[ BDW 2.4 177 KM] Szarpanie przy ruszaniu w A6 C6 2.4 multit
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 lip 2014, 14:23
- Lokalizacja: Gdańsk
[ BDW 2.4 177 KM] Szarpanie przy ruszaniu w A6 C6 2.4 multit
Witam,
Opiszę mój problem, gdyż nie znalazłem na forum identycznych tematów z tym co dzieje się u mnie.
A mianowicie: Moją A6 posiadam od 4 miesięcy. Przebieg 216 tys. Silnik z LPG
Problem polega na tym, że przy ruszaniu autem czasem szarpie.
Szarpanie występuję powiedzmy ok raz na pięć ruszeń (to tak powiedzmy od tygodnia, bo jak go kupiłem było dużo rzadziej )
Nadmienię też, że występują dwa rodzaje szarpnięć (nie wiem od czego to zależy) :
1. Mocne pojedyncze szarpnięcie dopiero po dodaniu gazu
2. Słabe dwa, trzy "kangurki" auta które występują samoczynnie po puszczeniu pedału hamulca. Po nich auto rusza normalnie bez dotykania gazu.
Zaobserwowałem również, że szarpanie występuje częściej gdy auto jest bardziej obciążone np. ruszanie pod górkę lub w żwirze, choć nie jest to regułą.
Dodam, że po za tymi objawami żadnych innych niepokojących objawów ze skrzynią nie mam typu np. ślizganie, tryb awaryjny etc.
Teraz krótka historia auta:
Gdy pytałem sprzedającego o skrzynię twierdził, że jedyne co przy niej robił to wymieniał sterownik. Po ok. miesiącu od zakupu byłem w zakładzie specjalizującym się naprawie skrzyń biegów aby wymienić w niej olej i przy okazji opisałem objawy audi. Facet stwierdził, że z jego doświadczenia obstawia, że to nie sprawna odma, a nie skrzynia. Jeździłem dalej. Po wymianie oleju praktycznie nic się nie zmieniło, ale umówiłem się do mechanika na sprawdzenie odmy. Jak się okazało (byłem przy demontażu) odma była w bardzo dobrym stanie - mechanik stwierdził, że na pewno była wymieniana. Jeśli chodzi o rurki od odmy do bloku to sprawdzał ich szczelność psikając na nie jakimś ustrojstwem na zapalonym silniku - też nie stwierdził żadnych nie prawidłowości.
Temat ten rozpocząłem, gdyż obecnie szarpnie mi przynajmniej raz dziennie co robi się trochę denerwujące. Na początku szarpało z częstotliwością np. raz, dwa na tydzień.
Poniżej wklejam wyniki z VCDSA które zrobiłem kilka dni temu:
Address 01: Engine (BDW) Labels: 06E-910-552-BDW.clb
Part No SW: 4F0 910 552 P HW: 4F0 907 552 D
Component: 2.4l V6 MPI 0020
Revision: --H17--- Serial number:
Coding: 0105000302070120
Shop #: WSC 36510 142 50384
VCID: 306FF64BA3D6889E243-8065
6 Faults Found:
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1137 - 007 - System too Rich - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 3
Reset counter: 33
Mileage: 214369 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.13
Time: 13:10:18
Freeze Frame:
RPM: 736 /min
Mass Air / Rev.: 169.0 mg/str
Temperature: 91.5°C
Idle
Time: 307.2 s
Bin. Bits: 00000010
16394 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 40
Reset counter: 40
Mileage: 214397 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.14
Time: 06:43:53
Freeze Frame:
RPM: 1728 /min
Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
Temperature: 91.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 112.79°
16795 - Secondary Air Injection System
P0411 - 009 - Incorrect Flow Detected - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 7
Reset counter: 40
Mileage: 214479 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.03
Time: 06:42:41
Freeze Frame:
RPM: 960 /min
Mass Air / Rev.: 185.3 mg/str
Temperature: 18.0°C
Idle
Load: 35.7 %
Speed: 0.0 km/h
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 2
Reset counter: 25
Mileage: 214810 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.21
Time: 06:34:14
Freeze Frame:
RPM: 832 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 33.0°C
Idle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 114.27°
16544 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0160 - 009 - No Activity - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 21
Mileage: 215613 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.08
Time: 06:37:51
Freeze Frame:
RPM: 832 /min
Mass Air / Rev.: 234.4 mg/str
Temperature: 21.0°C
Idle
Time: 51.2 s
Bin. Bits: 00000010
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add)
P1139 - 007 - System too Rich - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 33
Mileage: 215699 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.09
Time: 14:07:01
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 158.1 mg/str
Temperature: 91.5°C
Idle
Time: 307.2 s
Bin. Bits: 00000010
Readiness: 0000 0000
Jeśli chodzi o błędy 16394 i 16395 to były one od początku jak go kupiłem. Jednak kolego z forum mnie uspokoił, że też je miał i zrobił na nich kilkadziesiąt tys. km. Są one zapewne pokłosiem wymiany rozrządu (poprzedni właściciel wymieniał górne napinacze)
System too rich to oczywiście gaz - na pb te błędy się nie pojawiają.
Reszta błędów to "nowość"
i jeszcze kolejne błędy :
Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
Component: ENERGIEMANAGER H12 0470
Revision: 00000000 Serial number: 00000000007411
Shop #: WSC 36510 142 50384
VCID: 23450907E2202306A91-8076
Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 A
Component: von MLA 0503230076
Coding: 34463039313531303541204D4C4130353033323330303736
Shop #: WSC 00000 384 00290
4 Faults Found:
02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 24
Reset counter: 255
Mileage: 214265 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.11
Time: 11:57:37
02276 - Quiescent Current Stage 5
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 24
Reset counter: 255
Mileage: 214265 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.11
Time: 12:13:51
02277 - Quiescent Current Stage 6
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 15
Reset counter: 255
Mileage: 214980 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.26
Time: 06:09:15
02274 - Quiescent Current Stage 3
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 14
Reset counter: 255
Mileage: 215163 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.29
Time: 02:46:01
Z tego co pamiętam jak go kupowałem w tym dziale był jakiś błąd, ale na pewno nie 4-y.
I jeszcze na zakończenie ostatnia moja obserwacja: Po odkręceniu korka wlewu oleju na uruchomionym silniku z tyłu silnika dochodzi nowy dźwięk jakby syczenie. Po zamknięciu, ustępuje. Na pewno nie było tego podczas zakupu auta.
Mam nadzieję, że dosyć szczegółowo opisałem mój problem i być może ktoś z forumowiczów się z tym spotkał - będzie w stanie mi w jakiś sposób pomóc.
Z góry dzięki!
Opiszę mój problem, gdyż nie znalazłem na forum identycznych tematów z tym co dzieje się u mnie.
A mianowicie: Moją A6 posiadam od 4 miesięcy. Przebieg 216 tys. Silnik z LPG
Problem polega na tym, że przy ruszaniu autem czasem szarpie.
Szarpanie występuję powiedzmy ok raz na pięć ruszeń (to tak powiedzmy od tygodnia, bo jak go kupiłem było dużo rzadziej )
Nadmienię też, że występują dwa rodzaje szarpnięć (nie wiem od czego to zależy) :
1. Mocne pojedyncze szarpnięcie dopiero po dodaniu gazu
2. Słabe dwa, trzy "kangurki" auta które występują samoczynnie po puszczeniu pedału hamulca. Po nich auto rusza normalnie bez dotykania gazu.
Zaobserwowałem również, że szarpanie występuje częściej gdy auto jest bardziej obciążone np. ruszanie pod górkę lub w żwirze, choć nie jest to regułą.
Dodam, że po za tymi objawami żadnych innych niepokojących objawów ze skrzynią nie mam typu np. ślizganie, tryb awaryjny etc.
Teraz krótka historia auta:
Gdy pytałem sprzedającego o skrzynię twierdził, że jedyne co przy niej robił to wymieniał sterownik. Po ok. miesiącu od zakupu byłem w zakładzie specjalizującym się naprawie skrzyń biegów aby wymienić w niej olej i przy okazji opisałem objawy audi. Facet stwierdził, że z jego doświadczenia obstawia, że to nie sprawna odma, a nie skrzynia. Jeździłem dalej. Po wymianie oleju praktycznie nic się nie zmieniło, ale umówiłem się do mechanika na sprawdzenie odmy. Jak się okazało (byłem przy demontażu) odma była w bardzo dobrym stanie - mechanik stwierdził, że na pewno była wymieniana. Jeśli chodzi o rurki od odmy do bloku to sprawdzał ich szczelność psikając na nie jakimś ustrojstwem na zapalonym silniku - też nie stwierdził żadnych nie prawidłowości.
Temat ten rozpocząłem, gdyż obecnie szarpnie mi przynajmniej raz dziennie co robi się trochę denerwujące. Na początku szarpało z częstotliwością np. raz, dwa na tydzień.
Poniżej wklejam wyniki z VCDSA które zrobiłem kilka dni temu:
Address 01: Engine (BDW) Labels: 06E-910-552-BDW.clb
Part No SW: 4F0 910 552 P HW: 4F0 907 552 D
Component: 2.4l V6 MPI 0020
Revision: --H17--- Serial number:
Coding: 0105000302070120
Shop #: WSC 36510 142 50384
VCID: 306FF64BA3D6889E243-8065
6 Faults Found:
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1137 - 007 - System too Rich - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 3
Reset counter: 33
Mileage: 214369 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.13
Time: 13:10:18
Freeze Frame:
RPM: 736 /min
Mass Air / Rev.: 169.0 mg/str
Temperature: 91.5°C
Idle
Time: 307.2 s
Bin. Bits: 00000010
16394 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 40
Reset counter: 40
Mileage: 214397 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.14
Time: 06:43:53
Freeze Frame:
RPM: 1728 /min
Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
Temperature: 91.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 112.79°
16795 - Secondary Air Injection System
P0411 - 009 - Incorrect Flow Detected - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 7
Reset counter: 40
Mileage: 214479 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.03
Time: 06:42:41
Freeze Frame:
RPM: 960 /min
Mass Air / Rev.: 185.3 mg/str
Temperature: 18.0°C
Idle
Load: 35.7 %
Speed: 0.0 km/h
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 2
Reset counter: 25
Mileage: 214810 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.21
Time: 06:34:14
Freeze Frame:
RPM: 832 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 33.0°C
Idle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 114.27°
16544 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0160 - 009 - No Activity - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 21
Mileage: 215613 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.08
Time: 06:37:51
Freeze Frame:
RPM: 832 /min
Mass Air / Rev.: 234.4 mg/str
Temperature: 21.0°C
Idle
Time: 51.2 s
Bin. Bits: 00000010
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add)
P1139 - 007 - System too Rich - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 33
Mileage: 215699 km
Time Indication: 0
Date: 2016.01.09
Time: 14:07:01
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 158.1 mg/str
Temperature: 91.5°C
Idle
Time: 307.2 s
Bin. Bits: 00000010
Readiness: 0000 0000
Jeśli chodzi o błędy 16394 i 16395 to były one od początku jak go kupiłem. Jednak kolego z forum mnie uspokoił, że też je miał i zrobił na nich kilkadziesiąt tys. km. Są one zapewne pokłosiem wymiany rozrządu (poprzedni właściciel wymieniał górne napinacze)
System too rich to oczywiście gaz - na pb te błędy się nie pojawiają.
Reszta błędów to "nowość"
i jeszcze kolejne błędy :
Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
Component: ENERGIEMANAGER H12 0470
Revision: 00000000 Serial number: 00000000007411
Shop #: WSC 36510 142 50384
VCID: 23450907E2202306A91-8076
Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 A
Component: von MLA 0503230076
Coding: 34463039313531303541204D4C4130353033323330303736
Shop #: WSC 00000 384 00290
4 Faults Found:
02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 24
Reset counter: 255
Mileage: 214265 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.11
Time: 11:57:37
02276 - Quiescent Current Stage 5
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 24
Reset counter: 255
Mileage: 214265 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.11
Time: 12:13:51
02277 - Quiescent Current Stage 6
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 15
Reset counter: 255
Mileage: 214980 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.26
Time: 06:09:15
02274 - Quiescent Current Stage 3
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 14
Reset counter: 255
Mileage: 215163 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.29
Time: 02:46:01
Z tego co pamiętam jak go kupowałem w tym dziale był jakiś błąd, ale na pewno nie 4-y.
I jeszcze na zakończenie ostatnia moja obserwacja: Po odkręceniu korka wlewu oleju na uruchomionym silniku z tyłu silnika dochodzi nowy dźwięk jakby syczenie. Po zamknięciu, ustępuje. Na pewno nie było tego podczas zakupu auta.
Mam nadzieję, że dosyć szczegółowo opisałem mój problem i być może ktoś z forumowiczów się z tym spotkał - będzie w stanie mi w jakiś sposób pomóc.
Z góry dzięki!
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
skoro błędy mieszanki na LPG - gaz do regulacji! a jak gazownik stwierdzi że tak może być do zmień speca - powiem Tobie że niesprawności silnika będą się odbijały na pracy skrzynie , doświadczyłem tego
mam LPG i korekty długoterminowe oscylują w okolicy -3%/+3% - więc można
Na PB też szarpie? Musiałbyś wyłączyć LPG i skasować błędy ( wtedy korekty się zerują ) i pojeździć zobaczyć jak się będzie auto zachowywać
mam LPG i korekty długoterminowe oscylują w okolicy -3%/+3% - więc można

Na PB też szarpie? Musiałbyś wyłączyć LPG i skasować błędy ( wtedy korekty się zerują ) i pojeździć zobaczyć jak się będzie auto zachowywać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 lip 2014, 14:23
- Lokalizacja: Gdańsk
Na pb to samo. Na regulacji byłem jakiś czas temu bo było too low i mi wypadały zapłony przy wyprzedzaniu. To już wolę jak jest too richbendzji pisze:skoro błędy mieszanki na LPG - gaz do regulacji! a jak gazownik stwierdzi że tak może być do zmień speca - powiem Tobie że niesprawności silnika będą się odbijały na pracy skrzynie , doświadczyłem tego
mam LPG i korekty długoterminowe oscylują w okolicy -3%/+3% - więc można![]()
Na PB też szarpie? Musiałbyś wyłączyć LPG i skasować błędy ( wtedy korekty się zerują ) i pojeździć zobaczyć jak się będzie auto zachowywać
Sprawdź kolego świece i cewki. Ja miałem podobnie, w 2 egzemplarzach C6 2.4 w multi i po wymianie cewek i świec na nowe NGK objawy zniknęły w obydwóch autach - w każdym aucie 3 z 6 cewek były już wyeksploatowane, pomimo że oba auta przechodziły po drodze akcję serwisową na wymianę cewek.
Poprzedni
A6 C6 2,4 BDW + Multi GAC
A6 C6 2,4 BDW + Multi GAC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 lip 2014, 14:23
- Lokalizacja: Gdańsk
Hej,Skalpi pisze:Sprawdź kolego świece i cewki. Ja miałem podobnie, w 2 egzemplarzach C6 2.4 w multi i po wymianie cewek i świec na nowe NGK objawy zniknęły w obydwóch autach - w każdym aucie 3 z 6 cewek były już wyeksploatowane, pomimo że oba auta przechodziły po drodze akcję serwisową na wymianę cewek.
Co do świec to mam nówki, miesiąc temu wymieniłem. A jak mam sprawdzić sobie cewki? Wymienić od razu wszystkie? U mnie na pewno też były wymieniane w 2011 w ramach akcji bo dzwoniłem do serwisu. No i sprzedający mówił, że też wymieniał chyba 3 szt....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 lip 2014, 14:23
- Lokalizacja: Gdańsk
to był główny objaw,wystarczy zrobić z 20km i sprawdzić ręką czy koła są gorące,u mnie dodatkowo delikatnie ścigało w jedną stronę,mechanik rozbierał i czyścił zaciskPawel_1007 pisze:2. Słabe dwa, trzy "kangurki" auta które występują samoczynnie po puszczeniu pedału hamulca. Po nich auto rusza normalnie bez dotykania gazu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 lip 2014, 14:23
- Lokalizacja: Gdańsk
Cześć,luksus85 pisze:Pawel_1007 doszedles co to bylo?
Mam identyczne objawy a w dodatku wczoraj wyczulem ze lewe przednie kolo nagrzewa sie szybko.
Rozruszam cylinderek i zobacze czy pomoze.
Jeśli chodzi o hamulce to ich nie ruszałem - po prostu czułem, że to nie od tego

W zeszłym roku wymieniłem dwa środkowe tłumiki i od tego czasu szarpanie nie ustało całkiem, ale zredukowało się do takiego poziomu, że nie przeszkadza mi to na tyle, aby szukać dalej
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
U mnie najlatwiej wywolac takie 2-3 krotne szarpniecia poprzez wrzucenie R puszczenie hamulca, podjechanie do tylu , po czym na D i puszczenie hamulca. Wtedy wyskakuja 2-3kangurki i skacza troche obroty przy tym.
Problem z diagnoze jest taki , ze nie zawsze to szarpanie wystepuje.
Czasami jest po tydzien spokoju, a czasami przez kilka dni cos czuc.
Napisz o ile pamietasz czy zauwazyles u siebie cos takiego przy kombinacj R + D bo u mnie najczesciej po czyms takim sa kangurki.
Problem z diagnoze jest taki , ze nie zawsze to szarpanie wystepuje.
Czasami jest po tydzien spokoju, a czasami przez kilka dni cos czuc.
Napisz o ile pamietasz czy zauwazyles u siebie cos takiego przy kombinacj R + D bo u mnie najczesciej po czyms takim sa kangurki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
kolego miałem to samo sprawdzałem wszystko muslalem ze skrzynia a tu problemem była cewka uszkodzaona , sprawdz wypadanie zaplonu na gazie i benzynie na zimnym i zagrzanym
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
masz vaga podepnij i w droge bloki pomiarowe 14 15 16 i srawdz na gazie i na benzynie zobacz czy podczas szarpania nie ma wypadania zapłonu
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 24 cze 2016, 21:28
- Lokalizacja: Działoszyn
Witam koledzy, odświeżam temat. Mam chyba ten sam problem, z tym, że w manualu. Najgorzej jest na biegach 1,2 przy wolnej jezdzie np w korku. Gdy toczę sie i dodam gaz to jest szarpniecie, taki zryw, często ten zryw przechodzi w dwa, trzy kangury. W drugą stronę to samo, gdy toczę sie i puszczę gaz nagle mi zhamuje szarpnieciem i również przechodzi w kangury. Te kangury pojawiaja sie nawet przy przejeździe przez próg zwalniający. Co to moze być?
Podejrzewałem przepustnicę, że sie nagle przymyka po zdjeciu nogi z gazu i dławi mi silnik, ale mam dwie i na obu jest to samo. Wymieniałem juz kiedys przepustnice, bo samochod przy stałej predkosci jechał żabką, wymiana przepustnicy pomogła.
Dziś jestem po wymianie hydropodstaw pod silnikiem (lewa zerwana), poduszki pod skrzynią i odboju z przodu silnika (sparciała), to także nic nie zmieniło.
Czy to cos z trybami w skrzyni biegów? Luzy na mechanizmie roznicowym? Borykam sie z tym juz od dluzszego czasu.
W miedzy czasie wymieniałem dwumase ze sprzegłem bo rozleciało mi sie lozysko na dwumasie. Po wymianie dwumasy takze nic sie nie zmieniło. Dodam też, że ze sprzegłem musze sie obchodzic delikatnie, bo jak troche szybciej puszczę sprzegło, to jest uderzenie. To była głowna przyczyna dlaczego wymieniłem poduszki, ale po wymianie nie ma zmiany, dalej walnie raz po spuszczeniu sprzegla. W pewnych sytuacjach gdy gwaltownie wcisne sprzegło takze poczuje takie uderzenie, szarpniecie.
Kolejna rzecz która mnie irytuje to to, że jest gołosno w kabinie, jak na takie auto, wydaje mi się, że nie powinno być az tak głosno. Ten hałas wiąże się z drzeniem podlogi z tylu. Jak siedze z tylu to czuć pod stopami ze gdzies idą drgania na bude. Myślałem że gdzies uklad wydechowy moze sie stykac z budą, ale nigdzie sie nie styka, bo jak przeszarpalem go na kanale to nigdzie nie słyszę żeby sie trzaskał. Wiem, że jest tego duuzo, ale może komuś coś wpadnie do głowy
Podejrzewałem przepustnicę, że sie nagle przymyka po zdjeciu nogi z gazu i dławi mi silnik, ale mam dwie i na obu jest to samo. Wymieniałem juz kiedys przepustnice, bo samochod przy stałej predkosci jechał żabką, wymiana przepustnicy pomogła.
Dziś jestem po wymianie hydropodstaw pod silnikiem (lewa zerwana), poduszki pod skrzynią i odboju z przodu silnika (sparciała), to także nic nie zmieniło.
Czy to cos z trybami w skrzyni biegów? Luzy na mechanizmie roznicowym? Borykam sie z tym juz od dluzszego czasu.
W miedzy czasie wymieniałem dwumase ze sprzegłem bo rozleciało mi sie lozysko na dwumasie. Po wymianie dwumasy takze nic sie nie zmieniło. Dodam też, że ze sprzegłem musze sie obchodzic delikatnie, bo jak troche szybciej puszczę sprzegło, to jest uderzenie. To była głowna przyczyna dlaczego wymieniłem poduszki, ale po wymianie nie ma zmiany, dalej walnie raz po spuszczeniu sprzegla. W pewnych sytuacjach gdy gwaltownie wcisne sprzegło takze poczuje takie uderzenie, szarpniecie.
Kolejna rzecz która mnie irytuje to to, że jest gołosno w kabinie, jak na takie auto, wydaje mi się, że nie powinno być az tak głosno. Ten hałas wiąże się z drzeniem podlogi z tylu. Jak siedze z tylu to czuć pod stopami ze gdzies idą drgania na bude. Myślałem że gdzies uklad wydechowy moze sie stykac z budą, ale nigdzie sie nie styka, bo jak przeszarpalem go na kanale to nigdzie nie słyszę żeby sie trzaskał. Wiem, że jest tego duuzo, ale może komuś coś wpadnie do głowy
