Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Problem z temperatura

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
neo61uk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2009, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Bath

[A6 C6] Problem z temperatura

Post autor: neo61uk » 17 sty 2009, 19:08

Witam

szukałem na forum ale niestety nic nie znalazłem.

Autko posiadam kilka dni, dzisiaj zauważyłem dziwne zachowanie wskaźnika temperatury.

Dodam ,że wymieniałem juz termostat w poprzednim audi i sytuacja wygladał troche inaczej.

Temperatura skacze mi z 70 do 92.
Tyle ,że kiedy jade pokazuje 70 za chwile 92 przez dluzszy czas i znowu 70.
Jak stane potrafi spasc z 92 na 70.
Gdyby nie domykal sie termostat to podczas postoju temperatura by rosla a podczas jazdy spadala.

Najbardziej zaskoczylem sie po zgaszeniu auta.
Temperatura z 70 wzrosla do 92 na zgaszonym silniku!!

Czy ktos wie moze co to moze byc.
Wyglada to chyba bardziej na czujnik temperatury wysylajacy sygnal na zegary niz termostat??
Co myslicie??

Czy ktos wie gdzie szukac takiego czujnika, no i gdzie znajduje sie termostat w 3.2 v6 fsi??
Słyszalem ze w silnikach v6 jest za rozrzadem, ale fsi ma lancuch ktory raczej sie nie wymienia, wiec chyba nie schowali go za nim??

Wielkie dzieki za pomoc

Pozdrawiam
Audi 'used to' rulezzz... but not anymore...

stealthman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 12 kwie 2008, 18:32
Lokalizacja: OLSZTYN

Post autor: stealthman » 18 sty 2009, 13:52

Moim zdanie nie będzie to termostat ale mogę się mylić. Prawdopodobnie uszkodzone masz złącze przy czujniku temp. lub źle wpięte przewody . Może też to być uszkodzony czujnik i to jest przyczyną "skakania" wskazań temp. Sprawdź to ! W mojej niuni tez miałem podobnie, wymieniłem czujnik i było <ok>
Było Audi 80 B3 1.8 S '90
Jest Audi A6 C4 2.0 E '95

Awatar użytkownika
neo61uk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2009, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Bath

Post autor: neo61uk » 18 sty 2009, 22:06

Ja także podejrzewam ten czujnik, ale nie mam pojecia gdzie go szukac.
Chciałem sprawdzic te styki i złącze, ewentualnie wymienić.

Jeśli ktoś wie gdzie szukać to może sie podzieli.

Dzieki

Pozdrawiam
Audi 'used to' rulezzz... but not anymore...

ajozefczyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
Imię: Józef
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: BARYCZKA

Post autor: ajozefczyk » 21 sty 2009, 19:41

Witam wydaje mi się ze będzie to czujnik numer 13 na ilustracji pozdrawiam olek
Załączniki
audi 3,2 ukÂład chÂłodzenia.png
audi 3,2 ukÂład chÂłodzenia.png (10.44 KiB) Przejrzano 33536 razy

Awatar użytkownika
neo61uk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2009, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Bath

Post autor: neo61uk » 25 sty 2009, 16:37

To bedzie z tyłu czy z przodu silnika??

Pozdro

p.s. Patrze i patrze na ten rysunek - nie powinno gdzies tam byc jeszcze trmostatu??

Ja nie widze:)
Audi 'used to' rulezzz... but not anymore...

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 21 lip 2010, 21:39

I co rozwiazałeś problem wkońcu? Tyle czasu minęło.
U mnie po miescie z klimą trzyma 90 a poza miastem i bez klimy spada do ok 75. Jutro wymieniam termostat.
Termostat jest usadowiony nad rozrzadem(łatwy w miare dostep),czujnik znajduje sie na przewodzie nieopodal termostatu.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

jarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 10 sty 2008, 21:59
Lokalizacja: SZWECJA

Post autor: jarek » 22 lip 2010, 18:54

u mnie jest to samo ,na trasie 75 w miescie 90
JAREK

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 23 lip 2010, 14:58

jarek pisze:u mnie jest to samo ,na trasie 75 w miescie 90
Na 100% termostat do wymiany. Koszt 274zł ASO.
Teraz czy korki ,czy trasa trzyma 90 na blacie. Nie ma zadnych wachań wskazówki. I tak powinno być.
Niedogrzany silniczek nie dobrze wpływa na jego trwalośc ,spalanie itd.
Opis wymiany jest w moim temacie: "Wymiana termostatu".
Pozdr.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Tomas

Post autor: Tomas » 23 lip 2010, 15:38

progressowy pisze:
jarek pisze:u mnie jest to samo ,na trasie 75 w miescie 90
Na 100% termostat do wymiany. Koszt 274zł ASO.
Teraz czy korki ,czy trasa trzyma 90 na blacie. Nie ma zadnych wachań wskazówki. I tak powinno być.
Niedogrzany silniczek nie dobrze wpływa na jego trwalośc ,spalanie itd.
Opis wymiany jest w moim temacie: "Wymiana termostatu".
Pozdr.
Niezgadzam sie u mnie tez w trasie 70 a w miescie 90 stopni ,tak powinno byc :-D

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 25 lip 2010, 21:53

Skoro sie nie zgadzasz to sobie jezdzij z tymi 70stopniami.
Powodzenia.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 25 lip 2010, 22:00

Tomas
Bez urazy, ale 36 lat i takie bzdury opowiadasz... . Optymalna temperatura pracy silnika to podstawa, o 90 stopniach to chyba już w podstawówce uczą.

Awatar użytkownika
shogun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
Imię: Tomek
Rocznik: 2019
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shogun » 25 lip 2010, 22:31

progressowy pisze:Termostat jest usadowiony nad rozrzadem(łatwy w miare dostep),czujnik znajduje sie na przewodzie nieopodal termostatu.
Nieprawda. Termostat jest z przodu silnika (od strony chłodnic), a rozrząd z tyłu (od strony ściany grodziowej), aby go wymienić (termostat) trzeba zrzucić kolektor dolotowy.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2010, 23:58 przez shogun, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 25 lip 2010, 23:07

u mnie jest to samo ,na trasie 75 w miescie 90
panowie, termostat do wymiany

przerabialem ten temat z TT

a co do wzrostu teperatury na postoju.. to dziwne, bo w moim C6 nie zdarzylo sie to nigdy... ale w TT rosnie mi z 90 na 110
takze.. sam nie wiem.. moze to normalny objaw, na forumTT chlopaki maja te same przeboje... wiec nie martwie sie tym zbytno <ok>

Tomas

Post autor: Tomas » 25 lip 2010, 23:58

progressowy pisze:Skoro sie nie zgadzasz to sobie jezdzij z tymi 70stopniami.
Powodzenia.
Nie napisalem ze te 70 stopni jest z wlączoną klimą kiedy wiatrak caly czas pracuje ,termostatu nie będe wymienial bo jest nowka a kto niedowierza ze tak jest w c6 benzynka niech sie pofatyguje do ASO :-)

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 26 lip 2010, 00:07

W moim aucie temperatura bez względu na warunki +30 czy -30 stopni (trasa miasto) po nagrzaniu silnika wynosi 90 stopni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja