[c6 2.4 bdw] stuki w silniku po wymianie oleju
Nie tak od razu , przymierzam i dopytuje się od kwartału o przyczynęcoolmen77 pisze:od razu głowice chcesz wymieniać??
robiłeś juz jakąś diagnozę???
tak podchodząc do sprawy cały silnik wymienisz niedługo...
[ Dodano: 2010-08-08, 16:24 ]
Komputer coś wykazał z wałkami rozrządu , ale po wstępnym rozpoznaniu odnalazłem kostkę nie podpiętą która wykasowała awarie silnika z kokpitu (pomarańczowa kontrolka silnika )shogun pisze:a podłączałeś pod komputer? jeżeli nie masz błędów na wałkach rozrządu i silnik pracuje równo na pewno nie ma kolizji. elektronika tego silnika na to nie pozwoli, jeżeli tutaj wszystko masz OK spróbuj odłączyć i zacisnąć przewód podciśnienia do kolektora ssącego (pod plastikowym deklem z pojemnością silnika), napisz po wstępnej diagnozie.
Nie daje mi spokoju to że raz silnik pracuje normalnie i można by było nim jeździć a raz tak klekocze że wszyscy się oglądają . Praca silnika w obu przypadkach jest równa i gdyby nie stukot (mocny ) nie było by różnicy.
W poniedziałek sprawdzę co da zaciśnięcie przewodu ... i odpiszę .
FSI, a czy Ty przypadkiem nie masz zmienych faz rozrządu? (AVS).
http://www.audiklub.org/news/audi_wprow ... _lift.html
Jeżeli tak, to tam są takie pierścienie na wałkach, które się przesuwają zmieniając warunki pracy zaworu. Czasem, jezeli ktoś nie dba o olej, potrafią się zacierać... Ale to z tego co wiem wprowadzili w 2008 roku.
http://www.audiklub.org/news/audi_wprow ... _lift.html
Jeżeli tak, to tam są takie pierścienie na wałkach, które się przesuwają zmieniając warunki pracy zaworu. Czasem, jezeli ktoś nie dba o olej, potrafią się zacierać... Ale to z tego co wiem wprowadzili w 2008 roku.
raczej nie silnik jest z 2006 roku , więc nie sądzę , olej i dbałość jest na poziomie bdb , każdy rozkłada ręce w temacie że raz to jest raz niema ...DERIC pisze:FSI, a czy Ty przypadkiem nie masz zmienych faz rozrządu? (AVS).
http://www.audiklub.org/news/audi_wprow ... _lift.html
Jeżeli tak, to tam są takie pierścienie na wałkach, które się przesuwają zmieniając warunki pracy zaworu. Czasem, jezeli ktoś nie dba o olej, potrafią się zacierać... Ale to z tego co wiem wprowadzili w 2008 roku.
[ Dodano: 2010-08-08, 17:13 ]
pozwoliłem sobie ten temat wystawić na str. główną , zapraszam
[ Dodano: 2010-08-08, 17:29 ]
a6-c6-32fsi-stukot-silnikaglosnynie-zaw ... htm#263713
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
zmienne fazy rozrządu są w tym silniku, masz w sumie 4 wariatory, po 1 na każdy wałek rozrządu, ale skoro silnik chodzi równo nie szukałbym przyczyny właśnie tutaj. Na początek mówię Ci zaciśnij (koniecznie bo wywali błędy układu ssącego na komputerze) i odepnij przewód podciśnienia do kolektora ssącego, zrób to podczas pracy silnika jak będzie klekotało, po tym zabiegu powinno przestać jeżeli masz to samo co miałem ja.
witam.zdjąłem pokrywą z poj.silnika i pod tym są cienkie przewody podciśnienia . Rozumiem ze o te chodziło ? Zapaliłem silnik i na klekoczącym podpinałem raz ten raz ten , i przestało .Ale nie wiedziałem czy to od tego czy od tego że czasami sam przestawał . Po kilkukrotnym "zgaś i zapal " zaklekotał znowu . I odpięcie tych przewodów(pojedynczo lub razem ) nic nie dało . Tam jest taka pompka więc po zgaszeniu słychać że coś zasysa.
Dołączam foto czy to o to chodziło . Bo nie jestem pewien . Nawet nie zaciskając tych przewodów po odpięciu komputer nic nie wykazuje
ps , jak tu się wstawia foto ?
[ Dodano: 2010-08-09, 20:16 ]
ok, wstawiłem . Odłączałem przewody zaznaczone strzałkami , czy to o to chodziło ?
Dołączam foto czy to o to chodziło . Bo nie jestem pewien . Nawet nie zaciskając tych przewodów po odpięciu komputer nic nie wykazuje
ps , jak tu się wstawia foto ?
[ Dodano: 2010-08-09, 20:16 ]
ok, wstawiłem . Odłączałem przewody zaznaczone strzałkami , czy to o to chodziło ?
ok, jutro sprawdzę ponownie . Ale żeby sie dobrze zrozumieć bo w tym miejscu na foto schodzą sie dwa przewody , pozwoliłem sobie powiększyć foto i zaznaczyć żółty i czerwony .
Czerwona strzałka to przewód do pompki . A żółta przewód chyba idzie do filtra powietrza
[ Dodano: 2010-08-09, 21:24 ]
oo kiepskie kolory wyszły . Chodzi -żółty lewa strzałka . Czerwony prawa
Czerwona strzałka to przewód do pompki . A żółta przewód chyba idzie do filtra powietrza
[ Dodano: 2010-08-09, 21:24 ]
oo kiepskie kolory wyszły . Chodzi -żółty lewa strzałka . Czerwony prawa
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
tą gumową końcówkę, jak na sekundę, dwie puścisz nic sie nie stanie, ale musisz zacząć weryfikację od tego, bo z tego co piszesz to raczej nie kwestia wewnątrzsilnikowa. A sprawdzałeś stetoskopem, skąd dokładnie dobiegają te dźwięki? Bo może też ukierunkowuje Cię na tory mojej usterki, a w tych silnikach ma się co popsuć. Jak pisałem wyżej moje auto stało w kilku warsztatach i dopiero się mądry znalazł.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020
jeszcze stetoskopem nie sprawdzałem , jak klekocze to wydaje sie prawa czyli prawe zawory , ale z doświadczenia wiem że jak coś stuka to potrafi niezle głos przenosić się po całości .Więc już teraz nie jestem pewien .Ale głos jest taki mniej więcej jak by pracowała prawa strona bez oleju( w przenośni ). Jutro sprawdzę i odpiszę co i jak z tym odpięciem przewodu.
[ Dodano: 2010-08-11, 11:37 ]
niestety nic ten zabieg z wyjęciem nie dał
[ Dodano: 2010-08-11, 11:37 ]
niestety nic ten zabieg z wyjęciem nie dał

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
jeżeli od strony kierowcy to drugi rząd cylindrów
z tej strony mi sie rozrząd przestawił
podobno właśnie z tej strony jest coś spartolone w tym silniku (opinia jednego z mechaników) ponieważ najczęściej z tej strony siada napinacz
pod tym kątem sprawdzaj silnik
mi wyskoczył błąd czujnika halla
po diagnozie silnika na dobrym sprzęcie wyskoczyło, że problem jest za niskie ciśnienie oleju spowodowane przez :
- uszkodzenie/wytarcie wałka
- uszkodzenie zaworu
i coś tam jescze (nie pamiętam)
we wtorek lub środę będę miał wyciąganięty silnik i rozbierany rozrząd
dowiem się co siadło
z tej strony mi sie rozrząd przestawił
podobno właśnie z tej strony jest coś spartolone w tym silniku (opinia jednego z mechaników) ponieważ najczęściej z tej strony siada napinacz
pod tym kątem sprawdzaj silnik
mi wyskoczył błąd czujnika halla
po diagnozie silnika na dobrym sprzęcie wyskoczyło, że problem jest za niskie ciśnienie oleju spowodowane przez :
- uszkodzenie/wytarcie wałka
- uszkodzenie zaworu
i coś tam jescze (nie pamiętam)
we wtorek lub środę będę miał wyciąganięty silnik i rozbierany rozrząd
dowiem się co siadło