Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BAT 4.2 334 KM] Problem z czasami wtrysku

Silniki benzynowe
Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

[ BAT 4.2 334 KM] Problem z czasami wtrysku

Post autor: Rabol » 15 lis 2012, 20:49

Witam
Dzisiaj podczas regulacji gazu, gazownik zwrócił mi uwagę na różne czasy wtrysku na banku 1 i 2. Powiedział mi, że na banku 1 sonda lambda daje prawdopodobnie złe odczyty, a tym samym robione są błędne korekty ilości paliwa. Podczas mocnego dodawania gazu widać, że czasy wtrysku na banku 1 są dużo wyższe niż na banku drugim.
W jaki sposób mogę sprawdzić czy faktycznie lambda źle wskazuje? Błędu nie ma w pamięci i nie było. Czy trudny jest dostęp w tym silniku do tych sond. Spróbuję je podmienić i zobaczyć czy tym razem na banku drugim wyskoczą błędne korekty.
Czy może być jakaś inna przyczyna złych czasów wtrysku?
Pozdr

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z czasami wtrysku

Post autor: Zagór » 15 lis 2012, 22:15

Rabol pisze:Witam
Dzisiaj podczas regulacji gazu, gazownik zwrócił mi uwagę na różne czasy wtrysku na banku 1 i 2. Powiedział mi, że na banku 1 sonda lambda daje prawdopodobnie złe odczyty, a tym samym robione są błędne korekty ilości paliwa. Podczas mocnego dodawania gazu widać, że czasy wtrysku na banku 1 są dużo wyższe niż na banku drugim.
W jaki sposób mogę sprawdzić czy faktycznie lambda źle wskazuje? Błędu nie ma w pamięci i nie było. Czy trudny jest dostęp w tym silniku do tych sond. Spróbuję je podmienić i zobaczyć czy tym razem na banku drugim wyskoczą błędne korekty.
Czy może być jakaś inna przyczyna złych czasów wtrysku?
Pozdr
Pokaż wartości tych sond, to może być uwalona sondas, ale może też być coś z rozrządem, którego nie sprawdziłeś.
pokaż też wartości z grupy 093 silnika.

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 16 lis 2012, 08:49

Tylko czy za pomocą VAG COMMANDERA mogę odczytać wartości tej grupy? Muszę zainwestować parę stówek w porządny kabelek do diagnostyki.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 lis 2012, 10:31

Rabol pisze:Tylko czy za pomocą VAG COMMANDERA mogę odczytać wartości tej grupy? Muszę zainwestować parę stówek w porządny kabelek do diagnostyki.
Nie parę, a jedną z małym hakiem :)
Co do VAG Commandera, to nie mam pojęcia, jeśli masz tam możliwość odczytu bloków wartości mierzonych, to jak najbardziej tak, tam wejdź wprowadź 032 - to będą długie korekty sond, i 093 to będzie ustawienie wałków, na pracującym na jalowym silniku spisz wartości i podaj.

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 16 lis 2012, 13:56

Spróbuję zrobić te logi.
Podczas regulacji instalacji widziałem, że czasy wtrysku były różne na bankach, ale po kilkukrotnym ponownym odpaleniu samochodu czasy wtrysku się w miarę wyrównały. Jakby przeskoczył rozrząd to wydaje mi się, że nie udało by się tak skorygować obu bloków aby chodziły w miarę równo. Chyba, że się mylę.
Dzięki Zagór za sugestie.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 lis 2012, 14:15

Rabol pisze:Spróbuję zrobić te logi.
Podczas regulacji instalacji widziałem, że czasy wtrysku były różne na bankach, ale po kilkukrotnym ponownym odpaleniu samochodu czasy wtrysku się w miarę wyrównały. Jakby przeskoczył rozrząd to wydaje mi się, że nie udało by się tak skorygować obu bloków aby chodziły w miarę równo. Chyba, że się mylę.
Dzięki Zagór za sugestie.
Po przegazowaniu, napełniają się napinacze, a na jałowym ciśnienie oleju jest niskie, i może nie wypychać napinaczy jak trzeba :( Nie twierdzę, że przeskoczył, ale może tam się coś dziać, a te silniki (jak wszystkie w C6) mają problem z "bezobsługowym" napędem rozrządu :(

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 16 lis 2012, 16:31

Niestety ale wygląda na to, że nie mogę wykonać logów moim kabelkiem.
Wyskoczył mi błąd, którego nie mogę zdiagnozować:
48ED (więcej nic nie pisze) Pernament error, missing signal/comunication.
Przed oddaniem samochodu do regulacji gazu, nie było tego błędu.
Co do lambd to na biegu jałowym po przegazowaniu wyskakują mi takie wartości:
Lambda integrator: 23
Lambda integrator: -14
Jak się auto odpali to wartości wynoszą praktycznie 0, ale po dodaniu gazu strasznie się rozbiegają względem siebie.
Obroty wg komputera są stałe: 720obr/min.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 16 lis 2012, 22:23

Musisz odczytać korekty długie na dwóch bankach żeby było wiadomo jaki jest rozjazd między stronami.
Po za tym o ile się nie mylę to masz sondy szerokopasmowe i napięcie zwracane będzie z zakresu 0-5V a lambda oscylować w okolicach 1, po za pełnym butem kiedy powinna być <1.
Jeśli na rozgrzanym silniku na obu stronach lambda oscyluje w okolicach 1 to sondy są ok.
Bez podglądu odpowiednich grup w Vagu to trochę jak wróżenie ze szklanej kuli.

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 17 lis 2012, 05:01

Dzięki za wskazówki. Znajomy ma komputer diagnostyczny, w poniedziałek do niego podjadę i sprawdzę te korekty oraz spisze czasy wtrysków obu banków, a także kąty wałków. Zobaczymy czy coś wyjdzie.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 lis 2012, 07:38

Nie czasy wtrysków tylko korekty długie i krótkie.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 lis 2012, 10:12

fassi1 pisze:Nie czasy wtrysków tylko korekty długie i krótkie.
Czasów wtrysku i tak nie sprawdzisz, bo VAG nie podaje czasów dla poszczególnych cylindrów/banków - podaje czas wtrysku dla 1-go cylindra i tyle :( - chyba że BAT jest pod tym względem inny, ale nie sądzę :(

Krótkie nas właściwie też nie interesują, a tak naprawdę, to powinieneś skasować błędy i polatać na Pb, bo może coś w instalacji LPG nie domaga i stąd bierze się ten rozjazd.
Wiec moim zdaniem
1. skasować błędy
2. zakręcić LPG
3. 100-150km na Pb
4. zczytać korekty, pozycje wałków.

Rabol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 09 maja 2010, 13:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Rabol » 17 lis 2012, 10:48

Na Pb też występują te objawy, ale o mniejszej amplitudzie. Czasy wtrysku jestem w stanie zczytać, ale nie VAGiem. Ustalę te wartości korekt oraz ustawienie wałków.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 lis 2012, 12:00

Czasów wtrysku i tak nie sprawdzisz, bo VAG nie podaje czasów dla poszczególnych cylindrów/banków - podaje czas wtrysku dla 1-go cylindra i tyle - chyba że BAT jest pod tym względem inny, ale nie sądzę
Intetesuja nas obie korekty bo jesli krotka nie oscyluje to silnik jest w OL i cos jest nie tak z sondami.
Faktem jest, ze sprawdzenie najpierw powinno byc na benzynie.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 17 lis 2012, 12:16

fassi1 pisze:
Czasów wtrysku i tak nie sprawdzisz, bo VAG nie podaje czasów dla poszczególnych cylindrów/banków - podaje czas wtrysku dla 1-go cylindra i tyle - chyba że BAT jest pod tym względem inny, ale nie sądzę
Intetesuja nas obie korekty bo jesli krotka nie oscyluje to silnik jest w OL i cos jest nie tak z sondami.
Faktem jest, ze sprawdzenie najpierw powinno byc na benzynie.
Fassi, jeśli nie ma krótkiej, to długa jest na 0, a raczej tak nie będzie, bo integratory różne od 0 :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 lis 2012, 15:28

Kwestia jest taka, że podglądając krótką wiesz co się dzieje w danej chwili, długa zostanie naliczona dopiero po czasie na co nie trzeba czekać i robić kilometrów.
Wystarczy skasować korekty i jazda i na krótkich od razu widać jaki jest rozjazd.
Jeśli krótka oscyluje w okolicach innej wartości od 0 to długa zostanie wyliczona przez ECU ale dopiero po dłuższym czasie bo VAGi potrzebują trochę czasu na adaptację.
Obie korekty długa i krótka są ze sobą powiązane i wnioski powinno się wyciągać mając podgląd na obie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja