Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

2.0 TDI 190KM - chłodzenie turbiny przy START/STOP.

Silniki wysokoprężne
zgadnij
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 02 lut 2018, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

2.0 TDI 190KM - chłodzenie turbiny przy START/STOP.

Post autor: zgadnij » 30 mar 2018, 10:37

Hej.

Czy A6 2.0 TDI w wersji 190KM ma jakiś dodatkowy system chłodzenia turbiny po wyłączeniu silnika w systemie START/STOP?
Na powrocie z trasy silnik wyłącza się gwałtownie na światłach, zastanawiam się ile turbina wytrzymuje w takich warunkach :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 mar 2018, 12:28

Teoretycznie silnik nie powinien się wyłączyć, gdy jest zbyt mocno rozgrzany, ale to tylko teoria.

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Re: 2.0 TDI 190KM - chłodzenie turbiny przy START/STOP.

Post autor: arczi0044 » 30 mar 2018, 13:53

zgadnij pisze:Hej.

Czy A6 2.0 TDI w wersji 190KM ma jakiś dodatkowy system chłodzenia turbiny po wyłączeniu silnika w systemie START/STOP?
Na powrocie z trasy silnik wyłącza się gwałtownie na światłach, zastanawiam się ile turbina wytrzymuje w takich warunkach :)
Dla tego pierwsze co zrobiłem po zakupie to dezaktywacja tego ustrojstwa <okok>
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

Awatar użytkownika
adrian1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
Imię: Adrian
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZGY

Post autor: adrian1000 » 08 kwie 2018, 13:32

również mnie zastanawia to jak porodzili sobie z tym konstruktorzy...i czy w ogóle sobie poradzili...

Mat1324... nasuwa się pytanie co znaczy 'mocno rozgrzany' czyli, który czujnik za to odpowiada.
Teoretycznie płyn chłodzący ma stała temperature..
...może temperatura oleju...
...jakie warunki-teparatury sa optymalne dla turbiny by zgasić silnik...
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2018, 15:46 przez adrian1000, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 kwie 2018, 13:47

Przy turbinie jest czujnik temperatury spalin G235 :). Wrzuciłem zdjęcie zwykłej turbiny od 3.0 TDI, ponieważ w biturbo prawie nic nie widać.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl