Cześć,
niestety ostatnio pokazał się CHECK ENGINE. Podpiąłem pod komputer i dostałem taki błąd:
009236 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Voltage too Low / Air Leakage / Sample Error
P2414 - 006 - Short to Plus - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 513342 km
Time Indication: 0
Date: 2018.02.11
Time: 18:54:41
Freeze Frame:
RPM: 1056 /min
Mass Air / Rev.: 114.5 mg/str
Temperature: 39.0°C
Part Throttle
Time: 332.8 s
Bin. Bits: 00000010
Readiness: 0000 0000
Opis dość jasny. Błąd związany z sondą lambda. Z tego co udało mi się wyczytać to B1 S1 to jest po lewej stronie silnika (strona pasażera) i jest to ta 5 przewodowa. Udało mi się sprawdzić, że pomiędzy przewodami do grzałki (niebieski i żółty) jest około 4 ohm. Napięcie dochodzące do tych przewodów to około 9V.
Z tego co zrozumiałem to pomiędzy szarym (Vs) a czarnym (masa) powinno być napięcie refencyjne 450 mV, niestety pomiędzy nimi nie ma żadnego napięcia.
Próbowałem również sprawdzić czy pomiędzy przewodem białym (Ip) a czarnym pojawia się jakieś napięcie podczas pracy silnika. Cały czas napięcie było około 30 mV.
Moje pytanie czy to sonda jest do wymiany, czy może coś z jej zasilaniem etc? Jeśli coś jeszcze da się sprawdzić to proszę o sugestie. Chciałbym uniknąć wymiany sondy jeśli jest to wina zasilania. Oczywiście jeśli to jednak sonda to bez wymiany się nie obejdzie.
Pozdrawiam,
Sebastian
[ BDW 2.4 177 KM] Sonda lambda B1 S1
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin