Witam Wszystkich. Kilka dni temu zauważyłem wibracje nadwozia na biegu jałowym, po czym wyskoczył check engine. Zgasiłem odpaliłem autko zaczęło równo pracować (check pozostał). Kupiłem kabel diagnostyczny i odczytałem błędy ze sterownika. Poniżej je przedstawię. Autem zrobiłem kilka kilometrów i na razie check nie występuje ale kilka alarmów pozostało. Oddaję auto do diagnozy za kilka lecz najbardziej zależy mi na Waszej opinii i diagnozie na podstawie moich danych (nie wierzę mechaniom, mam niemiłe doświadczenia). Silnik pracuje równo, przy odpalaniu rano też nie generuje dźwięków mechanicznych niepokojących. Auto kupione 2 mc. Sprowadzone osobiście można powiedzieć. Przebieg 216 tys. km realny. Serwisowany. Niestety wymiana w książce co 30 tyś. KM. Wymieniłem filtry i olej (castrol 5w-30 edge) i zrobiłem jakieś 1500 km.
Po wibracjach wystąpiły alarmy:
Address 01: Engine (BDW) Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component: 2.4l V6 MPI 0010
Revision: --H17--- Serial number:
Coding: 010D000318070018
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 32616159AD711588E78
3 Faults Found:
000016 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 112
Reset counter: 40
Mileage: 214636 km
Time Indication: 0
Date: 2017.03.24
Time: 19:31:33
Freeze Frame:
RPM: 960 /min
Mass Air / Rev.: 212.6 mg/str
Temperature: 28.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 106.09°
000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 4
Reset counter: 39
Mileage: 216071 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.13
Time: 09:41:22
Freeze Frame:
RPM: 800 /min
Mass Air / Rev.: 114.5 mg/str
Temperature: 54.0°C
Idle
Bin. Bits: 10000000
Steering Angle: 117.25°
000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 - 006 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 37
Mileage: 216072 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.13
Time: 10:41:57
Freeze Frame:
RPM: 928 /min
Mass Air / Rev.: 261.6 mg/str
Temperature: 88.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00010000
Speed: 3.0 km/h
Readiness: 0000 0000
Skasowałem i było czysto ale po ponownym uruchomieniu silnika wystąpiły ponownie jak poniżej:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component and/or Version: 2.4l V6 MPI 0010
Software Coding: 010D000318070018
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 32616159AD711588E78
2 Faults Found:
000016 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 216209 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.18
Time: 15:31:31
Freeze Frame:
RPM: 1248 /min
Mass Air / Rev.: 245.3 mg/str
Temperature: 30.0°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 105.35°
000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
Freeze Frame:
Fault Status: 00001000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 216209 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.18
Time: 19:00:51
Freeze Frame:
RPM: 832 /min
Mass Air / Rev.: 130.8 mg/str
Temperature: 37.5°C
Idle
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 109.07°
Readiness: 0110 1101
Zrobiłem kilka Logów na wolnych obrotach i później bez jazdy ale z podniesionymi obrotami do około 1200 RPM.
1.
http://vaglog.pl/log-092_091_093_ZcQ08.html
2.
http://vaglog.pl/log-091_092_093_3qLkX5P.html
3.
http://vaglog.pl/log-001_002_003_9r21kw.html
Proszę o wyrozumiałość. Przeczytałem trochę postów na tym forum i wiem, że macie lub mieliście podobne problemy. Czujnik faz rozrządu od strony pasażera może być przyczyną? Zależy mi na Waszej opinii również nt. stanu rozrządu. Dużo przeczytałem o tym. Czy jest do wymiany itp? Mogę dostarczyć więcej danych.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
G.
[ BDW 2.4 177KM 2005] Nierówna praca, szarpanie itp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:21
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:21
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:21
- Lokalizacja: Wrocław
OK. Dzięki. Serwis umówiony na 30.05 10:30:) zobaczymy jak będzie ich diagnoza.
[ Dodano: 2017-06-03, 12:20 ]
Witam. Auto po serwisie. Diagnoza nie jednoznaczna chociaż może i do zaakceptowania. Świece zapłonowe "stały w oleju" i to mogło wg. serwisu być przyczyną nierównej pracy silnika. Zawory zmiennych faz rozrządu zamienione miejscami ale błędy juz nie powróciły. Zostały także wymienione uszczelnienie pokryw zaworów (rzeczywiście mokro na zewnątrz). Serwis stwierdził, że trzeba to obserwować i ponownie zajrzeć czy przy świecach jest sucho. Jeżeli będzie to ok w przeciwnym razie do wymiany uszczelnienia pod panewnicą (tak to nazwali), które kosztują 23PLN ale trzeba rozpinać rozrząd z góry. Co o tej diagnozie sądzicie? Moim zadniem logiczne.
Wyszła jeszcze głośna praca kolektora ssącego (5100PLN oryginał)
O rozrządzie nic nie powiedzieli negatywnego.
Dziękuję za odpowiedź (chociaż liczyłem na większy odzew z Waszej strony:) ). Pozdrawiam
[ Dodano: 2017-06-03, 23:28 ]
Witam, odczytałem błędy ponownie
Serwis zapewniał, że błąd już nie wystąpił a tutaj proszę ( dwa błędy, które wystąpiły podczas pobytu auta w serwisie):
Address 01: Engine (BDW)
Part No SW: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component: 2.4l V6 MPI 0010
Revision: --H17--- Serial number:
Coding: 010D000318070018
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 32616159AD711588E78
2 Faults Found:
008304 - Intake Manifold Tuning Valve (Bank 1)
P2070 - 006 - Stuck Open - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 35
Mileage: 216232 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.29
Time: 08:55:54
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
Temperature: 96.0įC
Idle
Absolute Pres.: 377.7 mbar
Speed: 0.0 km/h
000032 - Bank 2: Camshaft A (Intake)
P0020 - 008 - Position Actuator Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 9
Reset counter: 40
Mileage: 216232 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.31
Time: 07:11:31
Freeze Frame:
RPM: 1824 /min
Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
Temperature: 84.0įC
Overrun
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 90.47į
Readiness: 0010 0001
Ten drugi P0020 wystąpił na banku 2 po zamianie zaworu od zmiennych faz (wcześniej był na banku 1). Proszę o Waszą opinie. Dzięki.
[ Dodano: 2017-06-03, 12:20 ]
Witam. Auto po serwisie. Diagnoza nie jednoznaczna chociaż może i do zaakceptowania. Świece zapłonowe "stały w oleju" i to mogło wg. serwisu być przyczyną nierównej pracy silnika. Zawory zmiennych faz rozrządu zamienione miejscami ale błędy juz nie powróciły. Zostały także wymienione uszczelnienie pokryw zaworów (rzeczywiście mokro na zewnątrz). Serwis stwierdził, że trzeba to obserwować i ponownie zajrzeć czy przy świecach jest sucho. Jeżeli będzie to ok w przeciwnym razie do wymiany uszczelnienia pod panewnicą (tak to nazwali), które kosztują 23PLN ale trzeba rozpinać rozrząd z góry. Co o tej diagnozie sądzicie? Moim zadniem logiczne.
Wyszła jeszcze głośna praca kolektora ssącego (5100PLN oryginał)

Dziękuję za odpowiedź (chociaż liczyłem na większy odzew z Waszej strony:) ). Pozdrawiam
[ Dodano: 2017-06-03, 23:28 ]
Witam, odczytałem błędy ponownie

Address 01: Engine (BDW)
Part No SW: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component: 2.4l V6 MPI 0010
Revision: --H17--- Serial number:
Coding: 010D000318070018
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 32616159AD711588E78
2 Faults Found:
008304 - Intake Manifold Tuning Valve (Bank 1)
P2070 - 006 - Stuck Open - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 35
Mileage: 216232 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.29
Time: 08:55:54
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
Temperature: 96.0įC
Idle
Absolute Pres.: 377.7 mbar
Speed: 0.0 km/h
000032 - Bank 2: Camshaft A (Intake)
P0020 - 008 - Position Actuator Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 9
Reset counter: 40
Mileage: 216232 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.31
Time: 07:11:31
Freeze Frame:
RPM: 1824 /min
Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
Temperature: 84.0įC
Overrun
Bin. Bits: 00000000
Steering Angle: 90.47į
Readiness: 0010 0001
Ten drugi P0020 wystąpił na banku 2 po zamianie zaworu od zmiennych faz (wcześniej był na banku 1). Proszę o Waszą opinie. Dzięki.