Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.0 TDI 177 koni wymiana zabieraka pompy oleju

Silniki wysokoprężne
Osaa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:38
Lokalizacja: Starachowice

2.0 TDI 177 koni wymiana zabieraka pompy oleju

Post autor: Osaa6 » 18 wrz 2018, 09:38

Witam tak jak w temacie czy ktoś z was już to robił i czy w tych silnikach nadal jest z tym problem i przy jakim przebiegu powinno się to robić ?

seba.79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 06 lut 2016, 18:13
Imię: Seba
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: seba.79 » 24 wrz 2018, 20:58

W Twoim silniku już ten problem nie występuje - poprawiono to.

Awatar użytkownika
acinr_PL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZST

Post autor: acinr_PL » 02 gru 2018, 23:03

bzdury piszesz.
W cglc dalej występuje zabierak pompy olejowej na zasadzie wymiennego imbusa.
W nowszych silnikach vw/audi na common railu konstruktorzy wydłużyli zabierak z 77mm do 100mm akurat w cglc jest ten dłuższy zabierak napędu pompy olejowej ale nie oznacza, że się nie zużywa i nie wyrabia gniazda w którym pracuje.

W poprzednim moim aucie a3 8p 2009r silnik 2.0tdi CBAB na common railu występował zabierak taki sam ale 77mm i wymieniałem fabryczny zabierak przy przebiegu 235kkm,
filmik:
nosił lekkie oznaki zużycia. Ale znam przypadek, że w takim samym silniku zabierak był obrobiony przy przebiegu 180kkm i zatrzymał pracę pompy olejowej.

Jak dobijasz do 200kkm przebiegu warto do niego zajrzeć i profilaktycznie wymienić koszt nowego w aso to tylko: 23,99zł

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 03 gru 2018, 20:42

A masz jakieś potwierdzone info że w silniku CGLC jest problem z imbusem? bo ja nie słyszałem o takim przypadku.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 03 gru 2018, 20:55

napewno on tam jest, świeże auto to może jeszcze tego nikt nie robił
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
acinr_PL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: ZST

Post autor: acinr_PL » 03 gru 2018, 22:01

Czy świeże auto nieistotne ważny jest przebieg. Dziś 3-4 latki mają pod 200kkm nakulane. Te zabieraki w cglc również się wyrabiały.
Przykładowe zdjęcie z forum a4 zabieraka z silnika CAGA, pompa oleju taka sama, zabierak taki sam 100mm długości

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dalej uważasz, że się nie wyrabia? Nie musisz się ze mną zgadzać. A6 to 2gi dieslel audi w moim posiadaniu gdzie na wiosnę profilaktycznie zabierak wymienię.

pephone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 lis 2011, 12:49
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: pephone » 07 gru 2018, 22:33

moje dwie wypowiedzi na nurtujący Cię temat:
widzieliscie-to-jakas-masakra-vt85891.h ... ht=#866695

a6-c7-20-tdi-ile-oleju-vt89797.htm?highlight=#866687
acinr_PL pisze: Dalej uważasz, że się nie wyrabia? Nie musisz się ze mną zgadzać. A6 to 2gi dieslel audi w moim posiadaniu gdzie na wiosnę profilaktycznie zabierak wymienię.
nie jestem specjalistą (mechanikiem), ale mój zbierak był przy przebiegu 320tys w lepszym stanie niż ten na Twoich fotkach, śmiem twierdzić, że nawet takie zużycie jak na Twoich fotkach nie spowodują przekręcenia się imbusa w pompie olejowej- musiałby być konkretnie "ostrugany", żeby się przekręcił w pompie...

Na moje oko awarie wynikają z tego, że pompa staje, a imbus się kręci wyrabiając gniazdo w pompie i "strugając się". Tak jak patrzyłem na dół swojego silnika, materiał z jakiego jest zrobiony imbus to ciężko mi uwierzyć w to, że on się sam wyciera....

musi "coś" stanąć w pompie, żeby imbus kręcił się w zapieczonym gnieździe pompy- wtedy widać mocne zużycie tak jak na załączonych przeze mnie zdjęciach (znalezionych w internecie) - w samoistne zużycie materiału imbusa/zbieraka ciężko mi jest uwierzyć.

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam
Przemek

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 07 gru 2018, 22:47

on jest z bardzo dobrej stali zrobiony, wystarczy ze zastosowali by ten zabierak w kształcie torxa
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 08 gru 2018, 09:25

Nie ma co na siłę szukać problemu, widać że ten imbus w nowszych silnikach został poprawiony i kolega pephone to udowodnił <okok>
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

seba.79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 06 lut 2016, 18:13
Imię: Seba
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: seba.79 » 02 lut 2019, 15:54

No więc może takich głupot nie napisałem ;)

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 27 sty 2020, 20:41

mam pytanko czy do tej wymiany demontażu misy trzeba opuszczac zawieszenie w a6 c7 ?

mirefire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
Imię: mirefire
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: mirefire » 05 lut 2020, 10:01

Ja wymieniałem.... przy okazji wymiany rozrządu....
przy 180 kkm, nieznaczne ślady zużycia imbusa/ołówka.
Tylko że u mnie mechanik odkręcił pompę oleju z zębatkami ( nie wolno tego robić ponieważ trzeba specjalnej procedury do ustawienia luzu miedzy zębatkami) u mnie skończyło się wyłamaniem zębów <wnerw>
A wystarczyło zdjąć pierścień zabezpieczający i wyciągnąć magnesem imbus...

Awatar użytkownika
jacob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 437
Rejestracja: 08 wrz 2012, 16:30
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: MIELEC

Re: 2.0 TDI 177 koni wymiana zabieraka pompy oleju

Post autor: jacob » 18 wrz 2021, 15:48

Sorry kego "pephone" za odgrzewanie kotleta ale muszę zdementować te bzdury bo ktoś jeszcze przeczyta i się będzie tym sugerował. Bez urazu kolego to nic do Ciebie, ale Twoje teoria jest niezgodna z prawdą. Nic w POMPIE NIE STAJE I SIE WTEDY IMBUS NIE KRĘCI I NIE STRUGA!!! Imbus jak się wystruga/obrobi to na samym końcu w miejscu w którym pracuje w gnieździe walka. To wałek napędzany obrotami silnika, za pomocą owego imbusa napędza pompę oleju, nie odwrotnie i to trzeba jasno podkreślić. Pompa się zatrzyma wtedy jak stanie imbus, ale wałek będzie się nadal obracał, tyle że przez wyrobione gniazdo i imbus wytarty nie będzie napędzał już pompy oleju.

wielik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 cze 2021, 20:16
Imię: Kris
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Eg

Re: 2.0 TDI 177 koni wymiana zabieraka pompy oleju

Post autor: wielik » 28 wrz 2021, 08:21

acinr_PL pisze:
03 gru 2018, 22:01
Czy świeże auto nieistotne ważny jest przebieg. Dziś 3-4 latki mają pod 200kkm nakulane. Te zabieraki w cglc również się wyrabiały.
Przykładowe zdjęcie z forum a4 zabieraka z silnika CAGA, pompa oleju taka sama, zabierak taki sam 100mm długości

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dalej uważasz, że się nie wyrabia? Nie musisz się ze mną zgadzać. A6 to 2gi dieslel audi w moim posiadaniu gdzie na wiosnę profilaktycznie zabierak wymienię.
Widzę moje zdjęcia z forum a4 ..
Trochę muszę sprostować. Zabierak moim zdaniem i zdaniem mechanika był w bardzo dobrym stanie!!
Przebieg auta w momencie wymiany to 320 tys . Nie uważam żeby to się obrobilo przez kolejne 320 tys km..
Silnik cagb 2010 r zabierak 100mm.
Nie ma co panikować jak mamy zabierak nowszego typu
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga