Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] 'Ssanie' szybko się wyłącza...

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 lis 2011, 00:19

coolmen77 pisze:
fassi1 pisze:Na początek to w silnikach z elektronicznym wtryskiem paliwa nie ma ssania, ssanie to było w silnikach gaźnikowych.
Przy zimnym silniku mieszanka paliwowo powietrzna zostaje wzbogacona poprzez wydłużenie czasu wtrysku i wraz z wzrastającą temp. silnika czas wtrysku jest zmniejszany aż dochodzi do stechiometrycznej
w zasadzie cel jest taki sam a posługujemy się kolokwializmami z przyzwyczajenia :)

odnośnie klapek - co to znaczy wyczyścić? czy też co tam trzeba wyczyścić?
Mechanizm obracający się w kolektorze jest wyciągalny i jego się czyści bo w dolocie mogą zbierać się różne nieczystości a nie pożądanym skutkiem może być podbieranie sobie na wzajem powietrza przez cylindry.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 lis 2011, 07:39

fassi1, dlatego napisałem 'ssanie' :)

Poza tym dziękuję za wyczerpującą odowiedź, która myślę, że w chwili kiedy przyjrzę się głębiej temu problemowi, będzie bardzo pomocna <okok>

coolmen77, tak... ten kolektor za ok. 4k PLN jest jednak rozbieralny i nawet potrafią co poniektórzy go naprawiać (klapki, cięgna itp.) :)

Polak potrafi <okok>

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 09 lis 2011, 09:17

heh te ceny w aso <wnerw>
ja kupiłem w ubiegłym roku dwie strony za łączną sumę 350 zł - używane oczywiście
wymieniłem tylko z jednej strony, która się zacinała i działa <lol>
mam w piwnicy więc jak będę miał chwilę czasu sprawdzę czy da się rozebrać

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 lis 2011, 09:59

coolmen77, rozumiem, że 2 strony masz na myśli to co w środku, bo na zewnątrz jest jedna centralna obudowa ;>

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 09 lis 2011, 10:17

na każdy rząd cylindrów masz osobny kolektor z klapkami, wspólny jest górny kolektor ssący
dlatego dziwi mnie stwierdzenie kolegi fassi1 o "podbieraniu" powietrza przez cylindry
klapki nie służą do zwiększania ilości powietrza dostarczanego do cylindrów - od tego jest przepustnica, ale do zmiany kierunku podawania powietrza do cylindrów - ma to powodować lepsze mieszanie się powietrza i paliwa przez wprowadzenie powietrza w dodatkowy ruch wirowy w komorze spalania

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 lis 2011, 10:21

coolmen77, rozumiem. Ja miałem na myśli ten górny centralny...

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 09 lis 2011, 10:54

w górnym nie ma klapek do zmiany kierunku przepływu powietrza są tyko w dolnych
górnego chyba jeszcze nikt nie rozłożył i złożył z powrotem
co do klapek:
z zeszytu audi nr327
Zadaniem klap jest zamykanie dolnych części
kanałów w razie potrzeby zwiększenia prędkości
przepływu powietrza.
Dzięki zwiększeniu prędkości przepływu, w komorze
spalania powstaje celowe zawirowanie powietrza,
wytwarzające prawidłową mieszankę paliwowopowietrzną.

więc teoretycznie kolega fassi1 może mieć rację przy nierównym napełnieniu obu rzędów cylindrów powietrzem przy awarii klapek sterujących na jednym rzędzie cylindrów <luzik>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 lis 2011, 12:47

coolmen77, tylko, że jeśli jest poważna awaria tych klapek, to powinien wyrzucić nam błąd... ew. może to być jakieś niewielkie niedomaganie...

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 09 lis 2011, 16:10

napewno pojawi sie kontrolka check w przypadku awarii

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 lis 2011, 16:20

coolmen77, tak a na VAGu będzie informacja o klapkach w kolektorze... Ale mówię... narazie musi to być bardzo niewielki defekt...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 lis 2011, 20:30

coolmen77 pisze:na każdy rząd cylindrów masz osobny kolektor z klapkami, wspólny jest górny kolektor ssący
dlatego dziwi mnie stwierdzenie kolegi fassi1 o "podbieraniu" powietrza przez cylindry
klapki nie służą do zwiększania ilości powietrza dostarczanego do cylindrów - od tego jest przepustnica, ale do zmiany kierunku podawania powietrza do cylindrów - ma to powodować lepsze mieszanie się powietrza i paliwa przez wprowadzenie powietrza w dodatkowy ruch wirowy w komorze spalania
Klapki służą do skracania kanału dolotowego powietrza.
Przy niższych obrotach droga dolotu jest dłuższa i odpowiednio uprofilowana co pomaga zwiększeniu ciśnienia powietrza doprowadzanego do cylindrów (doładowanie dynamiczne).
Powyżej 4tys rpm tak jak jest to w Audi droga dolotu powietrza jest skracana tak żeby jak najszybciej jak największa ilość powietrza trafiła do komory spalania.
Za skracanie i wydłużanie dolotu odpowiedzialne są klapki czy jak to sobie nazwiemy.
Przykładowo w C5 jest to taka tuba biegnąca przez całą długość kolektora z otworami poprzecznymi, która obraca się wzdłóż własnej osi skracając lub wydłużając kanał dolotowy a sterowana jest małym siłowniczkiem na podciśnienie na przodzie kolektora.
Na tej tubie między otworami są oringi gumowe, które separują kolejne cylindry i jak w dolocie nazbierają się nieczystości to może mieć to wpływ na nieszczelność oringów i jak to nazwałem podbieranie powietrza między cylindrami.
W większości modelach jest to podobnie rozwiązane, są kolektory z dwoma siłowniczkami.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 lis 2011, 20:37

coolmen77 pisze:napewno pojawi sie kontrolka check w przypadku awarii
Pojawi się jedynie w momencie awarii elektrozaworu sterującego podciśnieniem idącym do siłowniczka.
W przypadku niesprawności samych klapek bezpośredniego błędu o klapkach nie dostaniemy, jedynie błędy mieszanki, wypadania zapłonów i problemy z nierówną pracą silnika.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 lis 2011, 07:46

fassi1 pisze:Pojawi się jedynie w momencie awarii elektrozaworu sterującego podciśnieniem idącym do siłowniczka.
Kolego to nie do końca bym się zgodził... jeśli chodzi o C6, to widziałem na naszym forum nawet takie błedy jak dobrze sięgam pamięcią... właśnie ustawienia zakresu tych klapek... Mogę się mylić oczywiście...

Dziękuję za zainteresowanie tematem!

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 10 lis 2011, 10:56

fassi1 pisze:
coolmen77 pisze:napewno pojawi sie kontrolka check w przypadku awarii
Pojawi się jedynie w momencie awarii elektrozaworu sterującego podciśnieniem idącym do siłowniczka.
W przypadku niesprawności samych klapek bezpośredniego błędu o klapkach nie dostaniemy, jedynie błędy mieszanki, wypadania zapłonów i problemy z nierówną pracą silnika.
i tu się mylisz kolego
przez jednego mechanika, który doradzał to samo co ty mam dodatkowy zawór sterujący niestety nie potrzebny <nerwus>
na każdej z klapek jest potencjometr, który odczytuje ich położenie
mój pierwszy post na forum tego dotyczył
błędy p2006 i p2007 pokazuję, że klapki zacinają się w położeniu zamknięcia
są jeszcze błędy, które generują się przy zacinaniu klapek w położeniu otwarcia i jeszcze kilka innych związanych z klapkami sterującymi
problemem jest to, że jak zacina się jedna z klapek błąd wyskakuje na obu dlatego warto sprawdzić vcds-em w bloku pomiarowym 142 lub 144 (nie pamiętam dokładnie), która ze stron się zacina

co do skracanie drogi - też się mylisz, zamknięcie klapek powoduje zmniejszenie objętości kanału dolotowego co powoduje zwiększenie prędkości przepływającego powietrza (pod pewnymi warunkami oczywiści) - powoduje to lepsze mieszanie się paliwa z powietrzem w komorze spalanie - tak twierdzą inżynierowie, którzy to projektowali
dałem ci nawet źródło ale skoro chcesz się spierać <milczek>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 lis 2011, 21:26

coolmen77 pisze:
fassi1 pisze:
coolmen77 pisze:napewno pojawi sie kontrolka check w przypadku awarii
Pojawi się jedynie w momencie awarii elektrozaworu sterującego podciśnieniem idącym do siłowniczka.
W przypadku niesprawności samych klapek bezpośredniego błędu o klapkach nie dostaniemy, jedynie błędy mieszanki, wypadania zapłonów i problemy z nierówną pracą silnika.
co do skracanie drogi - też się mylisz, zamknięcie klapek powoduje zmniejszenie objętości kanału dolotowego co powoduje zwiększenie prędkości przepływającego powietrza (pod pewnymi warunkami oczywiści) - powoduje to lepsze mieszanie się paliwa z powietrzem w komorze spalanie - tak twierdzą inżynierowie, którzy to projektowali
dałem ci nawet źródło ale skoro chcesz się spierać <milczek>
Zapewniam Cię kolego że się nie mylę. Na początek to ile takich kolektorów ściągnąłeś i do nich zaglądnąłeś?
Coś tam wiesz ale nie do końca
Po za tym zmiana długości kanałów dolotowych kolektora, bo na tym polega cała budowa i sposób działania tych kolektorów w Audi wraz z klapkami, nie powoduje, że paliwo lepiej miesza się z powietrzem.
Jeśli nie wiesz co to jest doładowanie dynamiczne to się troszkę doucz.
Miłej lektury.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga