Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BDW 2.4 177 KM] Sonda lambda B1 S1

Silniki benzynowe
haczyk130
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 kwie 2016, 20:36
Lokalizacja: Zagościniec

[ BDW 2.4 177 KM] Sonda lambda B1 S1

Post autor: haczyk130 » 16 lut 2018, 14:22

Cześć,

niestety ostatnio pokazał się CHECK ENGINE. Podpiąłem pod komputer i dostałem taki błąd:

009236 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Voltage too Low / Air Leakage / Sample Error
P2414 - 006 - Short to Plus - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 513342 km
Time Indication: 0
Date: 2018.02.11
Time: 18:54:41

Freeze Frame:
RPM: 1056 /min
Mass Air / Rev.: 114.5 mg/str
Temperature: 39.0°C
Part Throttle
Time: 332.8 s
Bin. Bits: 00000010

Readiness: 0000 0000

Opis dość jasny. Błąd związany z sondą lambda. Z tego co udało mi się wyczytać to B1 S1 to jest po lewej stronie silnika (strona pasażera) i jest to ta 5 przewodowa. Udało mi się sprawdzić, że pomiędzy przewodami do grzałki (niebieski i żółty) jest około 4 ohm. Napięcie dochodzące do tych przewodów to około 9V.

Z tego co zrozumiałem to pomiędzy szarym (Vs) a czarnym (masa) powinno być napięcie refencyjne 450 mV, niestety pomiędzy nimi nie ma żadnego napięcia.

Próbowałem również sprawdzić czy pomiędzy przewodem białym (Ip) a czarnym pojawia się jakieś napięcie podczas pracy silnika. Cały czas napięcie było około 30 mV.

Moje pytanie czy to sonda jest do wymiany, czy może coś z jej zasilaniem etc? Jeśli coś jeszcze da się sprawdzić to proszę o sugestie. Chciałbym uniknąć wymiany sondy jeśli jest to wina zasilania. Oczywiście jeśli to jednak sonda to bez wymiany się nie obejdzie.

Pozdrawiam,
Sebastian

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 18 lut 2018, 19:14

Kasowałeś błąd i powrócił?

haczyk130
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 kwie 2016, 20:36
Lokalizacja: Zagościniec

Post autor: haczyk130 » 18 lut 2018, 20:05

Kasowalem.

Po przejechaniu kawalka znowu podlaczylem i sprawdzilem i znowu wykrylo blad, ale jeszcze nie pojawil sie check engine. Niestety po przejechaniu 40 moze 50 km pokazalo sie tez check engine.

Pozdrawiam,
Sebastian

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 18 lut 2018, 22:06

Tam jest też opis lewego powietrza chyba więc sprawdź szczelność dolotu

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1083
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 19 lut 2018, 06:33

uklad wtornego powietrza jest szczelny ?
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl