Szybkie pytanie.
Jeżeli w bloku 033 obie sondy (na wolnych obrotach) oscylują między 1.48V a 1.50V to znaczy, że są padnięte?
Chyba, że patrzę nie ten blok co trzeba.
[ BAT 4.2 334 KM] Praca sond lambda, szybkie pytanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Sonda szerokopasmowa w VW ma takie wartości. W 033, napiecie n a wolnych to falowanie (sinusoida) około 1.5V . Przy bucie pewnie poniżej 1V, pewnie koło 0.8V albo i mniej. Przy hamowaniu silnikiem więcej niż 4V.
W 031 jest lambda czyli współczynnik gdzie 1.0 to stechiometryczna. Tam powinno być praktycznie cały czas bardzo bardzo bardzo blisko 1.0 a na wolnych to już w ogóle. Jak przygazujesz to może dochodzić do 0.9 może 0.8 (bogato). Przy hamowaniu silnikiem nie wiem w sumie ale na pewno więcej niż 1.0 (ubogo).
Oczywiście wszystko o czym pisze to jazda. Gazować na wolnych.. to sobie można dla posłuchania silnika najwyżej.
W 031 jest lambda czyli współczynnik gdzie 1.0 to stechiometryczna. Tam powinno być praktycznie cały czas bardzo bardzo bardzo blisko 1.0 a na wolnych to już w ogóle. Jak przygazujesz to może dochodzić do 0.9 może 0.8 (bogato). Przy hamowaniu silnikiem nie wiem w sumie ale na pewno więcej niż 1.0 (ubogo).
Oczywiście wszystko o czym pisze to jazda. Gazować na wolnych.. to sobie można dla posłuchania silnika najwyżej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Znaczy dobrze myślisz ale jakby szło o ścisłość to pojęcia zależne od siebie ale różne. Choć pojęć bardzo cczęsto używa się zaminnie. W teorii:
AFR - AirFuelRatio oznacza stosunek wagowy ilości powietrza do paliwa. Można sobie wyobrazić że wynosi on blisko 0 a może nawet nieskończoność. Nie mniej jednak w obu tych przypadkach nie zajdzie spalanie.
Dla pewnego AFR określa się stosunek AFR stechiometryczny dla Pb około 14,7. Stechimetryczna znaczy mniej wiecej tyle co optymalna (ekologicznie i ekonomicznie).
Lamda 1.0 odpowiada AFR równemu 14,7 (w benzynie) . Zmiany lambdy to już procentowy przyrost/spadek pomnożony razy AFR.
Taki teoretyczny wywód :P
W VW też montują czasem zwykłą sondę (a nawet głównie taką) i ona będzie się zachowywać podobnie jak w BMW. . Ale Ty trafiłeś na szerokopasmową
powód... ekologia 
przy czym zarówno sondy zwykłe jak i szerokopasmowe mogą mieć rózne wartości napięć od producenta. W BMW wydaje mi się że montują zwykłe sondy które oscylują od 0do5V. W VW zwykłe oscyluja od 0do1V
AFR - AirFuelRatio oznacza stosunek wagowy ilości powietrza do paliwa. Można sobie wyobrazić że wynosi on blisko 0 a może nawet nieskończoność. Nie mniej jednak w obu tych przypadkach nie zajdzie spalanie.
Dla pewnego AFR określa się stosunek AFR stechiometryczny dla Pb około 14,7. Stechimetryczna znaczy mniej wiecej tyle co optymalna (ekologicznie i ekonomicznie).
Lamda 1.0 odpowiada AFR równemu 14,7 (w benzynie) . Zmiany lambdy to już procentowy przyrost/spadek pomnożony razy AFR.
Taki teoretyczny wywód :P

W VW też montują czasem zwykłą sondę (a nawet głównie taką) i ona będzie się zachowywać podobnie jak w BMW. . Ale Ty trafiłeś na szerokopasmową


przy czym zarówno sondy zwykłe jak i szerokopasmowe mogą mieć rózne wartości napięć od producenta. W BMW wydaje mi się że montują zwykłe sondy które oscylują od 0do5V. W VW zwykłe oscyluja od 0do1V