[c6 2.4 bdw] stuki w silniku po wymianie oleju
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
macie zatem zupełnie inny problem niż ja, współczuję, moje auto stało miesiąc w kilku warsztatach i nikt nie wiedział co mu dolega, na szczęści ja już się z tym uporałem, niestety tanio nie było...
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
a jeszcze nasunęło mi się pytanie - jaki masz filtr oleju? Jeden z kolegów miał podobne problemy po założeniu filtrona - filtr był krótszy i miał mniejszą przepustowość przez co jedna z głowic nie miała należytego ciśnienia oleju i napinacz nie napinał łańcucha na jednej głowicy, po wymianie na oryginał i ponownym ustawieniu rozrządu problem ustąpił.
Po zdjęciu dekli faktycznie mało widać, spróbuj zrzucić dekle z tyłu silnika (te czarne od ściany grodziowej) i sprawdź napięcie łańcuchów. Ponoć da się to zrobić bez wyciągania silnika.
Po zdjęciu dekli faktycznie mało widać, spróbuj zrzucić dekle z tyłu silnika (te czarne od ściany grodziowej) i sprawdź napięcie łańcuchów. Ponoć da się to zrobić bez wyciągania silnika.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
sprawdzę to co jest w filtrze i co się święci pod deklem >Dekiel jest na silikonie więc muszę pierw poszukać odpowiedniego silikonu by założyć ponownie .
cdn.
ps. jak się przyjrzeć wałkom to krzywki(chyba tak sie nazywa to co popycha zawór ) mają niektóre delikatny nalot(wytarta rdza coś w tym stylu) nie są w pełni czyste - czyli wytarte przez ocieranie się . To nie wiem czy jest spowodowane dłuższym postojem czy brakiem mocnego docisku do rolki ...
[ Dodano: 2010-10-01, 20:04 ]
witam ponownie , jeszcze nie naprawione w pełni bo nie daje mi spokoju że sam tego nie zrobię (przecież kosmici tego nie zrobili ) .Stan z foto wyżej dla mnie to juz pestka w 30min, zdejmuje i zakładam s powrotem by zapalić i zobaczyć co naprawiłem lub zepsułem - mnie to "rajcuje taka dłubanina "Ale do rzeczy , stan jest taki .
Zapalam i :
-stuka , po chwili przestaje i mogę do woli jeździć i szaleć
-gaszę i zapalam ponownie i nie stuka
allle
-gdy którymś razem zapale po zgaszeniu i stuka to czasami nie chce przestać
(ostatnio na stukaniu musiałem zrobić 30km)
Wydaje mi sie że stukać przestaje na zimniejszym silniku na rozgrzanym nie za bardzo przestaje .
Ale dzis znowu rozebrałem i sprawdzam co i jak
Chyba założę nowy dział "rozbieranie silnika 3,2 FSI "
poniżej foto co dziś sprawdzam :mrgreen:
dalszy ciąg pracy w tym dziale - pozdro
a6-c6-32fsi-stukot-silnikaglosnynie-zaw ... htm#276914
cdn.
ps. jak się przyjrzeć wałkom to krzywki(chyba tak sie nazywa to co popycha zawór ) mają niektóre delikatny nalot(wytarta rdza coś w tym stylu) nie są w pełni czyste - czyli wytarte przez ocieranie się . To nie wiem czy jest spowodowane dłuższym postojem czy brakiem mocnego docisku do rolki ...
[ Dodano: 2010-10-01, 20:04 ]
witam ponownie , jeszcze nie naprawione w pełni bo nie daje mi spokoju że sam tego nie zrobię (przecież kosmici tego nie zrobili ) .Stan z foto wyżej dla mnie to juz pestka w 30min, zdejmuje i zakładam s powrotem by zapalić i zobaczyć co naprawiłem lub zepsułem - mnie to "rajcuje taka dłubanina "Ale do rzeczy , stan jest taki .
Zapalam i :
-stuka , po chwili przestaje i mogę do woli jeździć i szaleć
-gaszę i zapalam ponownie i nie stuka
allle
-gdy którymś razem zapale po zgaszeniu i stuka to czasami nie chce przestać
(ostatnio na stukaniu musiałem zrobić 30km)
Wydaje mi sie że stukać przestaje na zimniejszym silniku na rozgrzanym nie za bardzo przestaje .
Ale dzis znowu rozebrałem i sprawdzam co i jak
Chyba założę nowy dział "rozbieranie silnika 3,2 FSI "
poniżej foto co dziś sprawdzam :mrgreen:
dalszy ciąg pracy w tym dziale - pozdro
a6-c6-32fsi-stukot-silnikaglosnynie-zaw ... htm#276914
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga