Proszę o informację w którym miejscu silnika się znajdują i jaka jest ich liczba ?
Planuje je wymienić z powodu delikatnych, nieregularnych drgań auta na biegu jałowym.
Olej, filtry, uszczelkę pod pokrywą zaworów (w gniazdach świec było olej) oraz świece zostały wymienione.
Jak dorwę VCDS-a zrobię pomiary, sprawdze błędy i udostępnie.
[ Dodano: 2020-02-18, 23:36 ]
Chyba mam. Orientuje się ktoś, czym to zemontować?
[ BDW 2.4 177 KM] Zawory zmiennych faz rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
kolego są dwa zawory tak jak na zdjęciu masz pokrywę ściągasz i sa torx odkręcasz i tu nie zawsze wychodzą idealnie , a co do nie równej pracy to sprawdź vcds odchyłki miedzy lewa strona i prawa , jak z rozrządem u ciebie ile przejechane masz
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Co jakiś czas zalogowany jest taki błąd:predki pisze:kolego są dwa zawory tak jak na zdjęciu masz pokrywę ściągasz i sa torx odkręcasz i tu nie zawsze wychodzą idealnie , a co do nie równej pracy to sprawdź vcds odchyłki miedzy lewa strona i prawa , jak z rozrządem u ciebie ile przejechane masz
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 06E-910-552-BDW.clb
Oznaczenie elementu: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 C
Komponent i/lub wersja: 2.4l V6 MPI 0010
Kodowanie: 0105000318070118
Kod serwisu: WSC 40962 222 55206
VCID: 326BAFCFAD2F68DF5F-8066
Znaleziono 1 błąd:
000016 - Z1; przestawianie wałka rozrządu
P0010 - 008 - usterka - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 7
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 277828 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.02.18
Czas: 15:05:31
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1536 /min
Ilość powietrza/Obr.: 103.6 mg/suw
Temperatura: 37.5*C
ham.silnikiem
Bity binarnie: 00000000
Kąt skrętu: 102.38*
Kody gotowości: 0000 0000
Check engine, ani żadne inne błędy na desce się nie pojawiają.
Przebieg 278k km. Rozrząd raczej nie wymieniany. Auto mam od października 2018, LPG założyłem w lipcu 2019, pierwszy błąd dotyczący przestawienia wałka rozrządu pojawił się we wrześniu 2019 roku.
Wykonałem pomiary VCDS-em (nie wiem tylko czy w dobrych kanałach 093,092,091), screeny na załączonych zdjęciach.
Co sądzisz o profilaktycznej wymianie wspomnianych wcześniej zaworów ?
Jeszcze pytanie, czy obroty na biegu jałowym mają sobie tak delikatnie skakać ja na poniższym wideo ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Błąd o którym mówisz raczej nie jest spowodowany przez solenoid. Rozrząd masz lekko poza tolerancją. Zrób log dynamiczny grup 002, 26, 27 i załaduj go na poniższy link i wstaw link tutaj do tego co zmierzysz.
https://log.malonetuning.com/upload
I tak samo z grup 002, 91 i 92.
Trzeci bieg od ok 1000 obrotów i do odcięcia na prostej. Najlepiej jak będziesz miał kogoś ze sobą co by w drzewo nie wjechać bo na 3 biegu do oporu to ze 140 km/h poleci
[ Dodano: 2020-03-04, 09:39 ]
Odpowiadając na Twoje pytanie o skaczących obrotach to jest to ok, skaczą w niewielkim zakresie i jest to raczej zakres dokładności pomiaru. Tym się nie przejmuj.
https://log.malonetuning.com/upload
I tak samo z grup 002, 91 i 92.
Trzeci bieg od ok 1000 obrotów i do odcięcia na prostej. Najlepiej jak będziesz miał kogoś ze sobą co by w drzewo nie wjechać bo na 3 biegu do oporu to ze 140 km/h poleci

[ Dodano: 2020-03-04, 09:39 ]
Odpowiadając na Twoje pytanie o skaczących obrotach to jest to ok, skaczą w niewielkim zakresie i jest to raczej zakres dokładności pomiaru. Tym się nie przejmuj.