Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Stuki z kolektora dolotowego.

Silniki benzynowe
KamilP87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 29 sty 2019, 20:50
Imię: Kamil
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: KamilP87 » 17 lut 2019, 15:03

Moim zdaniem powinno się ściągnąć wężyk z samej gruszki/siłownika sterującego klapami, bądź na wyjściu podciśnienia z kolektora ssącego (de fakto to ten sam wężyk). Następnie trzeba to zaślepić bo w przeciwnym wypadku układ jest rozszczelniony, pompa vacum nie nadąża nabijać podciśnienia przez co będą problemy z hamulcami - pompa vacum wspomaga serwo, przynajmniej tak sądzę.

Z niezaślepionym podciśnieniem również miałem problem z hamulcami po wypięciu sterowania klap.
Po zaślepieniu wszystko jest ok. Ja zaślepiłem małym bezpiecznikiem na wyjściu z kolektora - akurat pasował ;)


Obrazek


W Marcu szykuję się na wysłanie kolektora do firmy Auto-Krak na usunięcie tych nieszczęsnych klap.

sekdam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 11 lis 2018, 17:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sekdam » 13 wrz 2019, 15:22

Uwaga !

Zanim zdecydujesz się usunąć klapy kolektora ssącego, zrzuć najpierw pasek wielorowkowy, bo może się okazać, że klekotanie ustąpi.

Tak było w moim przypadku. Niestety najpierw usunąłem klapy (koszt 800 zł), a to nie była ta przyczyna, chociaż odgłos jest taki sam jak klapy, i dochodził zewsząd silnika.

U mnie właśnie po zrzuceniu paska wielorowkowego nastąpiła cisza. Podmieniłem alternator na inny, założyłem pasek i klekotanie ustąpiło.




ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja