[ BAT 4.2 334 KM] Problem z czasami wtrysku
[ BAT 4.2 334 KM] Problem z czasami wtrysku
Witam
Dzisiaj podczas regulacji gazu, gazownik zwrócił mi uwagę na różne czasy wtrysku na banku 1 i 2. Powiedział mi, że na banku 1 sonda lambda daje prawdopodobnie złe odczyty, a tym samym robione są błędne korekty ilości paliwa. Podczas mocnego dodawania gazu widać, że czasy wtrysku na banku 1 są dużo wyższe niż na banku drugim.
W jaki sposób mogę sprawdzić czy faktycznie lambda źle wskazuje? Błędu nie ma w pamięci i nie było. Czy trudny jest dostęp w tym silniku do tych sond. Spróbuję je podmienić i zobaczyć czy tym razem na banku drugim wyskoczą błędne korekty.
Czy może być jakaś inna przyczyna złych czasów wtrysku?
Pozdr
Dzisiaj podczas regulacji gazu, gazownik zwrócił mi uwagę na różne czasy wtrysku na banku 1 i 2. Powiedział mi, że na banku 1 sonda lambda daje prawdopodobnie złe odczyty, a tym samym robione są błędne korekty ilości paliwa. Podczas mocnego dodawania gazu widać, że czasy wtrysku na banku 1 są dużo wyższe niż na banku drugim.
W jaki sposób mogę sprawdzić czy faktycznie lambda źle wskazuje? Błędu nie ma w pamięci i nie było. Czy trudny jest dostęp w tym silniku do tych sond. Spróbuję je podmienić i zobaczyć czy tym razem na banku drugim wyskoczą błędne korekty.
Czy może być jakaś inna przyczyna złych czasów wtrysku?
Pozdr
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z czasami wtrysku
Pokaż wartości tych sond, to może być uwalona sondas, ale może też być coś z rozrządem, którego nie sprawdziłeś.Rabol pisze:Witam
Dzisiaj podczas regulacji gazu, gazownik zwrócił mi uwagę na różne czasy wtrysku na banku 1 i 2. Powiedział mi, że na banku 1 sonda lambda daje prawdopodobnie złe odczyty, a tym samym robione są błędne korekty ilości paliwa. Podczas mocnego dodawania gazu widać, że czasy wtrysku na banku 1 są dużo wyższe niż na banku drugim.
W jaki sposób mogę sprawdzić czy faktycznie lambda źle wskazuje? Błędu nie ma w pamięci i nie było. Czy trudny jest dostęp w tym silniku do tych sond. Spróbuję je podmienić i zobaczyć czy tym razem na banku drugim wyskoczą błędne korekty.
Czy może być jakaś inna przyczyna złych czasów wtrysku?
Pozdr
pokaż też wartości z grupy 093 silnika.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie parę, a jedną z małym hakiemRabol pisze:Tylko czy za pomocą VAG COMMANDERA mogę odczytać wartości tej grupy? Muszę zainwestować parę stówek w porządny kabelek do diagnostyki.

Co do VAG Commandera, to nie mam pojęcia, jeśli masz tam możliwość odczytu bloków wartości mierzonych, to jak najbardziej tak, tam wejdź wprowadź 032 - to będą długie korekty sond, i 093 to będzie ustawienie wałków, na pracującym na jalowym silniku spisz wartości i podaj.
Spróbuję zrobić te logi.
Podczas regulacji instalacji widziałem, że czasy wtrysku były różne na bankach, ale po kilkukrotnym ponownym odpaleniu samochodu czasy wtrysku się w miarę wyrównały. Jakby przeskoczył rozrząd to wydaje mi się, że nie udało by się tak skorygować obu bloków aby chodziły w miarę równo. Chyba, że się mylę.
Dzięki Zagór za sugestie.
Podczas regulacji instalacji widziałem, że czasy wtrysku były różne na bankach, ale po kilkukrotnym ponownym odpaleniu samochodu czasy wtrysku się w miarę wyrównały. Jakby przeskoczył rozrząd to wydaje mi się, że nie udało by się tak skorygować obu bloków aby chodziły w miarę równo. Chyba, że się mylę.
Dzięki Zagór za sugestie.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Po przegazowaniu, napełniają się napinacze, a na jałowym ciśnienie oleju jest niskie, i może nie wypychać napinaczy jak trzebaRabol pisze:Spróbuję zrobić te logi.
Podczas regulacji instalacji widziałem, że czasy wtrysku były różne na bankach, ale po kilkukrotnym ponownym odpaleniu samochodu czasy wtrysku się w miarę wyrównały. Jakby przeskoczył rozrząd to wydaje mi się, że nie udało by się tak skorygować obu bloków aby chodziły w miarę równo. Chyba, że się mylę.
Dzięki Zagór za sugestie.


Niestety ale wygląda na to, że nie mogę wykonać logów moim kabelkiem.
Wyskoczył mi błąd, którego nie mogę zdiagnozować:
48ED (więcej nic nie pisze) Pernament error, missing signal/comunication.
Przed oddaniem samochodu do regulacji gazu, nie było tego błędu.
Co do lambd to na biegu jałowym po przegazowaniu wyskakują mi takie wartości:
Lambda integrator: 23
Lambda integrator: -14
Jak się auto odpali to wartości wynoszą praktycznie 0, ale po dodaniu gazu strasznie się rozbiegają względem siebie.
Obroty wg komputera są stałe: 720obr/min.
Wyskoczył mi błąd, którego nie mogę zdiagnozować:
48ED (więcej nic nie pisze) Pernament error, missing signal/comunication.
Przed oddaniem samochodu do regulacji gazu, nie było tego błędu.
Co do lambd to na biegu jałowym po przegazowaniu wyskakują mi takie wartości:
Lambda integrator: 23
Lambda integrator: -14
Jak się auto odpali to wartości wynoszą praktycznie 0, ale po dodaniu gazu strasznie się rozbiegają względem siebie.
Obroty wg komputera są stałe: 720obr/min.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Musisz odczytać korekty długie na dwóch bankach żeby było wiadomo jaki jest rozjazd między stronami.
Po za tym o ile się nie mylę to masz sondy szerokopasmowe i napięcie zwracane będzie z zakresu 0-5V a lambda oscylować w okolicach 1, po za pełnym butem kiedy powinna być <1.
Jeśli na rozgrzanym silniku na obu stronach lambda oscyluje w okolicach 1 to sondy są ok.
Bez podglądu odpowiednich grup w Vagu to trochę jak wróżenie ze szklanej kuli.
Po za tym o ile się nie mylę to masz sondy szerokopasmowe i napięcie zwracane będzie z zakresu 0-5V a lambda oscylować w okolicach 1, po za pełnym butem kiedy powinna być <1.
Jeśli na rozgrzanym silniku na obu stronach lambda oscyluje w okolicach 1 to sondy są ok.
Bez podglądu odpowiednich grup w Vagu to trochę jak wróżenie ze szklanej kuli.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czasów wtrysku i tak nie sprawdzisz, bo VAG nie podaje czasów dla poszczególnych cylindrów/banków - podaje czas wtrysku dla 1-go cylindra i tylefassi1 pisze:Nie czasy wtrysków tylko korekty długie i krótkie.


Krótkie nas właściwie też nie interesują, a tak naprawdę, to powinieneś skasować błędy i polatać na Pb, bo może coś w instalacji LPG nie domaga i stąd bierze się ten rozjazd.
Wiec moim zdaniem
1. skasować błędy
2. zakręcić LPG
3. 100-150km na Pb
4. zczytać korekty, pozycje wałków.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Intetesuja nas obie korekty bo jesli krotka nie oscyluje to silnik jest w OL i cos jest nie tak z sondami.Czasów wtrysku i tak nie sprawdzisz, bo VAG nie podaje czasów dla poszczególnych cylindrów/banków - podaje czas wtrysku dla 1-go cylindra i tyle - chyba że BAT jest pod tym względem inny, ale nie sądzę
Faktem jest, ze sprawdzenie najpierw powinno byc na benzynie.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Fassi, jeśli nie ma krótkiej, to długa jest na 0, a raczej tak nie będzie, bo integratory różne od 0fassi1 pisze:Intetesuja nas obie korekty bo jesli krotka nie oscyluje to silnik jest w OL i cos jest nie tak z sondami.Czasów wtrysku i tak nie sprawdzisz, bo VAG nie podaje czasów dla poszczególnych cylindrów/banków - podaje czas wtrysku dla 1-go cylindra i tyle - chyba że BAT jest pod tym względem inny, ale nie sądzę
Faktem jest, ze sprawdzenie najpierw powinno byc na benzynie.

- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Kwestia jest taka, że podglądając krótką wiesz co się dzieje w danej chwili, długa zostanie naliczona dopiero po czasie na co nie trzeba czekać i robić kilometrów.
Wystarczy skasować korekty i jazda i na krótkich od razu widać jaki jest rozjazd.
Jeśli krótka oscyluje w okolicach innej wartości od 0 to długa zostanie wyliczona przez ECU ale dopiero po dłuższym czasie bo VAGi potrzebują trochę czasu na adaptację.
Obie korekty długa i krótka są ze sobą powiązane i wnioski powinno się wyciągać mając podgląd na obie.
Wystarczy skasować korekty i jazda i na krótkich od razu widać jaki jest rozjazd.
Jeśli krótka oscyluje w okolicach innej wartości od 0 to długa zostanie wyliczona przez ECU ale dopiero po dłuższym czasie bo VAGi potrzebują trochę czasu na adaptację.
Obie korekty długa i krótka są ze sobą powiązane i wnioski powinno się wyciągać mając podgląd na obie.