleju?
Jeżeli tak, to czy warto go wymieniać przy okazji pierwszej wymiany rozrządu?
Jedyny pasek pompy oleju, który znalazłem w ETKA dla swojego VIN, to 04L 115 264 A, ale nie ma go w zestawach naprawczych rozrządu.
2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju
....Bo nie będzie. Jest to zupełnie niezwiązana z rozrządem część. Do wymiany tego paska trzeba zrzucać miskę olejową no i opuścić sanki lub podlewarować silnik. Niema szans na wyminę tego paska od strony rozrządu, nawet jak zdejmiesz pasowe wału, koło zębate wału oraz obudowę wału z uszczelniaczem, czyli od strony rozrządu, to i tak trzeba zrzucać michę.
Pzdr
Pzdr
-Tomek- pisze: ↑24 lip 2024, 12:45Cześć.
Czy w silnikach CNHA - 2.0 TDI Ultra 190KM występuje tzw. mokry pasek pompy oleju?
Jeżeli tak, to czy warto go wymieniać przy okazji pierwszej wymiany rozrządu?
Jedyny pasek pompy oleju, który znalazłem w ETKA dla swojego VIN, to 04L 115 264 A, ale nie ma go w zestawach naprawczych rozrządu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju
A czy jest w ogóle sens wymiany tego paska?
Pytam, bo zwiększa to koszt wymiany rozrządu o kolejne 700zł, a serwisówka nic nie wspomina o tym pasku (jest tylko wymiana rozrządu co 210tys km).
Pytam, bo zwiększa to koszt wymiany rozrządu o kolejne 700zł, a serwisówka nic nie wspomina o tym pasku (jest tylko wymiana rozrządu co 210tys km).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 maja 2021, 19:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Katowice
Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju
Silnik ddda ma ten pasek też ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju
Tak DDDA też ma mokry pasek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1354
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju
na dzień dzisiejszy, dostępne są zestawy napędu rozrządu z paskiem napędu pompy olejowej, lub bez
R1200GS ADV LC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 wrz 2024, 22:39
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ziemięcice
Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju
Cześć podpinam się pod temat.
Na dniach oddaje na zrobienie pierwszego rozrządu moją c7 2.0 TDI ultra 2016 r. z mokrym paskiem pompy oleju właśnie.
Mechanik poinformował mnie, że sama wymiana rozrządu to ok 2000 zł natomiast jako, że samochód będzie miał zaraz 10 lat i to jego pierwszy rozrząd to może warto wymienić właśnie ten pasek, który niestety wymaga demontażu miski olejowej. To z kolei podbija koszt o kolejne 1000 zł.
W zasadzie nie mam pojęcia co o tym myśleć - z jednej strony nie chcę oszczędzać na czymś co wymaga serwisu z uwagi na wiek samochodu z drugiej znalazłem opinię iż niektórzy nie dokonują jego wymiany lub dopiero po osiągnięciu przebiegu rzędu 300/400k w górę.
Mój przebieg 178 000 km.
Proszę o porady czy decydować się na to za jedną robotą czy odpuścić temat.
np. https://www.youtube.com/watch?v=-FE5rQeas0o
Na dniach oddaje na zrobienie pierwszego rozrządu moją c7 2.0 TDI ultra 2016 r. z mokrym paskiem pompy oleju właśnie.
Mechanik poinformował mnie, że sama wymiana rozrządu to ok 2000 zł natomiast jako, że samochód będzie miał zaraz 10 lat i to jego pierwszy rozrząd to może warto wymienić właśnie ten pasek, który niestety wymaga demontażu miski olejowej. To z kolei podbija koszt o kolejne 1000 zł.
W zasadzie nie mam pojęcia co o tym myśleć - z jednej strony nie chcę oszczędzać na czymś co wymaga serwisu z uwagi na wiek samochodu z drugiej znalazłem opinię iż niektórzy nie dokonują jego wymiany lub dopiero po osiągnięciu przebiegu rzędu 300/400k w górę.
Mój przebieg 178 000 km.
Proszę o porady czy decydować się na to za jedną robotą czy odpuścić temat.
np. https://www.youtube.com/watch?v=-FE5rQeas0o
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju
Wiesz wszystko zależy jak często był olej wymieniany ... Jak bardzo dostał pasek po tyłku. Ja u siebie wymieniłem rozrząd przy 170tyś bez tego paska. Tylko że samochód miał wtedy 5 lat. Teraz jak będę wymieniał rozrząd i samochód będzie miał już 10 lat to wymienię ten mokry pasek. Mimo że przebiegu będę miał pewnie około 250tyś.Mentos15 pisze: ↑08 kwie 2025, 17:54Cześć podpinam się pod temat.
Na dniach oddaje na zrobienie pierwszego rozrządu moją c7 2.0 TDI ultra 2016 r. z mokrym paskiem pompy oleju właśnie.
Mechanik poinformował mnie, że sama wymiana rozrządu to ok 2000 zł natomiast jako, że samochód będzie miał zaraz 10 lat i to jego pierwszy rozrząd to może warto wymienić właśnie ten pasek, który niestety wymaga demontażu miski olejowej. To z kolei podbija koszt o kolejne 1000 zł.
W zasadzie nie mam pojęcia co o tym myśleć - z jednej strony nie chcę oszczędzać na czymś co wymaga serwisu z uwagi na wiek samochodu z drugiej znalazłem opinię iż niektórzy nie dokonują jego wymiany lub dopiero po osiągnięciu przebiegu rzędu 300/400k w górę.
Mój przebieg 178 000 km.
Proszę o porady czy decydować się na to za jedną robotą czy odpuścić temat.
np. https://www.youtube.com/watch?v=-FE5rQeas0o