2.0 tdi 177 km rozrząd orginał czy zamiennik ?
2.0 tdi 177 km rozrząd orginał czy zamiennik ?
Witam , jak w temacie muszę zrobić rozrząd ( niby przejechane 63 tys km ale 5 lat ) i zastanawiam sie co wybrać , czy orginal ( jaka cena w aso jak ktoś się orientuje ? ) czy nie ma sensu orginał tylko dobre markowe zamienniki i tutaj pytanie jakiej firmy najlepiej szukać ? czy całe zestawy czy kompletować poszczególne klocki ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 cze 2017, 17:51
- Imię: Jarosław
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Konin
Tylko oryginał, możesz kupić poza ASO np. tu https://rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-pompa-w ... 011PX/6378
orginal bez pompy 750 zl ,zamiennik 550 +pompa 150 czyli mamy 900 do 700 przy czym w orginale pasek conti napinacz ina w pudełkach vag , w zamienniku pasek conti napinacz ina w pudełku conti , zaraz dostanę odpowiedzi typu " auto za 100 tys a oszczędzasz 200 zł lub skoro nie widzisz roznicy a taniej o 200 to po co pytasz " ale chce porado od kogos kto to juz przerabiał poniewaz jest to moje 1 auto w którym trzeba robić rozrząd, i jeszcze ostatnie pytanie bo w książce pisze tylko interwał przebiegu wymiany paska a nic o czasie , może niepotrzebnie chce wymieniać przy 61 tys km ?
akurat pracuje w transporcie i obsługujemy jednego z większych producentów samochodowych , parę razy rozmawiałem z chłopakami z produkcji w jednym z zakładów produkujących elementy automotiv i na fabrykę idzie co innego a na konfekcje i aftermarket co innego . Kontrola jakości jest inna na 1 montaż a to co nie przeszło mając jakieś wady typu niedokładny odlew , rysa , itp jest odrzucane i idzie albo na konfekcje czyli "orginal parts " i później w firmie ktora zajmuje sie dystrybucja części jest przepakowane w orginalne pudelka serwisowe ,albo w pudelka producenta jako aftermarket , wiec teorie ze cos jest lepsze w serwisowym pudelku a nie sa wyssane z palca ! na dodatek wozimy do tych fabryk komponenty i surowce wiec wszystko jest robione z tego samego jedyni jest różnica w dostawcach bo np vw zamawia światła od hella , al , valeo , to tak jak z rozrządem sa conti , ina które ida na 1 montaż i inne dziwne typu febi
no jak cos zrobione z tego samego z np. ryska może wytrzymać dłużej ?:) musza spełniać wyznaczone normy czy na 1 montaz czy aftermarket , tu chodzi tylko o wizualne aspekty nie funkcjonalność wytrzymałość, bo schodzą z taśmy jedna za druga i są powtarzalne, poza tym to co nie trafiło na 1 montaż idzie jak oryginał więc wedlug ciebie i tak oryginalne z serwisu nie wytrzyma tego co na 1 montaż 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 cze 2017, 17:51
- Imię: Jarosław
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Konin
Sory kolego, ale nie bardzo Ciebie rozumiem, zadałeś pytanie dostałeś konkretną odpowiedź. W swoich Audi wymieniam rozrządy w granicach 180 - 200 tysięcy i wszystko wygląda jak nowe, na aftermarketowych częściach nie odważyłbym się. Jak szukasz oszczędności, to przy tym przebiegu wymień sam pasek, bo to jego należy wymienić po 5 latach, reszta wytrzyma kolejne tyle.dzikson2 pisze:no jak cos zrobione z tego samego z np. ryska może wytrzymać dłużej ?:) musza spełniać wyznaczone normy czy na 1 montaz czy aftermarket , tu chodzi tylko o wizualne aspekty nie funkcjonalność wytrzymałość, bo schodzą z taśmy jedna za druga i są powtarzalne, poza tym to co nie trafiło na 1 montaż idzie jak oryginał więc wedlug ciebie i tak oryginalne z serwisu nie wytrzyma tego co na 1 montaż
dlaczego nie odważyłbys sie aftermarketowych skoro to ten sam produkt tego samego producenta na który tak samo udziela gwarancji i spełnia wszelkie normy i przepisy dopuszczające do użytku ? serwisy też montują części aftermarketowe , baaa nawet niektóre regenerowane jak sprzęgła , dwumasy , aleternatory . To co zakładają w serwisie nie jest takie samo jak na lini montażowej samochodu a takie samo jak w pudelku producenta , a idac waszym tokiem myślenia opony, żarówki, akumulatory ,amortyzatory ,klocki ,tarcze trzeba kupować w serwisie bo sa lepsze od tych ze sklepu co uważam za kompletna bzdurę a na poparcie tego dodam krotka historie gdy zamawiałem kolo dwumasowe do jednego z aut na serwisie i powiedziano mi ze zależy co się trafi niektóre sa fabrycznie nowe a niektóre regenerowane i wszystkie w takim samym pudełku serwisu .
i tutaj się nie zgodzę , nie wiem jak w przypadku grupy vw ale w renault nie masz na to wpływu co masz w środku , zamawiałem komplety od przedstawicielki renault na Polske bezpośrednio z magazynów z Warszawy i sama powiedziała ze jeżeli nie wyrabiają z regeneracja wsadzają nowe do pudelek a jeśli wyrabiają się są regenerowane i nie odróżnisz tego a cena ta sama , zresztą zakończmy ten temat bo wedlug mnie części z ASO są tak samo wartościowe jak te same tylko z logiem producenta które robi je dla ASO a nie wszytko co w ASO oznacza lepsze np Olej jaki leją do silników .