Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BPJ 2.0 170 KM] Pompa oleju wymiana

Silniki benzynowe
mA6niek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 01 maja 2018, 11:08
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bogatynia

[ BPJ 2.0 170 KM] Pompa oleju wymiana

Post autor: mA6niek » 01 maja 2018, 14:39

Witam wszystkich serdecznie. Jest to mój pierwszy post na a6klub.pl.
Kupiłem okazyjnie A6C6 z 2006 roku z silnikiem 2.0 TFSI z udokumentowanym przebiegiem 125 tys km. Niestety okazyjna cena nie była przypadkiem. Sprzedawca uprzedził mnie, że są problemy z silnikiem. Po dostarczeniu auta pod dom odpaliłem go i nic zadzwyczajnego nie zauważyłem. Silnik chodził równo tylko podczas nagrzewania i dodawania gazu słychać było napinacz łańcuszka rozrządu. W ubiegły piątek wybrałem się na przejażdżkę do garażu i w trakcie jazdy zaświeciła się kontrolka niskiego ciśnienia oleju. Momentalnie się zatrzymałem i zgasiłem silnik. Myślałem, że olej uciekł bo silnik chodził jak traktor lecz stan oleju był w normie (miałem mały wyciek z miski). Zaczepiłem auto na hol i jechałem na odpalonym klekoczącym silniku do domu ciągnięty przez inne auto.
Teraz zaczną się cyrki. Zdjąłem pokrywę zaworów będąc już w garażu. Wałki suche (wg mnie lekko przytarte) więc problem leży nieco niżej. Zdjąłem miskę i wałki z pompą. Pompa z początku wydawała się zatarta bo nie szło jej obrócić dłonią. Po jej rozebraniu nagle coś puściło i chodziła lekko lecz stan zębów pompy oleju świadczy jednak o jej zużyciu.
W silniku mega syf po Longlifie wręcz nagar.
Chcę zastąpić oryginalną pompę taką bezawaryjną stosowaną np w 1,9 TDI (czy taką z 1.8T?). Pytanie do Was o jakim oznaczeniu szukać pompy? Są gotowe zestawy na alledrogo ale chciałbym zobaczyć czy coś zaoszczędzę kupując wszystko w detalach. Na jednej z aukcji znalazłem taki oto zestaw:

* POMPA OLEJU : 03G 115 105

* KOŁO WAŁU KORBOWEGO : 06A 105 209 B

* ŁAŃCUCH : 038 115 230 A

* NAPINACZ : 038 115 130

* PRZEGRODA OLEJOWA : 038 103 623

* USZCZELNIACZ WAŁU : 038 103 085 E

* KANAŁ SSĄCY : 038 115 251 B

* ORING : N 028 222 2

* ŚRUBA : N 909 450 02

* ŚRUBA : N 907 040 07

Czy podejdzie on do 2.0 TFSI?

Kolejne pytanie to czy narobiłem więcej szkód jadąc na biegu jałowym? Turbo... panewki? (sprawdzę to dopiero w piątek).
Odkryłem również mega syf w misce olejowej (wszystko metaliczne przyciągnięte przez magnes). Po rozebraniu jednoznacznie stwierdzam, że już ktoś tam grzebał przy pompie.

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Łukasz
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

lukstorpeda
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 13 gru 2017, 17:11
Lokalizacja: torun

Post autor: lukstorpeda » 20 sty 2019, 02:16

tu masz caly kompletny zestaw z wszystkimi narzedziami i instrukcja wymiany ...

https://intrader.pl/pompy-oleju/350-pom ... results=11

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 sty 2019, 02:19

Spróbuj jeszcze raz wrzucić link do tego sklepu, a dostaniesz bana...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl