Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BDW 2.4 177 KM] Problem z drżeniem i szarpaniem na gazie

Silniki benzynowe
10gram
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2019, 16:35
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Znienacka

[ BDW 2.4 177 KM] Problem z drżeniem i szarpaniem na gazie

Post autor: 10gram » 21 sty 2020, 18:24

Witam,

Od czasu założenia LPG wyczuwam dziwne drgania na biegu jałowym oraz w obrotach w zakresie 2100-2200.
Parę razy wyrzuciło mi błąd P1130, P1138 po usunięciu było ok, ogólnie to czasem czuć te drgania a czasem nie...

Wczoraj włączyłem logowanie w OBDEleven Knock sensor voltage dla każdego z cylindrów i wartości na biegu jałowym ~700RPM:
Cylinder1 - 0.867
Cylinder2 - 0.858
Cylinder3 - 0.865
Cylinder4 - 0.598
Cylinder5 - 0.77
Cylinder6 - 0.516

Pod obciążeniem 3434.0 RPM:
Cylinder1 - 1.185
Cylinder2 - 1.139
Cylinder3 - 1.11
Cylinder4 - 0.78
Cylinder5 - 1.145
Cylinder6 - 0.678

W zakresie 2100-2200 napięcia wyglądały podobnie jak poniżej:
Cylinder1 - 1.189
Cylinder2 - 1.2
Cylinder3 -1.111
Cylinder4 - 0.782
Cylinder5 - 1.512
Cylinder6 - 0.665

Widać, że na cylindrze 4 i 6 są dużo niższe wartości niż na 1-3, przez to cylinder 5 musi nadrabiać i ma dużo wyższe napięcie?

Misfire counter w pewnym momencie pokazał wartość 1 ale po jakimś czasie zmienił ją na 0

Na benzynie nie zauważyłem żeby drżał bądź rwał.
Podpowie ktoś gdzie szukać problemu?
Cewka?

Może ktoś polecić ogarniętego mechanika z Lublina lub okolic?

Sshoty z OBDEleven:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kanały 26, 27
Obrazek
Obrazek
Załączniki
knock sensor.xls
knock sensor.xls (226.5 KiB) Przejrzano 3555 razy

lamal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 cze 2019, 08:12
Imię: Kamil
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łosice

Post autor: lamal » 27 sty 2020, 13:39

Pierwsza sprawa.
Włączasz blok pomiarowy, na którym jest widoczny czas wtrysku i porównujesz je na benzynie i na LPG, na jałowych, a potem jazda i pod takim samym obciążeniem przełaczasz PB/LPG. Mają być praktycznie identyczne. Jak będą wyższe na LPG to znaczy, że ubogo, jak niższe, to bogato.

Druga sprawa, wrzuć zdjęcie spod maski jak zostały założone wtryski LPG.

Trzecia sprawa, jakie świece są założone pod ten gaz?

Cewki najprościej podpisać, zamieniać miejscami i patrzeć czy problem przechodzi między cylindrami.

10gram
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2019, 16:35
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Znienacka

Post autor: 10gram » 29 sty 2020, 20:45

lamal pisze:Pierwsza sprawa.
Włączasz blok pomiarowy, na którym jest widoczny czas wtrysku i porównujesz je na benzynie i na LPG, na jałowych, a potem jazda i pod takim samym obciążeniem przełaczasz PB/LPG. Mają być praktycznie identyczne. Jak będą wyższe na LPG to znaczy, że ubogo, jak niższe, to bogato.
Które bloki pomiarowe sprawdzić? Możesz podać? Szukałem 13 i za bardzo nic nie znalazłem...
Co do gazu, to zwiększyli trochę dawkę i nie wiem czy to kwestia temperatury czy zwiększonej dawki ale ogólnie jakby bardziej szarpie ale błędów o słabej mieszance nie rzuca...
lamal pisze: Druga sprawa, wrzuć zdjęcie spod maski jak zostały założone wtryski LPG.
Wtryski raczej są ok, nówki sztuki...
Obrazek
lamal pisze: Trzecia sprawa, jakie świece są założone pod ten gaz?

Cewki najprościej podpisać, zamieniać miejscami i patrzeć czy problem przechodzi między cylindrami.
Świece zamówiłem nowe, w weekend wymienię, zamówiłem: NGK LASER PLATINUM PFR6X-11
W weekend po zajrzeniu do świec będziemy badać, cewek na razie nie zamawiałem, będziemy testować i zamieniać je miejscami.

Kadda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 kwie 2019, 21:40
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Kadda » 30 sty 2020, 08:41

Witam . Ja mam takie same objawy na każdym biegu pod obciążeniem między 2000-2100 drżenie auta . A gazu nie mam zamontowanego . Tez nie mogę dojść .
Speed

10gram
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 mar 2019, 16:35
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Znienacka

Post autor: 10gram » 02 lut 2020, 13:10

Wczoraj wymieniłem świece, były w oleju, różne ilości ale na obydwu stronach.
Wyczyściłem gniazda i cewki z oleju i na razie przejechałem kilka km i wydaje się, ze jest jakby lepiej ale wypadanie zapłonu nadal występuje, chodź już tego tak nie czuć.

Dziś jadę w trasę 150km więc obadam dokładniej jak to wygląda.

lamal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 cze 2019, 08:12
Imię: Kamil
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łosice

Post autor: lamal » 03 mar 2020, 10:49

Nie ma kompensacji między listwami wtryskowymi, tzn nie są połączone ze sobą od strony chłodnicy, przez co ciśnienie między nimi może się różnić, a czujnik widzi tylko ciśnienie na jednej z listw.

Co do czasów wtrysków to sterownik Silnik, grupa 002 pomiar 3 i ta wartość powinna być w "ms".
Musi być praktycznie identyczna na LPG i benzynie jak będziesz włączał i wyłączał gaz podczas jazdy. Sprawdzasz to na początku na postoju na biegu jałowym a potem podczas jazdy cały czas tak samo przyśpieszając najlepiej na 4 lub 5 biegu.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 05 mar 2020, 08:56

Czas wtrysku benzy nawet pod pełnym butem ma wynosić około 14-16ms w pełnym zakresie obrotów.

Badanie działania knock sensorów należy wykonać dynamicznie i w tym celu zloguj dwie poniższe grupy (3ci bieg i do odcięcia). Napięcie jednego knock sensora nie znaczy, że inny cylinder ma coś "nadrabiać". Knock sensory są w tym silniku dwa i każdy cylinder jest obliczany wirtualnie.

Log 002 + 26 + 27 / pokaże wykres zachowania czujników spalania stukowego dla każdego cylindra
Log 003 + 20 + 21 / Pokaże czy komputer z uwagi na spalanie stukowe nie wycofuje (opóźnia) zapłonu.

Jak będziesz miał logi to wgraj tu i podziel się linkiem. https://log.malonetuning.com/

Obecnie pracuję nad tematem spalania stukowego w 2,4 i zgodnie z poniższym tematem doszedłem do prawdopodobnej przyczyny.

https://a6klub.pl/24-bdw-logi-dynam ... t99752.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl