Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BAT 4.2 334 KM] nierówne obroty biegu jałowego

Silniki benzynowe
lukasz_kon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 lip 2017, 22:35
Lokalizacja: GOSTYCYN

[ BAT 4.2 334 KM] nierówne obroty biegu jałowego

Post autor: lukasz_kon » 25 lip 2017, 23:36

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem A6 C6 4.2 V8 BAT od pewnego czasu auto poszarpuje na biegu jałowym i delikatnie przyspieszając w okolicach 1500 obr/min .

Sprawdzałem rozrząd w bloku 93. bank 1 -5 bank 2 -6
dodam że korekty na banku 1 -2 a bank 2 +4 .
Na paliwie oczywiście po dłuższej jeździe.
Auto przyspiesza i jeździ w porządku je
Odma została sprawdzona a świece wymienione.
Auto ma poranne grzechotanie lecz 1 sek, na dniach zostaną wymienione zaworki i olej.

Audi zachowuje się jak by wypadał któryś z cylindrów lecz nie wywala błędu, na ciepłym silniku jest to poszarpywanie mniej odczuwalne. Obroty skaczą w przedziale 680-740
norma według ODIS jest 680 +/- 40

Miał ktoś z was może taka przypadłość? co jeszcze powinienem sprawdzić?
Ostatnio zmieniony 26 lip 2017, 08:11 przez lukasz_kon, łącznie zmieniany 1 raz.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 26 lip 2017, 08:33

lukasz_kon pisze:Na paliwie oczywiście po dłuższej jeździe.
na którym paliwie bo masz 2. Jak jest na drugim?

lukasz_kon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 lip 2017, 22:35
Lokalizacja: GOSTYCYN

Post autor: lukasz_kon » 26 lip 2017, 09:51

Na gazie i paliwie tak samo. Jest tam instalacja prins vsi. Na ciepłym silniku jest dużo lepiej. A na gazie korekty są niemal takie same jak na Pb.

[ Dodano: 2017-07-26, 09:47 ]
Myślałem nad lewym powietrzem na bank 2 albo sąda lambda lub przepływa.

[ Dodano: 2017-07-26, 09:51 ]
Nie wiem jak z tym rozrządem. Według instrukcji jest +/- 16 lecz nie wiem ile w tym prawdy.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 26 lip 2017, 12:08

chyba prędzej plus +/-6...
Co do rozbieżności to nie jest ona jakaś porażająca, choć też nie ideał. Skoro mówisz że są prawie... To zrób log 033 na wolnych, stoper w ręke minuta na LPG i przełącz Pb.
Możesz obejrzeć grupy 015,016... przynajmniej w większości vagó tam są wypadania zapłonów. Z tego co kojarzę dopiero gdy wypadną 3 pod rząd to komp rejestruje błąd, a jak np wypadnie 1 i jest przerwa przez kilka-kilkanascie sekund to zeruje licznik.
Do tego w 020 jest cofanie zapłonu, obejrzyj na obu paliwach.
Przepustnicę oglądałeś?

lukasz_kon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 lip 2017, 22:35
Lokalizacja: GOSTYCYN

Post autor: lukasz_kon » 26 lip 2017, 12:32

Przepustnica wyczyszczona i zrobiona adaptacja. Robiłem wczoraj test sond lambda na ODIS lecz test stał w miejscu pi czym program nakazał przerwanie testu, niby że nie odpowiadały. Nakazał Ich wymianę lecz na błędu również nie wywala. Wieczorem wrzucę logi. Auto ma najechane 240 tys

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 26 lip 2017, 12:54

Nie znam tego odisa wcale, więc się nie wypowiadam. Ufam tylko VAG-COM, VCDS ;) przebieg spory jak na sondy a kto wie kiedy wymieniane. W 2006r to pewnie siedza szerokopasmówki. Poczytaj:
https://forum.vw-passat.pl/threads/1293 ... atora-1-8T

lukasz_kon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 lip 2017, 22:35
Lokalizacja: GOSTYCYN

Post autor: lukasz_kon » 26 lip 2017, 13:24

Robiłem test sond o którym mowa w kanale 036. Noga na hamulca i gaz do końca. Zatrzymuje się na 2 tyś obr lecz test się nie uruchamia. Jest komunikat że jeśli się nie uruchomi w ciągu 3 min należy przerwać test. Po przerwaniu jest komunikat żeby sprawdzić lub wymienić sądy

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 26 lip 2017, 13:45

Nie rób testu bo procedury są różne dla różnych silników. Przy dłużeszj przejażdżce samochod sam pokaże tam wartości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl