[A6 C6] Problem z temperatura
[A6 C6] Problem z temperatura
Witam
szukałem na forum ale niestety nic nie znalazłem.
Autko posiadam kilka dni, dzisiaj zauważyłem dziwne zachowanie wskaźnika temperatury.
Dodam ,że wymieniałem juz termostat w poprzednim audi i sytuacja wygladał troche inaczej.
Temperatura skacze mi z 70 do 92.
Tyle ,że kiedy jade pokazuje 70 za chwile 92 przez dluzszy czas i znowu 70.
Jak stane potrafi spasc z 92 na 70.
Gdyby nie domykal sie termostat to podczas postoju temperatura by rosla a podczas jazdy spadala.
Najbardziej zaskoczylem sie po zgaszeniu auta.
Temperatura z 70 wzrosla do 92 na zgaszonym silniku!!
Czy ktos wie moze co to moze byc.
Wyglada to chyba bardziej na czujnik temperatury wysylajacy sygnal na zegary niz termostat??
Co myslicie??
Czy ktos wie gdzie szukac takiego czujnika, no i gdzie znajduje sie termostat w 3.2 v6 fsi??
Słyszalem ze w silnikach v6 jest za rozrzadem, ale fsi ma lancuch ktory raczej sie nie wymienia, wiec chyba nie schowali go za nim??
Wielkie dzieki za pomoc
Pozdrawiam
szukałem na forum ale niestety nic nie znalazłem.
Autko posiadam kilka dni, dzisiaj zauważyłem dziwne zachowanie wskaźnika temperatury.
Dodam ,że wymieniałem juz termostat w poprzednim audi i sytuacja wygladał troche inaczej.
Temperatura skacze mi z 70 do 92.
Tyle ,że kiedy jade pokazuje 70 za chwile 92 przez dluzszy czas i znowu 70.
Jak stane potrafi spasc z 92 na 70.
Gdyby nie domykal sie termostat to podczas postoju temperatura by rosla a podczas jazdy spadala.
Najbardziej zaskoczylem sie po zgaszeniu auta.
Temperatura z 70 wzrosla do 92 na zgaszonym silniku!!
Czy ktos wie moze co to moze byc.
Wyglada to chyba bardziej na czujnik temperatury wysylajacy sygnal na zegary niz termostat??
Co myslicie??
Czy ktos wie gdzie szukac takiego czujnika, no i gdzie znajduje sie termostat w 3.2 v6 fsi??
Słyszalem ze w silnikach v6 jest za rozrzadem, ale fsi ma lancuch ktory raczej sie nie wymienia, wiec chyba nie schowali go za nim??
Wielkie dzieki za pomoc
Pozdrawiam
Audi 'used to' rulezzz... but not anymore...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 18:32
- Lokalizacja: OLSZTYN
Moim zdanie nie będzie to termostat ale mogę się mylić. Prawdopodobnie uszkodzone masz złącze przy czujniku temp. lub źle wpięte przewody . Może też to być uszkodzony czujnik i to jest przyczyną "skakania" wskazań temp. Sprawdź to ! W mojej niuni tez miałem podobnie, wymieniłem czujnik i było 

Było Audi 80 B3 1.8 S '90
Jest Audi A6 C4 2.0 E '95
Jest Audi A6 C4 2.0 E '95
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
- Imię: Józef
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: BARYCZKA
- progressowy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
- Lokalizacja: POMORSKIE
I co rozwiazałeś problem wkońcu? Tyle czasu minęło.
U mnie po miescie z klimą trzyma 90 a poza miastem i bez klimy spada do ok 75. Jutro wymieniam termostat.
Termostat jest usadowiony nad rozrzadem(łatwy w miare dostep),czujnik znajduje sie na przewodzie nieopodal termostatu.
U mnie po miescie z klimą trzyma 90 a poza miastem i bez klimy spada do ok 75. Jutro wymieniam termostat.
Termostat jest usadowiony nad rozrzadem(łatwy w miare dostep),czujnik znajduje sie na przewodzie nieopodal termostatu.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi
Jest O1 1,9tdi
- progressowy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
- Lokalizacja: POMORSKIE
Na 100% termostat do wymiany. Koszt 274zł ASO.jarek pisze:u mnie jest to samo ,na trasie 75 w miescie 90
Teraz czy korki ,czy trasa trzyma 90 na blacie. Nie ma zadnych wachań wskazówki. I tak powinno być.
Niedogrzany silniczek nie dobrze wpływa na jego trwalośc ,spalanie itd.
Opis wymiany jest w moim temacie: "Wymiana termostatu".
Pozdr.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi
Jest O1 1,9tdi
Niezgadzam sie u mnie tez w trasie 70 a w miescie 90 stopni ,tak powinno byc :-Dprogressowy pisze:Na 100% termostat do wymiany. Koszt 274zł ASO.jarek pisze:u mnie jest to samo ,na trasie 75 w miescie 90
Teraz czy korki ,czy trasa trzyma 90 na blacie. Nie ma zadnych wachań wskazówki. I tak powinno być.
Niedogrzany silniczek nie dobrze wpływa na jego trwalośc ,spalanie itd.
Opis wymiany jest w moim temacie: "Wymiana termostatu".
Pozdr.
- progressowy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
- Lokalizacja: POMORSKIE
- shogun
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2019
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Nieprawda. Termostat jest z przodu silnika (od strony chłodnic), a rozrząd z tyłu (od strony ściany grodziowej), aby go wymienić (termostat) trzeba zrzucić kolektor dolotowy.progressowy pisze:Termostat jest usadowiony nad rozrzadem(łatwy w miare dostep),czujnik znajduje sie na przewodzie nieopodal termostatu.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2010, 23:58 przez shogun, łącznie zmieniany 1 raz.
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
panowie, termostat do wymianyu mnie jest to samo ,na trasie 75 w miescie 90
przerabialem ten temat z TT
a co do wzrostu teperatury na postoju.. to dziwne, bo w moim C6 nie zdarzylo sie to nigdy... ale w TT rosnie mi z 90 na 110
takze.. sam nie wiem.. moze to normalny objaw, na forumTT chlopaki maja te same przeboje... wiec nie martwie sie tym zbytno
