Witajcie
Planuje przesiąść sie z mojej a6 c5 1.8T na a6 c6 3.2 i mam mega prośbę o opinie na temat tej jednostki napędowej. Jak się sprawuje? Jakie są największe bolączki? Jak jest z rozrządem? Na co zwrócić szczególną uwage przy zakupie?
Dzięki Panowie za wszelaką pomoc! Będę wdzięczny!
Zakup [A6 C6] 3.2 FSI proszę o opinie i uwagi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
prędzej czy później musisz się przygotować na wymianę łańcuchów rozrządu
.znam przypadki gdzie po 60 tys,km były w tragicznym stanie.auto już nie jechało
poza tym motor całkiem niezły
[ Dodano: 2018-02-13, 21:48 ]
oczywiście wszystkiemu winny olej 5w30 wymieniany co 30tys.km.


poza tym motor całkiem niezły

[ Dodano: 2018-02-13, 21:48 ]
oczywiście wszystkiemu winny olej 5w30 wymieniany co 30tys.km.

allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
Chodzi Ci o olej 5W30 czy o długi okres między wymianami? Ja jeżdżę na 5W30 od Motula i wymiana co 10 tys. Mam auto stosunkowo krótko żeby wypowiedzieć się odnośnie jego użytkowania przez lata. Jedzie w miarę ok. Nie jest to jakaś rakieta bo jest ciężki, ale daje radę. Brzmi całkiem fajnie. Oprócz czyszczenia przepustnicy nie robiłem nic. W ogólnym rozrachunku jestem zadowolony.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
najbardziej szkodzi wymiana co 30tys.
oleju 5w30 nie używam bo to olej lekko bieżny (mniejsze opory wewnętrzne i słabsze smarowanie)i jeszcze do tego norma c3 niskopopiolowy (w benzyniaku bez sensu bo to do dpf-a)a smarowanie jeszcze gorsze .
osobiście wszystkie benzyniaki zalewam 0w40 lub 5w50 a diesle 0w40 esp,bo mam dpf
[ Dodano: 2018-02-14, 19:47 ]
a i w każdym silniku nowa oliwa co 10 tys.
oleju 5w30 nie używam bo to olej lekko bieżny (mniejsze opory wewnętrzne i słabsze smarowanie)i jeszcze do tego norma c3 niskopopiolowy (w benzyniaku bez sensu bo to do dpf-a)a smarowanie jeszcze gorsze .

osobiście wszystkie benzyniaki zalewam 0w40 lub 5w50 a diesle 0w40 esp,bo mam dpf
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
[ Dodano: 2018-02-14, 19:47 ]
a i w każdym silniku nowa oliwa co 10 tys.
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wymiana nie łańcuchów a jak już to napinaczy a w zasadzie to już całego rozrządu jak się za to raz zabierasz. Pamiętaj, że rozrząd jest od strony grodzi i czeka Cie wtedy wyciąganie silnika lub skrzyni. Z uwagi na wiek 3,2 samochodu polecam kupić ze zrobionym już rozrządem. Istotne też przyjrzeć się klapom na kolektorze.