Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[c6 2.4 bdw] stuki w silniku po wymianie oleju

Silniki benzynowe
coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 08 sie 2010, 15:02

od razu głowice chcesz wymieniać??
robiłeś juz jakąś diagnozę???
tak podchodząc do sprawy cały silnik wymienisz niedługo...

FSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: FSI » 08 sie 2010, 16:19

coolmen77 pisze:od razu głowice chcesz wymieniać??
robiłeś juz jakąś diagnozę???
tak podchodząc do sprawy cały silnik wymienisz niedługo...
Nie tak od razu , przymierzam i dopytuje się od kwartału o przyczynę

[ Dodano: 2010-08-08, 16:24 ]
shogun pisze:a podłączałeś pod komputer? jeżeli nie masz błędów na wałkach rozrządu i silnik pracuje równo na pewno nie ma kolizji. elektronika tego silnika na to nie pozwoli, jeżeli tutaj wszystko masz OK spróbuj odłączyć i zacisnąć przewód podciśnienia do kolektora ssącego (pod plastikowym deklem z pojemnością silnika), napisz po wstępnej diagnozie.
Komputer coś wykazał z wałkami rozrządu , ale po wstępnym rozpoznaniu odnalazłem kostkę nie podpiętą która wykasowała awarie silnika z kokpitu (pomarańczowa kontrolka silnika )
Nie daje mi spokoju to że raz silnik pracuje normalnie i można by było nim jeździć a raz tak klekocze że wszyscy się oglądają . Praca silnika w obu przypadkach jest równa i gdyby nie stukot (mocny ) nie było by różnicy.
W poniedziałek sprawdzę co da zaciśnięcie przewodu ... i odpiszę .

DERIC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 21 mar 2010, 17:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: DERIC » 08 sie 2010, 16:55

FSI, a czy Ty przypadkiem nie masz zmienych faz rozrządu? (AVS).

http://www.audiklub.org/news/audi_wprow ... _lift.html

Jeżeli tak, to tam są takie pierścienie na wałkach, które się przesuwają zmieniając warunki pracy zaworu. Czasem, jezeli ktoś nie dba o olej, potrafią się zacierać... Ale to z tego co wiem wprowadzili w 2008 roku.

FSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: FSI » 08 sie 2010, 17:06

DERIC pisze:FSI, a czy Ty przypadkiem nie masz zmienych faz rozrządu? (AVS).

http://www.audiklub.org/news/audi_wprow ... _lift.html

Jeżeli tak, to tam są takie pierścienie na wałkach, które się przesuwają zmieniając warunki pracy zaworu. Czasem, jezeli ktoś nie dba o olej, potrafią się zacierać... Ale to z tego co wiem wprowadzili w 2008 roku.
raczej nie silnik jest z 2006 roku , więc nie sądzę , olej i dbałość jest na poziomie bdb , każdy rozkłada ręce w temacie że raz to jest raz niema ...

[ Dodano: 2010-08-08, 17:13 ]
pozwoliłem sobie ten temat wystawić na str. główną , zapraszam

[ Dodano: 2010-08-08, 17:29 ]
a6-c6-32fsi-stukot-silnikaglosnynie-zaw ... htm#263713

Awatar użytkownika
shogun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
Imię: Tomek
Rocznik: 2019
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shogun » 08 sie 2010, 19:54

zmienne fazy rozrządu są w tym silniku, masz w sumie 4 wariatory, po 1 na każdy wałek rozrządu, ale skoro silnik chodzi równo nie szukałbym przyczyny właśnie tutaj. Na początek mówię Ci zaciśnij (koniecznie bo wywali błędy układu ssącego na komputerze) i odepnij przewód podciśnienia do kolektora ssącego, zrób to podczas pracy silnika jak będzie klekotało, po tym zabiegu powinno przestać jeżeli masz to samo co miałem ja.

FSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: FSI » 09 sie 2010, 20:03

witam.zdjąłem pokrywą z poj.silnika i pod tym są cienkie przewody podciśnienia . Rozumiem ze o te chodziło ? Zapaliłem silnik i na klekoczącym podpinałem raz ten raz ten , i przestało .Ale nie wiedziałem czy to od tego czy od tego że czasami sam przestawał . Po kilkukrotnym "zgaś i zapal " zaklekotał znowu . I odpięcie tych przewodów(pojedynczo lub razem ) nic nie dało . Tam jest taka pompka więc po zgaszeniu słychać że coś zasysa.
Dołączam foto czy to o to chodziło . Bo nie jestem pewien . Nawet nie zaciskając tych przewodów po odpięciu komputer nic nie wykazuje

ps , jak tu się wstawia foto ?

[ Dodano: 2010-08-09, 20:16 ]
ok, wstawiłem . Odłączałem przewody zaznaczone strzałkami , czy to o to chodziło ?
Załączniki
_mini-silik przĂłd.jpg

Awatar użytkownika
shogun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
Imię: Tomek
Rocznik: 2019
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shogun » 09 sie 2010, 20:47

nie, nie, sorry, wyraziłem się mocno nieprecyzyjnie. Chodzi o ten przewód.
Obrazek

FSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: FSI » 09 sie 2010, 21:21

ok, jutro sprawdzę ponownie . Ale żeby sie dobrze zrozumieć bo w tym miejscu na foto schodzą sie dwa przewody , pozwoliłem sobie powiększyć foto i zaznaczyć żółty i czerwony .
Czerwona strzałka to przewód do pompki . A żółta przewód chyba idzie do filtra powietrza

[ Dodano: 2010-08-09, 21:24 ]
oo kiepskie kolory wyszły . Chodzi -żółty lewa strzałka . Czerwony prawa
Załączniki
silik przĂłd powiĂŞkszony 2.JPG

Awatar użytkownika
shogun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
Imię: Tomek
Rocznik: 2019
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shogun » 09 sie 2010, 21:25

prawa, ta wyżej, to do mechanizmu sterującego długością kanałów dolotowych w kolektorze ssącym
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020

FSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: FSI » 09 sie 2010, 21:32

ok, jutro sprawdzę. A w którym miejscu zacisnąć? By nie wywaliło błędów w komputerze

Awatar użytkownika
shogun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
Imię: Tomek
Rocznik: 2019
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shogun » 09 sie 2010, 21:40

tą gumową końcówkę, jak na sekundę, dwie puścisz nic sie nie stanie, ale musisz zacząć weryfikację od tego, bo z tego co piszesz to raczej nie kwestia wewnątrzsilnikowa. A sprawdzałeś stetoskopem, skąd dokładnie dobiegają te dźwięki? Bo może też ukierunkowuje Cię na tory mojej usterki, a w tych silnikach ma się co popsuć. Jak pisałem wyżej moje auto stało w kilku warsztatach i dopiero się mądry znalazł.
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020

FSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: FSI » 09 sie 2010, 21:58

jeszcze stetoskopem nie sprawdzałem , jak klekocze to wydaje sie prawa czyli prawe zawory , ale z doświadczenia wiem że jak coś stuka to potrafi niezle głos przenosić się po całości .Więc już teraz nie jestem pewien .Ale głos jest taki mniej więcej jak by pracowała prawa strona bez oleju( w przenośni ). Jutro sprawdzę i odpiszę co i jak z tym odpięciem przewodu.

[ Dodano: 2010-08-11, 11:37 ]
niestety nic ten zabieg z wyjęciem nie dał ;(

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 12 sie 2010, 20:18

prawa strona patrząc od strony kierowcy czy stojąc twarza do auta??

FSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 sie 2010, 13:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: FSI » 12 sie 2010, 20:33

od strony kierowcy , czyli lewa patrząc na silnik

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 13 sie 2010, 15:07

jeżeli od strony kierowcy to drugi rząd cylindrów
z tej strony mi sie rozrząd przestawił
podobno właśnie z tej strony jest coś spartolone w tym silniku (opinia jednego z mechaników) ponieważ najczęściej z tej strony siada napinacz
pod tym kątem sprawdzaj silnik
mi wyskoczył błąd czujnika halla
po diagnozie silnika na dobrym sprzęcie wyskoczyło, że problem jest za niskie ciśnienie oleju spowodowane przez :
- uszkodzenie/wytarcie wałka
- uszkodzenie zaworu
i coś tam jescze (nie pamiętam)
we wtorek lub środę będę miał wyciąganięty silnik i rozbierany rozrząd
dowiem się co siadło

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja