2.0 TDI 177 koni wymiana zabieraka pompy oleju
2.0 TDI 177 koni wymiana zabieraka pompy oleju
Witam tak jak w temacie czy ktoś z was już to robił i czy w tych silnikach nadal jest z tym problem i przy jakim przebiegu powinno się to robić ?
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
bzdury piszesz.
W cglc dalej występuje zabierak pompy olejowej na zasadzie wymiennego imbusa.
W nowszych silnikach vw/audi na common railu konstruktorzy wydłużyli zabierak z 77mm do 100mm akurat w cglc jest ten dłuższy zabierak napędu pompy olejowej ale nie oznacza, że się nie zużywa i nie wyrabia gniazda w którym pracuje.
W poprzednim moim aucie a3 8p 2009r silnik 2.0tdi CBAB na common railu występował zabierak taki sam ale 77mm i wymieniałem fabryczny zabierak przy przebiegu 235kkm,
filmik:
nosił lekkie oznaki zużycia. Ale znam przypadek, że w takim samym silniku zabierak był obrobiony przy przebiegu 180kkm i zatrzymał pracę pompy olejowej.
Jak dobijasz do 200kkm przebiegu warto do niego zajrzeć i profilaktycznie wymienić koszt nowego w aso to tylko: 23,99zł
W cglc dalej występuje zabierak pompy olejowej na zasadzie wymiennego imbusa.
W nowszych silnikach vw/audi na common railu konstruktorzy wydłużyli zabierak z 77mm do 100mm akurat w cglc jest ten dłuższy zabierak napędu pompy olejowej ale nie oznacza, że się nie zużywa i nie wyrabia gniazda w którym pracuje.
W poprzednim moim aucie a3 8p 2009r silnik 2.0tdi CBAB na common railu występował zabierak taki sam ale 77mm i wymieniałem fabryczny zabierak przy przebiegu 235kkm,
filmik:
nosił lekkie oznaki zużycia. Ale znam przypadek, że w takim samym silniku zabierak był obrobiony przy przebiegu 180kkm i zatrzymał pracę pompy olejowej.
Jak dobijasz do 200kkm przebiegu warto do niego zajrzeć i profilaktycznie wymienić koszt nowego w aso to tylko: 23,99zł
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
Czy świeże auto nieistotne ważny jest przebieg. Dziś 3-4 latki mają pod 200kkm nakulane. Te zabieraki w cglc również się wyrabiały.
Przykładowe zdjęcie z forum a4 zabieraka z silnika CAGA, pompa oleju taka sama, zabierak taki sam 100mm długości
![Obrazek]()
Dalej uważasz, że się nie wyrabia? Nie musisz się ze mną zgadzać. A6 to 2gi dieslel audi w moim posiadaniu gdzie na wiosnę profilaktycznie zabierak wymienię.
Przykładowe zdjęcie z forum a4 zabieraka z silnika CAGA, pompa oleju taka sama, zabierak taki sam 100mm długości
Dalej uważasz, że się nie wyrabia? Nie musisz się ze mną zgadzać. A6 to 2gi dieslel audi w moim posiadaniu gdzie na wiosnę profilaktycznie zabierak wymienię.
moje dwie wypowiedzi na nurtujący Cię temat:
widzieliscie-to-jakas-masakra-vt85891.h ... ht=#866695
a6-c7-20-tdi-ile-oleju-vt89797.htm?highlight=#866687
Na moje oko awarie wynikają z tego, że pompa staje, a imbus się kręci wyrabiając gniazdo w pompie i "strugając się". Tak jak patrzyłem na dół swojego silnika, materiał z jakiego jest zrobiony imbus to ciężko mi uwierzyć w to, że on się sam wyciera....
musi "coś" stanąć w pompie, żeby imbus kręcił się w zapieczonym gnieździe pompy- wtedy widać mocne zużycie tak jak na załączonych przeze mnie zdjęciach (znalezionych w internecie) - w samoistne zużycie materiału imbusa/zbieraka ciężko mi jest uwierzyć.
![Obrazek]()
widzieliscie-to-jakas-masakra-vt85891.h ... ht=#866695
a6-c7-20-tdi-ile-oleju-vt89797.htm?highlight=#866687
nie jestem specjalistą (mechanikiem), ale mój zbierak był przy przebiegu 320tys w lepszym stanie niż ten na Twoich fotkach, śmiem twierdzić, że nawet takie zużycie jak na Twoich fotkach nie spowodują przekręcenia się imbusa w pompie olejowej- musiałby być konkretnie "ostrugany", żeby się przekręcił w pompie...acinr_PL pisze: Dalej uważasz, że się nie wyrabia? Nie musisz się ze mną zgadzać. A6 to 2gi dieslel audi w moim posiadaniu gdzie na wiosnę profilaktycznie zabierak wymienię.
Na moje oko awarie wynikają z tego, że pompa staje, a imbus się kręci wyrabiając gniazdo w pompie i "strugając się". Tak jak patrzyłem na dół swojego silnika, materiał z jakiego jest zrobiony imbus to ciężko mi uwierzyć w to, że on się sam wyciera....
musi "coś" stanąć w pompie, żeby imbus kręcił się w zapieczonym gnieździe pompy- wtedy widać mocne zużycie tak jak na załączonych przeze mnie zdjęciach (znalezionych w internecie) - w samoistne zużycie materiału imbusa/zbieraka ciężko mi jest uwierzyć.
Pozdrawiam
Przemek
Przemek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
- Imię: mirefire
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3miasto
Ja wymieniałem.... przy okazji wymiany rozrządu....
przy 180 kkm, nieznaczne ślady zużycia imbusa/ołówka.
Tylko że u mnie mechanik odkręcił pompę oleju z zębatkami ( nie wolno tego robić ponieważ trzeba specjalnej procedury do ustawienia luzu miedzy zębatkami) u mnie skończyło się wyłamaniem zębów
A wystarczyło zdjąć pierścień zabezpieczający i wyciągnąć magnesem imbus...
przy 180 kkm, nieznaczne ślady zużycia imbusa/ołówka.
Tylko że u mnie mechanik odkręcił pompę oleju z zębatkami ( nie wolno tego robić ponieważ trzeba specjalnej procedury do ustawienia luzu miedzy zębatkami) u mnie skończyło się wyłamaniem zębów

A wystarczyło zdjąć pierścień zabezpieczający i wyciągnąć magnesem imbus...
- jacob
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
- Imię: Kuba
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: MIELEC
Re: 2.0 TDI 177 koni wymiana zabieraka pompy oleju
Sorry kego "pephone" za odgrzewanie kotleta ale muszę zdementować te bzdury bo ktoś jeszcze przeczyta i się będzie tym sugerował. Bez urazu kolego to nic do Ciebie, ale Twoje teoria jest niezgodna z prawdą. Nic w POMPIE NIE STAJE I SIE WTEDY IMBUS NIE KRĘCI I NIE STRUGA!!! Imbus jak się wystruga/obrobi to na samym końcu w miejscu w którym pracuje w gnieździe walka. To wałek napędzany obrotami silnika, za pomocą owego imbusa napędza pompę oleju, nie odwrotnie i to trzeba jasno podkreślić. Pompa się zatrzyma wtedy jak stanie imbus, ale wałek będzie się nadal obracał, tyle że przez wyrobione gniazdo i imbus wytarty nie będzie napędzał już pompy oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 cze 2021, 20:16
- Imię: Mat
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
Re: 2.0 TDI 177 koni wymiana zabieraka pompy oleju
Widzę moje zdjęcia z forum a4 ..acinr_PL pisze: ↑03 gru 2018, 22:01Czy świeże auto nieistotne ważny jest przebieg. Dziś 3-4 latki mają pod 200kkm nakulane. Te zabieraki w cglc również się wyrabiały.
Przykładowe zdjęcie z forum a4 zabieraka z silnika CAGA, pompa oleju taka sama, zabierak taki sam 100mm długości
![]()
![]()
Dalej uważasz, że się nie wyrabia? Nie musisz się ze mną zgadzać. A6 to 2gi dieslel audi w moim posiadaniu gdzie na wiosnę profilaktycznie zabierak wymienię.
Trochę muszę sprostować. Zabierak moim zdaniem i zdaniem mechanika był w bardzo dobrym stanie!!
Przebieg auta w momencie wymiany to 320 tys . Nie uważam żeby to się obrobilo przez kolejne 320 tys km..
Silnik cagb 2010 r zabierak 100mm.
Nie ma co panikować jak mamy zabierak nowszego typu
Pozdrawiam