Witam proszę o pomoc.
Pojawiły mi się poniższ błędy. Sądzę, że związane jest to z instalacja LPG. Przełącza mi sie bardzo szybko rano na LPG i wtedy samochód jest zamulany aż osiągnie temp. 50 stopni. Są też szarpania na wolnych obrotach przy ruszaniu. Czy jest to powiązane z poniższymi błędami i co one oznaczają?
005155 - Secondary Air Injection System; Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 006 - Short to Plus
Freeze Frame
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 40
Mileage: 221447 km
Time Indication: 0
Date: 2013.02.18
Time: 16:02:02
Freeze Frame
RPM: 1248 /min
Mass Air / Rev.: 169.0 mg/str
Temperature: 27.0°C
Part Throttle
Load: 39.6 %
Speed: 20.0 km/h
001072 - Catalyst System; Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0430 - 006 - Short to Plus - MIL ON
Freeze Frame
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 4
Reset counter: 40
Mileage: 221635 km
Time Indication: 0
Date: 2013.02.24
Time: 10:02:45
Freeze Frame
RPM: 2304 /min
Mass Air / Rev.: 348.8 mg/str
Temperature: 94.5°C
Part Throttle
Temperature: 760.0°C
Speed: 119.0 km/h
[ BDW 2.4 177 KM] Problem z przełączaniem na lpg i szarpanie
nie wiem dokładnie przy jakiej temp. gdyż na wskażniku jeszcze nic nie pokazuje. W mrozy przełącza się po jakichś 800 metrach od ruszenia, więc nie sądzę by miał więcej niż 20 oC.
Jak jest ciepły to jest ok. ale czasem potrafi zgasną przy przełączaniu się na gaz.
Podejrzewam, że to jest temp. za nisko ustawiona na przełączanie.
MNajbardziej mnie jednak interesują te błędy czy ma to na nie wpływ. Zwłaszcza ten błąd z katalizatorem, czy tak zimny gaz ma wpływa na jego uszkadzanie. Dodam, że większość jeżdżę na krótkich (miasto) odcinakach więc samochód często jest niedogrzany.
P.S. Co do błędów, zastanawiające jest że wyskakuje od razu komunikat o zwarciu a nie o zawyżonych normach. Czy to oznacza że elementy są do wymiany?
Jak jest ciepły to jest ok. ale czasem potrafi zgasną przy przełączaniu się na gaz.
Podejrzewam, że to jest temp. za nisko ustawiona na przełączanie.
MNajbardziej mnie jednak interesują te błędy czy ma to na nie wpływ. Zwłaszcza ten błąd z katalizatorem, czy tak zimny gaz ma wpływa na jego uszkadzanie. Dodam, że większość jeżdżę na krótkich (miasto) odcinakach więc samochód często jest niedogrzany.
P.S. Co do błędów, zastanawiające jest że wyskakuje od razu komunikat o zwarciu a nie o zawyżonych normach. Czy to oznacza że elementy są do wymiany?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 kwie 2013, 19:37
- Lokalizacja: Kraków
Szarpanie na zimnym silniku
Witam.
W moim aucie mialem bardzo podobne objawy choc nie sprawdzalem jakie wywalilo mi wtedy bledy tylko zostaly one od razu skasowane podczas ustawiania przez gaziarza temperatury przelaczania sie na gaz. Ustawil mi temperature przerzucania na gaz na 35 st. C i od tej pory wszystko jest super. Po tej regulacji zdarzylo mi sie, ze przypadkiem w okresie zimowym uruchomilem samochod od razu na gazie i wtedy zaczelo szarpac autem tak jak kiedys. To zdarzenie utwierdzilo mnie w przekonaniu, ze przyczyna szarpania byla zbyt niska temperatura silnika, ktory pracuje na gazie. Mam nadzieje, ze moje doswiadczenie cos pomoze w temacie. Pozdrawiam.
W moim aucie mialem bardzo podobne objawy choc nie sprawdzalem jakie wywalilo mi wtedy bledy tylko zostaly one od razu skasowane podczas ustawiania przez gaziarza temperatury przelaczania sie na gaz. Ustawil mi temperature przerzucania na gaz na 35 st. C i od tej pory wszystko jest super. Po tej regulacji zdarzylo mi sie, ze przypadkiem w okresie zimowym uruchomilem samochod od razu na gazie i wtedy zaczelo szarpac autem tak jak kiedys. To zdarzenie utwierdzilo mnie w przekonaniu, ze przyczyna szarpania byla zbyt niska temperatura silnika, ktory pracuje na gazie. Mam nadzieje, ze moje doswiadczenie cos pomoze w temacie. Pozdrawiam.
Marek:).
- sosna
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 486
- Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
- Kontakt:
Ja tez mam ustawiona temp. 35 st i jest wszystko git, czasami jak zawalam na autostradzie to miga mi bład silnika i przerywa chwilke a potem znowu smiga. U gaziarza bylem i stwierdzil ze wszystko jest ok. Jestem w trakcie badania problemu. POZATYM WSZYSTKO GIT. Tobie tez radze sie udac do twojego gaziarza niech obluka co i jak na kompie
- Adxs
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 29 maja 2011, 19:56
- Imię: Adam
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Kontakt:
Popieram... 35 stopni to minimum, żeby nie poczuć różnicy przy przełączaniu.sosna pisze:Ja tez mam ustawiona temp. 35 st i jest wszystko git, czasami jak zawalam na autostradzie to miga mi bład silnika i przerywa chwilke a potem znowu smiga. U gaziarza bylem i stwierdzil ze wszystko jest ok. Jestem w trakcie badania problemu. POZATYM WSZYSTKO GIT. Tobie tez radze sie udac do twojego gaziarza niech obluka co i jak na kompie
A co do błędu silnika kolegi - przełącza Ci na PB ? Bo przy takim błędzie powinno przejść na PB jak nie wyrabia LPG. Ja tak miałem w A4, jak jechałem powyżej 150km/h ( nie w "POLSCE" jakby służby pytały ) albo powyżej 5000rpm to przełączało na PB. Winne było ustawiony komputer LPG ( coś z ciśnieniem )
kontakt administratora:
Polecam!
Polecam!
- sosna
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 486
- Rejestracja: 27 sty 2013, 14:15
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jarosław/Stuttgart/DE
- Kontakt:
rAdxs pisze:Popieram... 35 stopni to minimum, żeby nie poczuć różnicy przy przełączaniu.sosna pisze:Ja tez mam ustawiona temp. 35 st i jest wszystko git, czasami jak zawalam na autostradzie to miga mi bład silnika i przerywa chwilke a potem znowu smiga. U gaziarza bylem i stwierdzil ze wszystko jest ok. Jestem w trakcie badania problemu. POZATYM WSZYSTKO GIT. Tobie tez radze sie udac do twojego gaziarza niech obluka co i jak na kompie
A co do błędu silnika kolegi - przełącza Ci na PB ? Bo przy takim błędzie powinno przejść na PB jak nie wyrabia LPG. Ja tak miałem w A4, jak jechałem powyżej 150km/h ( nie w "POLSCE" jakby służby pytały ) albo powyżej 5000rpm to przełączało na PB. Winne było ustawiony komputer LPG ( coś z ciśnieniem )
Wlasnie nie przezucalo mi na Pb tylko jak puscilem noge z gazu na pare sekund przechodzilo automatycznie i dalej auto jechalo normalnie, troche to dziwne bo dzialo mi się to moze z pare razy a jechalem i ponad 200km/h. I jeżeli cisnienie było by za małe to auto by po wyzej np 150km/h zawsze szwankowalo, sam już nie wiem ja zaczynam szukac przyczyny przy sondach albo cewkach, wszystko się okaze