c6 2.4 (bdw) Odpowietrzenie układu chłodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 gru 2017, 17:21
- Lokalizacja: Łuków
c6 2.4 (bdw) Odpowietrzenie układu chłodzenia
Od paru dni zmagam się problemem zimnego powietrza w kabinie. Na początku było zimne z centralnej konsoli więc wyczyściłem elektrozawór nagrzewnicy, dwa dni ok. Teraz zauważyłem że ubywa płynu i zaczął dmuchać zimnym powietrzem ale na wolnych obrotach, zdjąłem osłony silnika te na dole, i będę lokalizował ewidentnie z przodu (z pod pompy wody, czy jakiegoś króćca). Ale głównie chodzi mi o odpowietrzenie układu, czy są jeszcze jakieś odpowietrzniki po za tym na podszybiu i jeszcze trzeba coś zrobić żeby dobrze odpowietrzyć układ. Za każdą odpowiedź dziękuję.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: c6 2.4 (bdw) Odpowietrzenie układu chłodzenia
W BDW jest tylko odpowietrzenie przy podszybiu obok zbiorniczka na płyn hamulcowy. Fragment instrukcji z ELSY dla 2.4:
– Otworzyć śrubę odpowietrzającą.
– Wlać płyn chłodzący do momentu, w którym wypłynie on otworem odpowietrzającym w wężu płynu chłodzącego.
– Zamknąć śrubę odpowietrzającą.
– W samochodach z ogrzewaniem postojowym włączyć je na ok. 30 s.
– Zakręcić korek zbiornika wyrównawczego.
– Uruchomić silnik.
– Ustawić ogrzewanie / układ klimatyzacji z obu stron na "HI".
– Przez 3 minuty pozostawić silnik pracujący na 2000 obr./min.
– Pozostawić silnik pracujący tak długo na biegu jałowym, aż oba większe węże płynu chłodzącego na głównej chłodnicy będą ciepłe.
– Przez 1 minutę pozostawić silnik pracujący na 2000 obr./min.
– Wyłączyć silnik i pozostawić do ostygnięcia.
– Sprawdzić poziom płynu chłodzącego.
l W przypadku zimnego silnika poziom płynu chłodzącego musi znajdować się na oznaczeniu MAX.
l W przypadku silnika, który osiągnął temperaturę roboczą poziom płynu chłodzącego może znajdować się powyżej oznaczenia MAX.
– Otworzyć śrubę odpowietrzającą.
– Wlać płyn chłodzący do momentu, w którym wypłynie on otworem odpowietrzającym w wężu płynu chłodzącego.
– Zamknąć śrubę odpowietrzającą.
– W samochodach z ogrzewaniem postojowym włączyć je na ok. 30 s.
– Zakręcić korek zbiornika wyrównawczego.
– Uruchomić silnik.
– Ustawić ogrzewanie / układ klimatyzacji z obu stron na "HI".
– Przez 3 minuty pozostawić silnik pracujący na 2000 obr./min.
– Pozostawić silnik pracujący tak długo na biegu jałowym, aż oba większe węże płynu chłodzącego na głównej chłodnicy będą ciepłe.
– Przez 1 minutę pozostawić silnik pracujący na 2000 obr./min.
– Wyłączyć silnik i pozostawić do ostygnięcia.
– Sprawdzić poziom płynu chłodzącego.
l W przypadku zimnego silnika poziom płynu chłodzącego musi znajdować się na oznaczeniu MAX.
l W przypadku silnika, który osiągnął temperaturę roboczą poziom płynu chłodzącego może znajdować się powyżej oznaczenia MAX.